دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

علائم و نشانه های زیاد بودن روغن گیربکس در خودرو 

دوشنبه، 25 دی 1402
روغن گیربکس، قطعات داخلی گیربکس را روغن کاری و از سایش قطعات گیربکس به یکدیگر و ایجاد اصطکاک جلوگیری می‌کند. زیاد بودن این روغن سلامت خودرو را به خطر می اندازد به همین منظور ما در این مطلب از ساعد نیوز علائم زیاد بودن این روغن را بیان می کنیم.

اگر سطح روغن گیربکس بیش از حد باشد، می تواند باعث ایجاد فشار اضافی بر روی قطعات گیربکس شود. این می تواند باعث کاهش عمر گیربکس و افزایش احتمال نشتی روغن گیربکس شود. همچنین می تواند باعث کاهش کارایی گیربکس و ایجاد صداهای ناخواسته در گیربکس شود.

علائم زیاد بودن روغن گیربکس


برای جلوگیری از زیاد بودن روغن گیربکس، باید سطح روغن گیربکس را به طور منظم بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تخلیه کنید. همچنین باید روغن گیربکس را طبق توصیه سازنده خودرو تعویض کنید.در ادامه علائم زیاد بودن این روغن بررسی می شود.

صداهای عجیب


گیربکس نباید هیچ صدای عجیبی داشته باشد. اگر شروع به شنیدن صدای، زمزمه یا ناله کردید، می تواند نشانه ای از ایراد باشد.از آنجایی که گیربکس به موتور نزدیک است، تشخیص اینکه صدا از کجا می آید دشوار است. با این حال، ممکن است این صدا همراه با علائم دیگر باشد. به طور معمول، ناله یا زمزمه زمانی رخ می دهد که سطح روغن کم است و صدای آسیاب نشان می دهد که چرخ دنده ها به دلیل روغن کاری ناکافی به هم ساییده می شوند.

گرم شدن بیش از حد


وقتی گیربکس حاوی مقدار مناسبی روغن نباشد، باید سخت‌تر کار کند. این ناکارآمدی به موتور نیز فشار وارد می کند.بسته به وضعیت بد، گیربکس ممکن است بیش از حد گرم شود و باعث گرم شدن بیش از حد موتور نیز شود. برای نشانه اولیه مبنی بر اینکه مشکلی وجود دارد، مراقب دماسنج باشید.

بالاتر بودن از سطح استاندارد گیج


اگر فکر می کنید روغن زیادی در گیربکس ریخته اید، با نگاه کردن به گیج اندازه گیری مشکل به راحتی قابل تشخیص است. می‌توانید نشانگر را بیرون بکشید و سطح آن را بررسی کنید، اما همیشه این نشانگر قابل اعتماد نیست و تمامی خودرو ها گیج اندازه گیری ندارند.هنگامی که خودرو در حال کار است و گرم می شود، روغن گیربکس نازک تر می شود. اگر می خواهید روغن گیربکس خود را از طریق گیج اندازه گیری چک کنید، بهتر است ابتدا موتور را گرم کنید.

مشکل در تعویض دنده


اگر مشکلی در تعویض دنده دارید، ممکن است روغن بیش از حد در گیربکس وجود داشته باشد. هنگامی که فشار افزایش می یابد، کف و هوا تشکیل میشود که بر روانکاری قسمت های داخلی تأثیر می گذارد. این مخلوط باعث ایجاد مشکلات دیگری مانند مشکل در جابجایی بدون مقدار مناسب روغن کاری می شود. ممکن است متوجه تعویض های سخت و لغزش بین دنده ها نیز شوید.

نشت روغن گیربکس


گاهی اوقات، اولین علامتی که نشان میدهد مشکلی وجود دارد، زمانی است که زیر ماشین نشت روغن گیربکس وجود دارد. معمولاً روغن گیربکس قرمز رنگ است، بنابراین تشخیص آن دشوار نیست. نشتی معمولاً به دلیل خراب شدن آب بند در اثر فشار و تجمع بیش از حد اتفاق می افتد.

سخن پایانی


حتی اگر گران‌ترین و باکیفیت‌ترین روغن گیربکس را هم برای خودروی خود بخرید، باز هم لازم است که به‌صورت دوره‌ای آن را تعویض کنید تا کارایی خود را از دست ندهد. این را هم یادتان باشد که اگر در زمان مناسب برای خودرو و بخش‌های مختلف آن هزینه نکنید، خسارات و آسیب‌هایی که بعداً به‌وجود می‌آید، بسیار بیشتر خواهد شد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(فیلم) دعای خاص مداح و شاعر معروف زنجانی برای دکتر پزشکیان در بزرگترین تجمع حسینیان ایران / این مرد در کنار رهبر می‌ایستد و سینه می‌زند
ترجمه تخصصی متن
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
خلاقیت منحصربه‌فرد پدر ایرانی در نصب کولرآبی روی موتورش حماسه‌ای جدید آفرید+ویدیو/ با این ایده موتورسواری توی گرما باز هم لذت بخشه
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره
(ویدئو) بازی صبحگاهی گربه زیبای محمدرضا گلزار / وقتی گلزار سر به سر گربه اش میذاره
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه