دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

علت خاموش شدن خودرو در حالت درجا چیست؟ 

سه شنبه، 23 خرداد 1402
یکی از این مشکلات جدی در خودرو، خاموش شدن خودرو به‌شکل ناگهانی در حال در جا است. در این مطلب از ساعد نیوز به علل این مشکل خواهیم پرداخت.با ما همراه باشید.

دلایل خاموش شدن ماشین چیست؟ این یکی از سؤالات پرتکراری است که معمولا افراد در مراجعه به تعمیرگاه‌های خودرو مطرح می‌کنند. رانندگان مختلف ممکن است در شرایط گوناگون از جمله در حرکت یا در زمان توقف در ترافیک سنگین مشاهده کنند که خودروشان خاموش می‌شود. ما در ادامه علت خاموش شدن ماشین در حالت درجا را بررسی می کنیم.

علت خاموش شدن ماشین در حالت درجا

گاها پیش می‌آید که خودرو پس از اندکی کارکرد در حالت درجا خاموش می‌شود. در این حالت باید به فکر بررسی بخش‌هایی باشید که در ادامه ذکر می‌کنیم:

سنسور اکسیژن معیوب

خودرو سنسورهای زیادی دارد که هر یک اطلاعات خاصی را به ECM (ماژول کنترل موتور) ارسال می‌کنند. دو تا از سنسورهای خودرو در خاموش‌شدن ناگهانی آن در هنگام دور آرام دارند. اولی سنسور اکسیژن است که در منیفولد اگزوز قرار دارد. این سنسور مقدار هوای خروجی از موتور را می‌خواند و به ECM اطلاع می‌دهد. ECM از این داده‌ها برای افزایش یا کاهش مقدار هوایی که باید به محفظه احتراق وارد شود استفاده می‌کند. اگر این سنسور خراب باشد و اطلاعات نادرستی ارائه کند، ممکن است موتور هوای کافی دریافت نکند. این باعث می‌شود که خودرو خاموش شود.

دوم، سنسور مف است که در سمت چپ موتور و داخل مجرای هوای ورودی قرار دارد و جرم هوا را اندازه می‌گیرد. این سنسور هم اگر اطلاعات درستی ارائه نکند، خودرو خاموش خواهد شد.

شمع خراب

شمع احتراق سوخت و هوا را انجام می‌دهد و اگر خراب و فرسوده شود نخواهد توانست این کار را به خوبی انجام دهد و در نتیجه با عدم اشتعال کامل مخلوط سوخت و هوا شاهد خاموش شدن موتور خواهیم بود.

خراب شدن فعال کننده کنترل دور آرام موتور

هدف این فعال‌کننده این است که دور در دقیقه را در محدوده بهینه نگه دارد. این کار را باتوجه‌به ورودی که از ECM دریافت کرده انجام می‌دهد که آن هم این اطلاعات را به‌نوبه خود از سنسورهای مف، اکسیژن و سوخت دریافت می‌کند.اگر مشکلی در این بخش وجود داشته باشد، سرعت چرخش موتور بسیار کم می‌شود. بنابراین وقتی موتور روی دور آرام است خاموش می‌شود.

گرفته شدن دریچه گاز اگزوز

بخش اصلی گاز خروجی اگزوز دی‌اکسید کربن است که بی‌رنگ و بی‌بو بوده و برای کاهش دمای داخل محفظه احتراق بکار می‌رود. درصورتی‌که دریچه یاد شده مسدود شود گاز به داخل محفظه احتراق وارد نمی‌شود و نسبت سوخت و هوا به هم می‌خورد و موتور در حالت درجا خاموش می‌شود.

سخن پایانی

هر کدام از دلایل نام برده می‌تواند سبب خاموش شدن خودرو در حالت درجا شود. اگر خودرو در این حالت چندین بار خاموش شود باید هرچه سریعتر آن را به تعمیرگاه برسانید چراکه ممکن است یک مشکل سبب ایجاد مشکلات زیاد و بسیار جدی در خودرو شود. همچنین بررسی مشکلاتی که به موتور خودرو ارتباط دارد باید جدی گرفته شود چراکه خودرو بدون موتور معنا ندارد.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 29 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
انتظار خوشمزه زهرا گونش در رستورانی در ژاپن برای آماده شدن استیک مخصوصش؛ سرو با دو نوع سس سویا و گل کلم و لیمو+عکس/ نوش جان
رونمایی پسر هادی چوپان از ست ورزشی اورجینال مارک دار طوسی جذابش در باشگاه لاکچری گرگ پارسی +فیلم/ بچه گرگ با وزنه های سنگین دست و پنجه نرم می کنه
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
تفاوت معنادار جشن تولد پارسال و امسال منوچهر هادی؛ آغاز 52 سالگی با یکتا ناصر و شروع 53 سالگی بدون یکتا ناصر+عکس
17 اُمین سال تولد امیررضا فرامرزی پسر بچه شیطون سریال « از سرنوشت یک »/ این همه تغییر چهره بعد از 5 سال خیلی جالبه
ویدیو/ خطرات وحشتناک عفونت دندان برای مغز/ پس از ورود باکتری به استخوان فک و جریان خون چه اتفاقی برای مغز می‌افتد؟