دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

الکاظمی: بیشتر نیرو‌های آمریکایی تا چند روز آینده از عراق خارج می‌شوند 

سه شنبه، 16 دی 1399
کد خبر: 127455
ساعد نیوز: نخست وزیر عراق اعلام کرد در چارچوب گفت‌وگو‌های راهبردی که بین بغداد و واشنگتن انجام شده، طی روز‌های آینده بیش از نیمی از نیرو‌های آمریکایی از عراق خارج خواهند شد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در سخنانی به مناسبت سالروز تاسیس ارتش عراق با ادای احترام به ارتش این کشور از فداکاری های آن در دفاع از خاک عراق، مبارزه با داعش و حمایت از کرامت ملت و نیز دفاع از فلسطین عزیز، جنین و جولان اشغالی تمجید کرد.

مصطفی الکاظمی در رابطه با عملکرد دولت خود گفت: از روز اول تشکیل دولت با چالش های بزرگ و پیچیده ای روبه رو بوده ایم که مشابه آن در تاریخ معاصر بی سابقه است و در رأس همه مقابله با کرونا و بحران اقتصادی ناشی از سقوط بهای نفت است.

نخست وزیر عراق افزود: تاسف آور بود که عراق بخواهد به میدانی برای تسویه حساب ها و منشأ جنگ جهانی و منطقه ای تبدیل شود.ما باید از کشور خود در مقابل این چالش های خطرناک دفاع می کردیم، از این رو از روز اول راهبرد برقراری توازن در روابط خارجی را در پیش گرفتیم.

وی تصریح کرد: در این راستا گفت وگو های راهبردی با آمریکا را با هدف خروج نیرو های این کشور آغاز کردیم و نتیجه این گفت وگو ها که همچنان ادامه دارد، چند مرتبه خروج نیرو های آمریکایی از کشور در چند ماه گذشته بوده و به موجب آن طی روز های آینده با خروج بیش از نیمی از این نیروها، روند خروج کاملتر می شود و جز صد ها نفر از آن ها برای همکاری در زمینه آموزش، حمایت فنی و پشتیبانی در عراق باقی نخواهند ماند.

الکاظمی گفت: این تحول براساس آمادگی نیرو های مسلح و امنیتی مختلف عراق برای دفاع از کشور حاصل شده و امروز باری دیگر با ملت خود تجدید پیمان کرده و تاکید می کنیم که اجازه نمی دهیم تصمیم گیری در عراق از جانب هرکس که باشد سرقت شود.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: حفاظت از عراق، امنیت و سلامت دولت آن به طور کامل یک تصمیم عراقی است که فقط منافع کشور آن را تعیین می کند، بنابراین اجازه نمی دهیم که عراق زمینی برای درگیری های منطقه ای یا بین المللی باشد یا برای تسویه حساب بین کشور ها مورد استفاده قرار گیرد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
سابمیت مقاله چیست؟
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه