علت اصلی قطع شدن ایرپاد حین مکالمه چیست؟+ 8 راهکار معجزه آسا

  سه شنبه، 06 تیر 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
علت اصلی قطع شدن ایرپاد حین مکالمه چیست؟+ 8 راهکار معجزه آسا
در عصر تکنولوژی این مسئله که پس از طراحی و عرضه یک محصول یا برنامه‌ای، کاربران با مشکلات متعددی مواجه می‌شوند کاملا عادی است و ممکن است این امر تا سال‌ها اتفاق بیافتد اما می‌دانیم که برای هر مشکلی راه‌حلی وجود دارد و ماهم در این مقاله قصد داریم به رفع مشکل قطع شدن ایرپاد حین تماس بپردازیم. همراه ساعدنیوز باید تا این موضوع را حلاجی کنیم.

ایرپادها یکی از پر فروش ترین محصولات هستند که در میان هندزفری بدون سیم موجود در بازار از محبوبت بالایی برخوردارند. این محصول با وجود کیفیت و عملکرد بالا، در برخی مواقع کاربران را با مشکلاتی روبرو می کند. یکی از مشکلات ایرپادها قطع شدن ارتباط آن ها هنگام برقراری تماس تلفنی و یا به هنگام مکالمه است. این مشکل به مرور زمان می تواند آزاردهنده باشد، به خصوص اگر وسط یک تماس تلفنی مهم اتفاق بیفتد. باید بدانید که این مسئله تنها برای ایرپاد شما پیش نیامده بلکه از زمان راه اندازی یعنی سال 2016 ایرپادها با مشکلات ارتباطی مواجه بودند. اگر شما هم این مشکل را به هنگام برقراری تماس تجربه کرده اید، نگران نباشید خوشبختانه این مشکل قابل رفع است. ما در این مقاله قصد داریم به دلایل قطع شدن اتصال ایرپاد و همچنین بهترین راه حل های ممکن برای رفع این مشکل نگاهی بیندازیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با روش های رفع مشکل قطع شدن ایرپاد به هنگام مکالمه آشنا شوید.

علت قطع شدن اتصال ایرپاد از گوشی

مشکلات قطع ارتباط ایرپاد و گوشی معمولاً به تماس های تلفنی مربوط می شود، در زمان ارتباط تلفنی، طرف مقابلتان شکایت می کند که نمی ‌تواند به وضوح صدای شما را بشنود یا اصلاً نمی شنود، در این وضعیت شما متوجه می شوید که ایرپاد در اواسط مکالمه قطع شده است. این مشکل در زمان پخش موسیقی و یا اتصال به بلوتوث خودرو کمتر رخ می دهد. قطع شدن اتصال ایرپاد از گوشی و سایر دستگاه های بلوتوث دار، دلایل مختلفی دارد. این موضوع می تواند به دلیل مشکلات سخت افزاری مانند سنسورهای داخلی میکروفون، کیفیت سیگنال، تداخل بلوتوث، مربوط به ورژن خاصی از iOS و ... باشد. این مسئله به هر دلیلی که باشد، امیدواریم یکی از راه حل هایی که در ادامه بیان شده، مشکل قطع اتصال ایرپاد را برای شما حل کند.

اتصال ایرپاد به گوشی

راه حل های ممکن برای حل مشکل قطع اتصال ایرپاد و گوشی

برای جلوگیری از قطع اتصال ایرپاد و گوشی مراحل و روش های احتمالی زیر را بررسی کنید.

  • مطمئن شوید که از ورژن درست و سازگار با ایرپادتان استفاده می کنید:

  1. برای ایرپاد 3 شما به iOS 15.1 یا MacOS12 نیاز دارید.

  2. ایرپاد پرو با iOS 13.2 و MacOS 10.15.1 یا جدید تر کار می کند.

  3. ایرپاد 2 به iOS 12.2 یا MacOS 10.14 نیاز دارد.

  • میزان باتری را بررسی کنید: مطمئن شوید که ایرپاد شما به اندازه کافی باتری دارد. در صورتی که میزان شارژ باتری آن کم باشد بدیهی است که دریافت و انتقال صدا ضعیف یا قطع خواهد شد. برای آشنایی با نحوه شارژ کردن ایرپاد می توانید مقاله شارژ کردن ایرپاد را مطالعه کنید.

  • اتصال بلوتوث را چک کنید: وارد تنظیمات گوشی شوید و چک کنید که آیا ایرپاد به دستگاه متصل هست یا خیر. در صورتی که اتصال برقرار بود، بلوتوث را خاموش کنید و بعد از 20 ثانیه مجددا روشن کنید و به ایرپاد متصل شوید.

  • ایرپاد را تمیز کنید: از آنجایی که ممکن است مشکل شما مربوط به کثیفی باشد، بهتر است ایرپادتان، به ویژه قسمت میکروفون آن را تمیز کنید.

تمیز کردن ایرپاد

تنظیمات دستگاه صوتی خود را بررسی کنید: مطمئن شوید که ایرپاد، به عنوان دستگاه خروجی صوتی انتخاب شده است. البته معمولا به طور خودکار بعد از اتصال از طریق بلوتوث، ایرپاد به عنوان خروجی صوتی شناسایی می شود. اما در صورتی که این اتفاق نیفتاد مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اگر در حال گوشی دادن به موسیقی هستید، روی آیکون ایرپاد که در پایین track نمایش داده شده است، ضربه بزنید و ایرپاد خود را در میان گزینه ها انتخاب کنید.

  • اگر در حال مکالمه تلفنی هستید، مطمئن شوید که ایرپاد را از میان گزینه های صوتی که هنگام برقراری تماس روی صفحه ظاهر می شوند، انتخاب کرده‌اید.

  • هنگامی که در حال مکالمه هستید با ضربه زدن روی نماد بلندگو، می توانید منبع صدا را تغییر دهید.

  • ایرپاد را خاموش و روشن کنید: خاموش و دوباره روشن کردن می تواند بسیاری از مشکلات دستگاه های الکترونیکی را حل کند، ایرپاد ها هم از این قاعده مستثنی نیستند، بنابراین مراحل زیر را طی کنید:

  1. اتصال ایرپاد و گوشی را قطع کنید.

  2. ایرپادها را داخل جعبه قرار دهید، درب آن را ببندیید و حدود 15 ثانیه صبر کنید.

  3. اکنون درب آن را باز کرده و دکمه تنظیم پشت کیس را فشار داده و نگه دارید.

  4. صبر کنید تا نور به رنگ کهربایی و سپس سفید شود.

  5. ایرپادهای شما اکنون بازنشانی خواهند شد.

  6. مجددا برای اتصال ایرپاد به آیفون اقدام کنید.

  • اتصال ساعت هوشمند به گوشی را قطع کنید: مشکل ممکن است مربوط به جفت شدن همزمان ساعت هوشمند و ایرپاد به تلفن همراه باشد. در این وضعیت ساعت هوشمند را جدا کنید و ببینید آیا مشکل ادامه دارد یا خیر. اگر ابزاری دارید که از طریق بلوتوث با گوشی شما جفت شده است، اتصال آن را قطع کنید.

  • تنها از یک ایرپاد استفاده کنید: گزارش هایی وجود دارد که نشان می دهد در صورتی که فقط یکی از گوشی های ایرپاد را استفاده کنید، مشکل قطع شدن اتصال، کمتر اتفاق می افتد. بنابراین می‌توانید یکی را در جعبه شارژ بگذارید و همچنین می توانید ایرپاد را طوری تنظیم کنید که فقط از یک میکروفون استفاده شود.

سخن پایانی

بنابراین در این مقاله 8 روش ممکن برای رفع اشکال قطع شدن ایرپاد به هنگام مکالمه تلفنی بیان شد. همانطور که گفته شد این مسئله از زمان اولین ایرپاد عرضه شده در بازار وجود داشته است اما راهکار های ساده ارائه شده تا حدودی زیادی می توانند به شما کمک کنند تا مکالمه کم دردسری داشته باشید. در صورت که روش ها و راه کارهای دیگری برای رفع این مشکل می دانید، لطفا آن را در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (206 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (142 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (128 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (124 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (90 نظر) ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (65 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (63 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (60 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (60 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (46 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (32 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (27 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (26 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (23 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 4 مرداد 1403
فال روزانه امروز پنجشنبه 4 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 4 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 4 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 4 مرداد 1403+فیلم
تکلیف سربازی مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند مشخص شد / پاسخ قاطع مدیران تراکتور به یک سؤال حیاتی
خاطره تکان دهنده ناصرالدین شاه از موزه لوور
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 4 مرداد 1403
راستی آزمایی ادعای جنجالی مجری تلویزیونی پرسپولیسی علیه مهدی ترابی / آیا خرید 70 میلیاردی زنوزی مجبور به رفتن به فجر سپاسی شیراز می شود؟
تماس تلفنی سیدمحمد خاتمی با علی دایی برای عیادت از شهریار فوتبال ایران/ بسیار علاقه‌مند بودم که شخصاً به عیادت شما بیایم اما...+عکس
مادر رهبر معظم انقلاب خطاب به عروسش: تو چرا ساکتی، چیزی نمیگی، سیدعلی هم دلگرم می‌ شود و به دنبال این کارها می‌رود
تابستان و نوشیدنی‌های خنک: آب بهتر است یا شربت؟!
تفاوت گوشی ویتنام و چین چیست: کدام مونتاژ ارزش خرید دارد؟
(عکس) رونمایی از عروسک خوشگل المپیک 2024 پاریس/ چه رنگ جذابی داره + تصاویر کارخانه تولید کننده عروسک المپیک
(عکس) میز عسلی های سنگی و گلدان بسیار خوشرنگ خانه بهرام رادان و همسرش، مینا مختاری/ تاثیر حیرت‌انگیز اکسسوری‌های آبی رنگ درخانه‌ای با مبلمانی به رنگ خنثی
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....