دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / بیماری ها و راههای درمان /

علائم بیماری آلزایمر و راههای درمان آن 

سه شنبه، 30 بهمن 1397
ساعد نیوز : بیماری آلزایمر یک نوع اختلال عملکرد مغزی است که بتدریج توانایی‌های ذهنی بیمار تحلیل می‌رود. بارزترین تظاهر زوال عقل اختلال حافظه‌ است. اختلال حافظه معمولاً بتدریج ایجاد شده و پیشرفت می‌کند.

آلزایمر چیست ؟

بیماری آلزایمر، یک اختلال عصبی است که در آن مرگ سلول های مغزی باعث کاهش حافظه و کاهش قدرت شناختی می شود  آلزایمر بیماری است که نشانه ها و علائم آن عبارت است از: از دست دادن حافظه کوتاه مدت و فراموش کردن برخی چیزها، و در صورت جلوگیری نکردن از بیماری آلزایمر می تواند خطرات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. بیماری آلزایمر علائم و نشانه هایی دارد که با از دست دادن حافظه کوتاه مدت، فراموش کردن آدرس ها و اسم ها آغاز می شود و کم کم تا آنجا پیش می رود که فرد حتی راه بازگشت به خانه را فراموش می کند. . این بیماری باعث از دست رفتن تدریجی و مداوم مغز شده و می تواند بر روی صحبت کردن، فکر کردن و انجام فعالیت های روزانه تأثیر بگذارد.

علل بیماری آلزایمر

  • سالخوردگی
  • سابقه خانوادگی آلزایمر
  • حمل برخی از ژن ها

علائم بیماری آلزایمر 

  • ختلال حافظه
  •  اختلال در انجام وظایف روزمره
  •  گم کردن زمان و مكان
  •  اختلال در گفتار
  • اختلال در قضاوت
  •  اختلال در تفكر
  • تغییر در خلق و خو
  •  جابه‌جا گذاشتن وسایل
  •  از دست دادن یا كاهش انگیزه زندگی
  •  تغییرات شخصیتی

درمان های خانگی  برای پیشگیری بیماری آلزایمر 

روغن نارگیل: خوردن 1 تا 2 قاشق چای خوری روغن نارگیل، سرد و فشرده دو بار در روز به طور منظم همچنین، روغن نارگیلرا در محصولات پخته شده خود، سالاد و کوکی ها استفاده کنید.

 ویتامین B12: خوردن غذاهایی با ویتامین B12 بالا مانند گوشت، ماهی، مرغ، تخم مرغ، شیر، پنیر، لوبیا خشک شده، آووکادو، غلات غنی شده و شیر سویا.

 دارچین: دارچین را در چای، نان تست، غلات، بلغور جو دوسر، محصولات پخته شده، سالاد میوه و کوکی ها استفاده کنید. همچنین می توانید دارچین را به صورت مکمل مصرف کنید. همیشه برای یک دوز مناسب با پزشک مشورت کنید.

توجه داشته باشید: دارچین را بیش از حد مصرف نکنید، زیرا ممکن است برای کبد تولید سم کند.

بادام: خوردن 1 اونس یا یک مقداری از بادام خشک روزانه برای جلوگیری از AD ؛ یکی دیگر از گزینه ها این است که هر روز 8 تا 10 بادام خرد شده و پوست کنده را ناشتا میل کنید.

زردچوبه: هر روز یک لیوان شیر زردچوبه، به عنوان شیر طلایی شناخته می شود ؛ برای تهیه این شیر، فقط یک و نیم قاشق چایخوری پودر زردچوبه را در یک فنجان شیر بجوشانید آن را با عسل خام بخورید و بنوشید. همچنین در غذاهای خودزردچوبه را استفاده کنید.

توجه:زردچوبه ممکن است برای افراد مبتلا به سنگ های صفراوی و انسداد مجاری صفراوی مناسب نباشد.

اسیدهای چرب امگا 3؛ با خوردن ماهی های چرب، گردو، دانه های کتان، لوبیا، روغن زیتون و پوره کدو، ومواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 را در رژیم غذایی خود دریافت کنید.مصرف مکمل های اسید چرب امگا 3، حاوی حداقل 600 میلی گرم DHA، روزانه که برای تعیین دوز مناسب، با پزشک خود مشورت کنید.

برای پیشگیری از آلزایمر چه باید کرد؟

تمرینات ورزشی: فعالیت‌های بدنی که باعث افزایش ضربان قلب می‌شوند برای سلامت کلی بدن مفید هستند. این تمرینات می‌توانند سلامت مغز را بهبود ببخشند.

تعامل در فعالیت‌های ذهنی و اجتماعی: تعامل در فعالیت‌های ذهنی و اجتماعی می‌تواند نشانه‌های آلزایمر را بهبود ببخشد. این فعالیت‌ها شرایط بیماری را معکوس نمی‌کنند اما هر کدام نقش مهمی در حفظ سرزندگی مغز بازی می‌کنند.

رژیم غذایی سالم: غذای مغز همانند غذایی که برای بدن مصرف می‌شود بسیار مهم است. افراد باید رژیم غذایی معتدلی داشته باشند که اسید چرب اشباع اندکی دارد. همچنین کاهش مصرف نمک و شکر و استفاده از وعده‌های غذایی که شامل میوه‌ها، سبزیجات، بوقلمون، ماهی، آجیل، غلات سبوس دار و اسیدهای چرب سالم است می‌تواند مفید باشد.

نوشیدن مایعات به اندازه ی کافی : کم آبی، مهم ترین فاکتور متغیر برای از دست دادن حافظه است. به مقدار کافی مایعات بنوشید و از مصرف نوشیدنی های الکلی اجتناب کنید.

مراقب داروهای مصرفی باشید : پزشک شما باید از کلیه داروهای تجویزی و غیر تجویزی که مصرف می کنید آگاه باشد. زیرا ترکیب بعضی از داروها باعث گیجی، فراموشی و یا آسیب بلند مدت به حافظه شود.

سخن پایانی 

از رژیم های با چربی زیاد و چربی های اشباع شده اجتناب کنید ، در رژیم غذایی خود انواع چربیهای مضر را با چربی های سالم جایگزین کنید.  از مصرف الکل و سیگار اجتناب کنید و همچنین اجتناب از غذاهای فرآوری شده و آلاینده های فلزی مانند آلومینیوم و جیوه تا کید میشود. چند دقیقه آفتاب صبح روزانه ویتامین D که می تواند به بهبود عملکرد مغز کمک کند را فراهم کنید بهبود کیفیت خواب (خواب خوب) یکی از فرایندهای پاکسازی کننده مغز از مواد زائد است که باعث کاهش خطر بیماری های عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون می شود. این آزمایش بر شواهد علمی ای که نشان می دهند سبک زندگی واقعا در درمان و پیشگیری طبیعی از بیماری آلزایمر اهمیت دارد ، تاکید می کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
سابمیت مقاله چیست؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
مراحل سابمیت مقاله
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!