دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

علائم و نشانه های خرابی روغن موتور خودرو 

پنجشنبه، 07 دی 1402
روغن خوب و تمیز عملکرد ماشین شما را بهبود می‌ بخشد و عمر موتور را افزایش میدهد . ما در این مطلب از ساعد نیوز علائم خرابی روغن موتور را بیان می کنیم تا نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

شما باید بعد از پیمودن هر 3000 کیلومتر یا هر سه ماه روغن اتومبیل خود را عوض کنید، هر کدام از این دو مورد برای خودروی شما زودتر اتفاق افتاد اقدام به تعویض روغن اتومبیل خود کنید.وضعیت همه‌ اتومبیلها با یکدیگر متفاوت است و بنابراین، نیاز آنها به تعویض روغن با دیگر مدلهای خودروهای دیگر متفاوت است. در حالی که می دانید روغن موتور شما باید تغییر کند، در اینجا چند نکته برای کمک به شما در درک زمان انجام آن آورده شده است.

علائم خرابی روغن موتور

زمانی که روغن موتور خراب می‌شود، شما می‌توانید نشانه‌های آن را قبل از خرابی مشاهده کنید تا اقدامات لازم را انجام دهید. از جمله علائم خرابی روغن موتور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش شتاب خودرو: روغن موتوری که کثیف و فرسوده شده است، می‌تواند باعث کاهش شتاب خودرو شود. این کاهش شتاب به دلیل کاهش کارایی موتور ایجاد می‌شود.

  • افزایش مصرف سوخت: روغن موتوری که کثیف و فرسوده شده است، می‌تواند باعث افزایش مصرف سوخت شود. این افزایش مصرف سوخت به دلیل افزایش اصطکاک بین قطعات موتور ایجاد می‌شود.

  • لرزش موتور: روغن موتوری که کثیف و فرسوده شده است، می‌تواند باعث لرزش موتور شود. این لرزش به دلیل عدم روانکاری مناسب قطعات موتور ایجاد می‌شود.

  • کاهش سطح روغن موتور: یکی از اولین علائم خرابی روغن موتور، کاهش سطح روغن موتور است. روغن موتور به مرور زمان و با کارکرد خودرو، کثیف و فرسوده می‌شود و سطح آن کاهش می‌یابد. در صورت کاهش سطح روغن موتور، لازم است روغن موتور را به سرعت تعویض کرد.

  • مشاهده دود سیاه از اگزوز: روغن موتوری که کثیف و فرسوده شده است، می‌تواند باعث ایجاد دود سیاه در اگزوز شود. این دود سیاه به دلیل سوختن روغن موتور در موتور خودرو ایجاد می‌شود.

  • افزایش صدای موتور: روغن موتوری که کثیف و فرسوده شده است، می‌تواند باعث افزایش صدای موتور شود. این افزایش صدا به دلیل افزایش اصطکاک بین قطعات موتور ایجاد می‌شود.

سخن پایانی

در صورت مشاهده هر یک از علائم بالا، لازم است روغن موتور خودرو را به سرعت تعویض کرد. تعویض دیر هنگام روغن موتور می‌تواند باعث آسیب جدی به قطعات موتور شود.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 27 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
(ویدئو) سنگ بن‌بن؛ گنجینه‌ای آسمانی در دل اهرام مصر / آیا این شهاب‌سنگ، کلید رمزگشایی از تمدن‌های باستانی است؟
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
ویدیو/ عجیب‌ترین رژیم غذایی جهان در گینس مربوط به میشل لوتیتو/ آقای همه چیز‌خوار که چندین تن فلز را به جای دسر بلعید
مسعود پزشکیان در جلسه علنی مجلس: من بلد نیستم زیاد حرف بزنم، چیزهایی هم که باید از روی کاغذ بخوانم بدتر خراب می‌کنم+ویدیو