علائم خرابی تسمه تایم پراید

  چهارشنبه، 22 آذر 1402   زمان مطالعه 2 دقیقه
علائم خرابی تسمه تایم پراید
تسمه تایم چیزی شبیه زنجیر دوچرخه است. این تسمه تمام قطعات متحرک داخلی موتور را با هم هماهنگ نگه می‌دارد.در ادامه این مطلب از ساعد نیوز علائم خرابی تسمه تایم پراید را بررسی می کنیم.

تسمه تایم هم مانند دیگر قطعات خودرو دارای طول عمری است که اگر به موقع تعویض نشود دچار مشکلاتی برای راننده و موتور پیش خواهد آمد. بنابراین می‌بایست در اسرع وقت و پس از مدت زمانی که تسمه تایم عمر می‌کند و سپس خراب می شود آن را تعویض کنید.

نشانه های خرابی تسمه تایم پراید چیست؟

تسمه تایم خودرو وظیفه هماهنگ کردن حرکت میل بادامک و میل لنگ را دارد تا موتور ماشین به درستی کار کند. اگر این قطعه مهم فرسوده یا پاره شود، با نشانه هایی همراه است. برخی از علائم خرابی تسمه تایم پراید عباتند از:

افت فشار روغن

اگر متوجه کاهش شدید فشار روغن خودرو شدید، باید رانندگی را متوقف کرده و خودرو را خاموش کنید. افت شدید روغن معمولاً به معنی خرابی تسمه تایم است که زمان بندی حرکت میل بادامک را تحت تأثیر قرار می دهد. پارگی تسمه می‌تواند منجر به شکستن قسمت‌هایی از میل بادامک و وارد شدن روغن به داخل محفظه شود که در نتیجه منجر به خرابی موتور و تعمیر پیدا می کند.

احتراق ناقص

هنگامی که به علت شل یا سفت بودن تسمه تایم، سیلندر خیلی زود باز و بسته شود، احتراق ناقص انجام می شود و موتور ماشین مثل قبل کار نمی کند.

خروج دود از لوله اگزوز

بهترین مارک تسمه تایم پراید نقش مهمی در ورود هوا از طریق سوپاپ و خروج دود از اگزوز خودرو دارد. اگر تسمه از کار بیفتد، ممکن است متوجه خروج دود بیشتری از لوله اگزوز شوید.

صدای تیک تاک در موتور

خرابی بهترین تسمه تایم پراید گاهی اوقات می تواند صدای تیک تیک در موتور شما ایجاد کند. بهتر است قبل از بدتر شدن این صدا اقدام به خرید تسمه تایم پراید و تعویض آن کنید کل به صرفه جویی در هزینه های شما کمک می کند.

نشت روغن

نشتی روغن در داخل یا اطراف موتور از علائم خرابی تسمه تایم است که می تواند ناشی از شل شدن مهره ها و پیچ هایی باشد که تسمه تایم را در جای خود نگه می دارند.

شکستگی سوپاپ ها یا پیستون ها

اگر تسمه تایم پاره یا فرسوده شود، میل بادامک و میل لنگ شما به طور همزمان کار نمی کنند، درنتیجه به یکدیگر برخورد کرده و موتور خودرو نیز از کار می افتد.

تسمه تایم

سخن پایانی

از آنجایی که تسمه تایم یکی از بخش‌های حائز اهمیت و البته قابل فرسایش موتور بشمار می‌آید بررسی‌های دوره‌ای آن بسیار مهم است. اما عمر مفید تسمه تایم بستگی به نوع خودرو، شرایط رانندگی و حتی شیوه رانندگی شما دارد. در میانگین، بیشتر تولید کنندگان خودرو برای تسمه تایم حدود 100،000 تا 150،000 کیلومتر رانندگی را پیشنهاد می‌کنند.به طور کلی بهتر است پس از پدیدار شدن علائم خرابی تسمه تایم برای بررسی آن اقدام کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (121 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (77 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (72 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (23 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (17 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (14 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (9 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (9 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (10 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (8 نظر) ثبت عکس عاشقانه آیسان آقاخانی از رضا گلزار در طبیعت گردی آخر هفته شان (8 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (8 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
برای بازیگر زن سریال «ستایش» دعا کنید+عکس/ عمل جراحی سنگین تومورِ خانم بازیگر
آموزش انواع کرلی در خانه+عکس
چه کسی می‌خواهد مملکت را اداره کند؟ همین آقای خامنه‌ای...!/پاسخ صریح شهیدجمهور به ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای
سرگردانی دختر 21 ساله در شهر به جرم دختر بودن / پدر و مادرم فقط پسر می‌خواستند ؛ از خانه بیرونم کردند!
برای جلوگیری از نیش «پشه» چه چیزی روی پوستمان بمالیم؟
4 پسر و 2 دختر رهبر معظم انقلاب، داماد و عروس چه کسانی هستند؟+عکس
خاطره رهبر انقلاب از روزی که پدرشان فوت کرد
دانلود آهنگ جدید "آخر بهار" آرش و مسیح+فیلم/ دیدی آخر بهاره هنوز نیومدی تو سر قرارت ...
حادثه هولناک برای دختر 13 ساله در بند فریمان
لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی
زنان در کجای برنامه‌های انتخاباتی ایستاده‌اند؟
پسر کنکوری که عاشق دختر بی بند و بار شد و به کشیدن گل روی آورد!
حلوای نذری بهانه ورود به خانه ی مرد ثروتمند/جنایت 24 میلیارد تومانی...
مریم رجوی دچار حمله شد | سرکرده منافقین را با دز بالای دارو زنده نگه داشته اند
رهبر انقلاب: مشارکت مردم در ذات جمهوری اسلامی است