دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

علت روغن ریزی خودرو از سمت راننده 

چهارشنبه، 22 آذر 1402
نشتی روغن یا روغن ریزی دلایل زیادی دارد و در اکثر اوقات تشخیص و رفع مشکل باید به سرعت صورت پذیرد.ما در ادامه این مطلب از ساعد نیوز علت روغن ریزی خودرو از سمت راننده را بررسی می کنیم.

روغن ریزی از خودرو موضوعی است که حتما هر راننده‌ای پس از چند وقت با آن آشنا می‌شود. اگر خودروی کار کرده می‌خرید که خب قطعا این موضوع ممکن است زودتر به سراغ شما بیاید!

روغن ریزی ماشین سمت راننده

روغن ریزی ماشین سمت راننده از نوع نشتی روغن ترمز، روغن هیدرولیک و روغن گیربکس است. روغن ترمز رنگی شفاف دارد و رقیق است که معمولاً نشتی روغن ترمز به خاطر ایراد در پمپ ترمز، خرابی واشر بین اتصالات سیستم ترمز و وجود مشکل در مخزن روغن ترمز بوجود می آید. حال روغن هیدرولیک بوی تند دارد و قهوه‌ای رنگ است که معمولاً نشتی روغن هیدرولیک به دلیل سوراخ شدن یا آسیب دیدگی مخزن هیدرولیک، آسیب دیدگی شلنگ های هیدرولیک، خرابی فشنگ هیدرولیک و همچنین مشکل در پینیون فرمان خودرو بوجود می آید.

در نهایت روغن ریزی گربکس به دلیل خرابی پوسته گیربکس، واشرهای آب بندی و… رخ می دهد که نشتی روغن گیربکس به رنگ قهوه‌ای سوخته می باشد و از سمت راننده اتفاق می افتد.

سخن پایانی

درحالی‌که ممکن است نادیده‌گرفتن چند قطره روغن خودرو به نظرتان مشکل خاصی نباشد، اما می‌تواند سرآغاز اتفاقات بد برای خودروی‌تان باشد. در صورت عدم رسیدگی، یک نشت روغن کوچک می‌تواند منجر به هزینه گزاف تعمیر شود. به‌علاوه این‌که اگر روغن ریزی زمانی که خودرو در حال حرکت است پیش بیاید، می‌تواند حتی برای راننده و سرنشینان خطرناک باشد و نباید ساده از کنار آن عبور کرد. با چکاپ منظم خودرو می‌توانید از بدتر شدن این مشکل تا حد زیادی جلوگیری کنید.


2 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 28 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکبر عبدی : وقتی می گفتم اردبیلی هستم بابام عشق می کرد و میگفت ببین علی دایی هم میگه اردبیلی هستم
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
تست IQ/ فقط افرادی با دقت بالا می‌توانند دوشاخۀ "لوازم خانگی" را به پریز خودش وصل کنند
نگاهی به تِراس باصفا با گل های بزرگ کمند امیرسلیمانی +فیلم/ چه با احساس به گل ها آب میده
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
حضور هنرمندان و چهره های سرشناس در مراسم تشییع محمدرضا شجریان/ از سحر دولتشاهی به عنوان عروس تا مهدی پاکدل و رعنا آزادی ور+عکس