دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

علائم و نشانه های خرابی کمک فنر پژو 405 

شنبه، 27 آبان 1402
کمک فنر در خودرو نقش مهمی در کنترل و ایمنی آن ایفا می‌کند. بنابراین، در صورت مشاهده علائم خرابی، باید به سرعت اقدام به تعمیر آن نمایید. در ادامه این مطلب از ساعد نیوز، به مهم‌ترین نشانه‌های خرابی کمک فنر عقب پژو 405 اشاره می‌کنیم.

خرابی کمک فنرهای 405 می تواند تاثیر منفی بر روی فرمان، توقف خودرو، هندلینگ و پایداری خودرو داشته باشد که اگر ماشین شما هر یک از این علائم را نشان می دهد، وقت آن است که تعمیرات لازم را انجام دهید. موارد زیر اصلی ترین علائم خرابی کمک فنر پژو 405 می باشند.

علائم خرابی کمک فنر عقب پژو 405

کمک فنر عقب خودرو پژو 405، همانند سایر قطعات مصرفی در خودروها، در صورت خرابی، علائمی را نشان می‌دهد که با بررسی آن‌ها می‌توان به خرابی آن پی برد. در زیر، این نشانه‌ها را به اختصار بررسی می‌کنیم.

  • نشت روغن: یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تشخیص خرابی کمک فنر عقب، مشاهده نشت روغن است. با یک نگاه ساده می‌توان خرابی را تشخیص داد.

  • حرکت بالا و پایین نامتعارف خودرو: در صورتی که راننده حرکت نامتعارف بالا و پایین خودرو را حس کند، این ممکن است نشانه خرابی کمک فنر باشد.

  • مشکل در کنترل خودرو و ناهماهنگی عقب خودرو: در صورتی که پیچیدن فرمان کنترل خودرو دشوار شود و عقب خودرو ناهماهنگی داشته باشد، احتمالاً کمک فنر عقب خودرو خراب است.

  • ایجاد صدا در کمک فنر عقب: وجود صدای غیرعادی در کمک فنر عقب، نشانه خرابی کمک فنر خودروی پژو 405 می‌باشد.

  • کج شدن خودرو به سمتی و ناهماهنگی در ارتفاع خودرو: خرابی کمک فنر عقب می‌تواند باعث کج شدن خودرو به سمتی و عدم همسانی در ارتفاع آن شود.

  • سایش لاستیک ها:خرابی کمک فنرهای پژو 405 می تواند باعث سایش ناهموار لاستیک ها شود و معمولاً وقتی این سایش در یک طرف یا تمامی قسمت های لاستیک مشاهده می شود به این معنیست که کمک فنرهای 405 خراب شده‌اند.

  • عملکرد نامناسب ترمزها:اگرچه عملکرد نامناسب ترمزها می تواند ناشی از مشکلات مربوط به سیستم ترمز باشد، اما این یکی از محتمل ترین نشانه های خرابی کمک فنر 405 است. در واقع یکی از عملکردهای کمک فنر 405 نگه داشتن لاستیک ها روی زمین است و اگر این قطعه دچار فرسودگی شود، نمی تواند به کنترل جهش چرخ ها کمک کند. پس با حداقل چسبندگی، لاستیک ها آنطور که باید به ترمزگیری پاسخ نمی دهند.

سخن پایانی

خوشبختانه برخلاف سایر اجزای فنی خودرو، بررسی و تشخیص خرابی کمک فنر کاری راحت است و از عهده خود شما نیز بر می آید. لذا بهتر است قبل از اینکه یک خرابی ساده هزینه زیادی روی دست شما بگذارد به سراغ خودروی خود بروید و نگاهی به کمک فنرهای آن بیاندازید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 29 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
(ویدیو) نرگس محمدی،بازیگر جوکر2 : علی اوجی گفت زنم بشی تا 60 سالگی می خندونمت
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
نگاهی به میز صبحانه استوایی زهرا گونش ستاره قدبلند تیم ملی والیبال زنان ترکیه در یک کافه بسیار زیبا +تصاویر/ رونمایی از ترکیب جذاب آناناس و عسل
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
ویدیو/ رمزگشایی از نمادهای ایران باستان در نقوش درختان سرو و گل‌های 12 پر حکاکی شده در تخت‌جمشید
تست IQ/ فقط افرادی با دقت بالا می‌توانند دوشاخۀ "لوازم خانگی" را به پریز خودش وصل کنند
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
اکبر عبدی : وقتی می گفتم اردبیلی هستم بابام عشق می کرد و میگفت ببین علی دایی هم میگه اردبیلی هستم