دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

علت خروج دود خاکستری از اگزوز خودرو 

پنجشنبه، 25 آبان 1402
دود ماشین که از اگزوز خارج می‌شود، ممکن است رنگ‌های مختلفی داشته باشد و هر کدام ناشی از مشکلی خاص باشد. به همین منظور در ادامه این مطلب از ساعد نیوز علل خروج دود خاکستری از اگزوز را بررسی می کنیم.

اگر دود اگزوز ماشین شما رنگ دیگر و متفاوتی به خود گرفته، بهتر است که توجه خود را به اتوموبیل‌تان جلب کنید و این توجه حتی در صورتی که هیچ هشداری در داشبورد نمایش داده نشود نیز می‌بایست صورت گیرد. دودی که از اگزوز خودرو خارج می‌شود بدین معنی است که یک چیز در ماشین به خوبی کار نمی‌کند.

دود خاکستری خروجی از اگزوز ماشین

دود خاکستری اگزوز نادرترین مورد از همه‌ی آنهاست. با این حال، تشخیص آن می‌تواند چالش برانگیزتر باشد و ناشی از روغن اضافی، خرابی دریچه PCV یا نشت مایع گیربکس در خودروهای اتوماتیک باشد. اگر دود به رنگ خاکستری جامد است، ممکن است به این معنی باشد که روغن گیربکس یا روغن موتور شما سوخته است. ضروری است که وسیله نقلیه خود را توسط یک تکنسین ارزیابی کنید تا مشخص شود که آیا نیاز به تعمیر دارید یا خیر.

دود خاکستری مانند دود آبی، نیز می‌تواند نشانه‌ای از سوختن بیش از حد روغن در جایی داخل موتور باشد، اما دلایل دیگری نیز وجود دارد. یکی ممکن است یک شیر PCV معیوب باشد. PCV دستگاهی برای کنترل آلاینده ها است، زیرا سوخت نسوخته را از قسمت پایینی موتور به سمت بالا برمی‌گرداند. که می تواند به کاهش آلاینده های خودرو کمک می‌کند، به خصوص زمانی که موتور سرد است، اما با گذشت زمان ممکن است فرسوده شود. تعمیر PCV کار نسبتاً ساده و کم هزینه‌تری نسبت به بقیه موارد است.

سخن پایانی

دود اگزوز ماشین یکی از مواردی است که هرگز نباید بی‌تفاوت از کنار آن گذشت. گذشته از اینکه این دود سمی است و اثرات مخرب زیادی بر محیط زیست دارد، خروج دود از اگزوز به این معناست که خودروی شما با یک مشکل جدی دست و پنجه نرم می‌کند و لازم است که در سریع‌ترین زمان ممکن به آن رسیدگی کنید. شما با توجه به رنگ دود ماشین می‌توانید به عیب یابی خودرو بپردازید و متوجه شوید که چه مشکلی کدام یک از قطعات ماشینتان را درگیر کرده است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 29 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
صحبت های خنده دار الهی قمشه ای: سَر و سِر دختر کشیش و باغبان وقتی کشیش مچ باغبون رو میگیره+ویدئو😂👌
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
ویدیو قدیمی و دیده‌نشده از شوخی بانمک زهره فکورصبور با نعیمه نظام‌دوست/ وااای چقدر جوون بودن اینجا!
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
نگاهی به تِراس باصفا با گل های بزرگ کمند امیرسلیمانی +فیلم/ چه با احساس به گل ها آب میده
(ویدیو) نرگس محمدی،بازیگر جوکر2 : علی اوجی گفت زنم بشی تا 60 سالگی می خندونمت