دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

علت لرزیدن فرمان خودرو در سرعت های کم! 

چهارشنبه، 10 خرداد 1402
یکی از مشکلاتی که رانندگان با آن رو به رو میشوند لزرش فرمان خودرو در حالت های مختلف میباشد. چرا فرمان خودرو میلرزد آیا قطعه ای خراب است و یا به دلیل شرایط این مشکل پیش میاید؟ در این مقاله از ساعد نیوز دلیل لرزش فرمان خودرو را در سرعت های پایین بررسی میکنیم.

هر کدام از قطعات خودرو دارای طول عمر مفیدی هستند و با مرور زمان و استفاده مکرر دچار نقص و یا خرابی می‌شوند. بعضی از قطعات قابل تعمیر هستند و بعضی دیگر باید تعویض شوند. فرمان یکی از قطعات بسیار مهم و اصلی خودرو است که راننده توسط آن خودرو را هدایت می‌کند. ارزیابی اینکه فرمان چه عملکردی دارد به تشخیص شما بستگی دارد. زمانی که فرمان به خوبی کار نکند نشانه وجود یک مشکل در بخش‌های مختلف ماشین است.

علت لرزش فرمان خودرو در سرعت پایین چیست؟

علت لرزش فرمان در سرعت پایین هیچ‌گونه ربطی به خودروهای قدیمی و مدرن ندارد. به این خاطر که این مشکل می‌تواند در هر ماشینی اتفاق بیفتد. برای آن که اجازه ندهید لرزش فرمان در سرعت پایین به خودروی شما غلبه کند باید با دلایل اصلی این اتفاق آشنا شوید. از جمله دلایل متعدد لرزش فرمان در سرعت پایین عبارت‌اند از:

ایراد در فنر تعلیق خودرو

فنرهایی که در سیستم تعلیق ماشین به کار گرفته می‌شوند در واقع برای به حداقل رساندن ضربه‌های وارد شده به بخش داخلی خودرو هستند. اگر در این فنرها ایرادی ایجاد شود، تکان ها و ضربه‌هایی به قسمت داخلی و اتاق خودرو وارد می‌شود. بنابراین شما لرزش را در فرمان ماشین احساس خواهید کرد. این مورد یکی از شایع‌ترین علت‌های لرزش فرمان در سرعت پایین است.

ایرادات موتور ماشین

کارکرد موتور ماشین نیز می‌تواند در لرزش فرمان تأثیرگذار باشد. این مشکل می‌تواند مربوط به شمع ماشین و سیستم سوخت خودرو باشد. گیربکس خودرو یکی از قطعات بسیار مهمی است که وظیفه آن حرکت خودرو و انتقال قدرت موتور به چرخ و تنظیم سرعت موتور است. بنابراین اگر گیربکس شما بنا به هر دلیلی خراب شود باید حتماً اقدامات لازم را برای تعمیر یا تعویض آن انجام دهید.

ایراد در یاتاقان ماشین

یاتاقان خودرو نقش اتصال بدنه و چرخ را بر دوش دارد. از طرفی دیگر این قطعه می‌تواند تعادل خودرو را نیز حفظ کند. با این حال مانند بسیاری دیگر از قطعات ماشین یاتاقان هم زمان دچار فرسودگی می‌شود. فرسوده شدن این قطعه باعث می‌شود تا تعادل خودرو رفته رفته از بین برود. در نتیجه می‌توان ایراد در یاتاقان را یکی دیگر از دلایل لرزش فرمان در سرعت پایین دانست. اگر این بخش دچار آسیب شود می‌تواند هزینه زیادی روی دست شما بگذارد.

ایراد در میله‌های داخلی و خارجی

یکی از عواملی که باعث حفظ تعادل خودرو می‌شود و از طرفی دیگر باعث علت لرزش فرمان خودرو در سرعت‌های پایین است وجود میله‌های داخلی و خارجی هستند. این میله‌ها می‌توانند چرخ‌های خودرو را نگه دارند بنابراین در صورتی که مشکلی در آن‌ها ایجاد شود تعادل لاستیک خودرو به هم می‌ریزد و در نتیجه لرزش فرمان در سرعت پایین احساس خواهد شد.

ایراد در صفحه کلاچ

یکی دیگر از دلایلی که باعث لرزش فرمان در سرعت پایین می‌شود ایراد در صفحه کلاچ است. اگر صفحه کلاچ ایراد داشته باشد ماشین دچار تکان های ناگهانی شده و فرمان نیز می‌لرزد.

صاف شدن لاستیک‌ها

به طور معمول در خودروها لاستیک‌هایی که در قسمت عقب قرار می‌گیرند دیرتر از لاستیک‌هایی که در قسمت جلو قرار دارند فرسوده می‌شوند. بنابراین باید دقت داشته باشید که وضعیت لاستیک‌ها را بررسی کنید تا لاستیک‌ها صاف نشده باشند. قبل از اینکه لاستیک خودرو دچار خوردگی و صاف شدگی شود حتماً آن‌ها را تعویض کنید تا جلوی لرزش فرمان خودرو را بگیرند.

فشار نامناسب در لاستیک‌ها

برای هر نوع لاستیکی تعیین می‌شود که تا چه میزان فشار باید به آن وارد شود تا نترکد. این موضوع کاملاً روشن است که لاستیک‌های ضعیف‌تر فشار کمتری را می‌توانند تحمل کنند و در لاستیک‌های قوی‌تر این میزان فشار افزایش پیدا می‌کند. برای آنکه بتوانید فشارهای وارد شده به لاستیک‌های عقب و جلو خودرو را به تعادل برسانید لازم است هر چند ماه یک‌بار لاستیک‌های عقب و جلو خودرو خود را با یکدیگر تعویض کنید.

جمع بندی

همانطور که میدانید چرخ‌ها به فرمان متصل هستند و این دو به سایر بخش‌های خودرو مانند جعبه فرمان، برق خودرو، سیستم تعلیق، ترمز و چرخ‌ها وصل هستند. در نتیجه می‌توان گفت علت لرزش فرمان خودرو در سرعت پایین به یکی از این قسمت‌ها مربوط می‌شود. فرقی ندارد که مدل خودروی شما چه باشد؛ پس از تعویض روغن شما باید لرزش فرمان را حتما بررسی کنید. در بسیاری از موارد مشکل لرزش فرمان هنگام ترمز می‌تواند گویای یک مشکل ساده و جزئی باشد؛ اما این موضوع در تمام موارد صدق نمی‌کند و گاهی ممکن است مشکل بزرگتر باشد. اگر به موقع مشکل لرزش فرمان را چک کنید، از سلامت و ایمنی قطعات خودرو اطمینان پیدا می‌کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
ترجمه تخصصی کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
جدیدترین ژست عاشقانه المیرا دهقانی و همسر قدبلند و خوش‌تیپش در مکانی با بافت سنتی و قدیمی/ ظاهر شدن خانوم بازیگر با استایل ساده و بدون آرایش
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی