دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

علت خاموش شدن ماشین هنگام ترمز زدن 

سه شنبه، 23 خرداد 1402
دلایل مختلفی برای خاموش شدن اتومبیل هنگام ترمز کردن وجود دارد.در ادامه این مطلب از ساعد نیوز دلایل این مشکل را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

خاموش‌شدن ناگهانی خودرو در حال ترمز زدن مشکلی جدی است که باید به‌سرعت برطرف شود. برای این کار ابتدا باید علت آن را پیدا کنید.

علت خاموش شدن ماشین هنگام ترمز زدن

احتمالاً چنین حالتی را تجربه کرده‌اید. خاموش شدن ماشین هنگام ترمز کردن می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد:

خرابی گیربکس

در خودروهای اتوماتیک، این مبدل گشتاور است که به‌جای کلاچ وظیفه انتقال نیرو را بر عهده دارد. اگر مبدل گشتاور مشکل داشته باشد یا سطح مایع گیربکس پایین باشد، کارش را به‌درستی انجام نمی‌دهد. به این ترتیب وقتی ترمز می‌گیرید خودرو خاموش می‌شود.

فشار سوخت پایین، کثیفی انژکتورها یا معیوب بودن پمپ بنزین

وقتی فشار سوخت کافی نیست، در سرعت‌های پایین یک مکث موقت باعث خاموش‌شدن موتور می‌شود. اگر انژکتور کثیف باشد به‌مرور زمان مسدود می‌شود و پاشش سوخت به‌درستی انجام نمی‌شود. بنابراین در هر صورت با ترمز گرفتن خودرو خاموش می‌شود.

وجود مشکل در سنسور اکسیژن

یکی از متداول ترین قطعاتی که در صورت خراب شدن در زمان ترمز گرفتن، موجب خاموش شدن خودرو می شود، سنسور اکسیژن می باشد. چرا که وظیفه این قطعه در خودرو تنظیم میزان اکسیژن موجود در سوخت خودرو می باشد.

مشکل در سیستم برقی

ممکن است باطری و یا سیستم شارژ خودرو ضعیف باشد که در نتیجه آن، سیستم برقی به درستی کار نکند و خودرو خاموش شود. همچنین احتمال دارد سیم‌کشی خودرو ایراد داشته باشد که در صورت کاهش سرعت باعث خاموش شدن خودرو خواهند شد.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی انواع دلایل خاموش شدن ماشین موقع ترمز زدن پرداختیم. آگاهی از این موارد برای راننده به خصوص در شرایطی که خودرو در حال حرکت است، اهمیت زیادی دارد. در این گونه موارد باید با حفظ آرامش سعی کنید تا در اولین جای ممکن خودرو را متوقف کنید و برای رفع مشکل با امداد خودرو تماس بگیرید.هم چنین در این مطلب میتوانید دلایل خاموش شدن ناگهانی خودروی در حال حرکت را بخوانید.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
دکوراسیون دلنشین و دهه شصتی حیاط خانه احسان علیخانی+عکس/ حوض آبی رنگ وسط حیاط با دو صندلی مخصوص آقای مجری و مادرش
هزینه چاپ یک کتاب
جدیدترین ژست عاشقانه المیرا دهقانی و همسر قدبلند و خوش‌تیپش در مکانی با بافت سنتی و قدیمی/ ظاهر شدن خانوم بازیگر با استایل ساده و بدون آرایش
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
ویدیو/ "حسین ثابت بکتاش" مالک هتل داریوش: دوران دانشجویی روزنامه می‌فروختم/ اولین هتل خودم را در جزایر قناری که فقط بز وحشی داشت، ساختم
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ترجمه تخصصی کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌