فوت و فن خانه‌داری؛ برق انداختن شیرآلات با چند روش ساده و کارآمد+نکات جانبی

  سه شنبه، 23 مرداد 1403 ID  کد خبر 403015
فوت و فن خانه‌داری؛ برق انداختن شیرآلات با چند روش ساده و کارآمد+نکات جانبی
ساعدنیوز: تمیز کردن شیرآلات بهداشتی هم مثل خیلی از کارهای دیگر قلق دارد و اگر راه و رسم درست این کار را یاد بگیرید، می¬توانید در چند دقیقه شیرآلات بهداشتی خانه خود را برق بیندازید و آنها را مثل روز اول تمیز و شفاف کنید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که فکر می­‌کنند تمیزکردن شیرآلات و برق انداختن آنها کاری سخت و طاقت فرساست، سخت در اشتباهید. برق انداختن شیرآلات بهداشتی هم مثل خیلی از کارهای دیگر قلق دارد گاهی با بکارگیری چند فوت و فن در کنار هم می توانید شیرآلات خود را تازه کنید و حتی نیازی به خرید شیرآلات جدید ندارید اگر راه و رسم درست این کار را یاد بگیرید.
بخش زیادی از انرژی شما در زمان نظافت حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی صرف برق انداختن شیرآلات می­‌شود. در این بین قطعا زمان زیادی را نیز صرف انتخاب و خرید انواع شوینده‌­های شیمیایی می­‌کنید و هزینه زیادی را برای این شوینده­‌ها می­‌پردازید. جالب است بدانید بسیاری از مواد و محصولاتی که همین الان در خانه‌ی شما وجود دارند می­‌توانند در تمیز و براق کردن شیرآلات بهداشتی تاثیر خیلی خوبی داشته باشند. در ادامه چند راه طلایی برای براق کردن شیرآلات به شما یاد می‌دهیم.

برق انداختن شیرآلات با آب و صابون

شاید گمان کنید آب و صابون اصلا شوینده‌ی خوبی برای پاک کردن آلودگی‌های شیرآلات نیست اما سخت در اشتباهید. اگر به صورت مداوم و قبل از اینکه جرم و آلودگی‌های روی شیرآلات بیش از حد شود، اقدام به تمیز کردن شیرآلات بهداشتی کنید قطعا شیرآلات خانه شما همیشه براق و تمیز خواهند بود.
محلول آب و صابون درست کنید و با یک اسفنج نرم سطح شیرآلات را تمیز کنید و در انتها با آب خالی تمام شیرآلات را بشویید. دقت کنید حتما بعد از شستشوی شیرآلات با یک دستمال نرم آنها را خشک کنید زیرا قطره‌های باقی مانده روی شیرآلات می‌تواند جای لک باقی بگذارند.

برق انداختن شیر آشپزخانه با سرکه سفید

سرکه از جمله پاک کننده‌های طبیعی است که می‌تواند به خوبی در پاک کردن جرم‌های روی شیرآلات موثر باشد. برای تمیز کردن شیر آشپزخانه با سرکه، حوله کاغذی یا دستمال کاغذی ضخیم را آغشته به محلول آب و سرکه کنید و دستمال را روی بخش‌های مختلف شیرآلات قرار دهید و اجازه دهید چند دقیقه در این حالت بماند.
پس از چند دقیقه دستمال را بردارید و سطح شیر را با آب بشویید، در این حالت متوجه خواهید شد حتی جرم‌های روی شیرآلات نیز پس از تمیز کردن شیرآلات با سرکه به راحتی جدا می‌شوند. مراقب باشید در هنگام تمیز کردن شیرآلات با سرکه رنگ شیرآلات رنگی و آبکاری آنها صدمه نبینند و برای استفاده از سرکه برای تمیز کردن این نوع از شیرآلات ابتدا با یک متخصص مشورت کنید. پیش از استفاده از سرکه مطمئن شوید که سرکه به رنگ شیرآلات شما صدمه‌ای نمی‌زند.

برق انداختن شیرآلات سرویس بهداشتی با جوهر نمک

اگر قرار است شیر توالت و شیر روشویی خود را با جوهر نمک تمیز کنید باید به شدت مراقب آسیب نرسیدن به آن‌ها باشید، حتی بخارات ناشی از جوهر نمک می‌تواند شفافیت شیرآلات بهداشتی را ازبین ببرد و اگر مراقب نباشید با پاشیدن جوهر نمک بر روی شیرآلات قطعا باعث خرابی و ازبین رفتن آنها خواهید شد.

چند نکته مهم در رابطه با جوش شیرین

جوش شیرین یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین محصولات برای تمیز کردن شیرآلات بهداشتی، سینک، گاز و دیگر تجهیزات و وسایل آشپزخانه است. برای تمیز کردن شیرآلات با جوش شیرین کافی است نصف فنجان جوش شیرین را با 4 قاشق غذاخوری آب گرم مخلوط کنید تا یک ترکیب نرم و خمیری به دست آید، اگر نتیجه کار خیلی سفت بود کمی آب اضافه کنید و اگر بیش از حد رقیق و روان بود مقداری جوش شیرین اضافه کنید تا خمیر مناسب برای تمیز کردن شیرآلات با جوش شیرین به دست آید.
خمیر حاصل می‌تواند یک تمیز کننده و براق کننده‌ی قوی و طبیعی باشد. خمیر را روی سطح مورد نظر خود به وسیله یک پارچه یا حوله‌ی نرم پخش کنید. بعد از چند دقیقه همه‌ی سطح را با آب سرد به خوبی بشویید تا همه‌ی سطح تمیز و براق شود و در انتها با یک حوله‌ی نرم و خشک شیرآلات را خشک کنید. در عرض چند دقیقه پس از تمیز کردن شیرآلات با جوش شیرین شیرآلات خانه شما براق و تمیز شده و مثل روز اول می‌درخشند.

نکات جانبی برق انداختن شیرآلات

در هنگام تمیز و براق کردن شیرآلات نکاتی وجود دارند که دانستن آنها باعث می‌شود هم به شما صدمه‌ای نرسد و هم عمر شیرآلات بیشتر خواهد شد.
در هنگام شستشوی شیرآلات حتما از دستکش و یا حتی ماسک استفاده کنید تا به پوست دست شما صدمه‌ای وارد نشود و بخارات ناشی از انواع شوینده‌ها را تنفس نکنید.
در هنگام پاک کردن شیرآلات از ابزارهای تیز مثل اسکاچ به هیچ عنوان استفاده نکنید، برای تمیز کردن شیرآلات بهداشتی باید از پارچه‌های نخی و حوله نرم که پرز ندهد استفاده کنید و مراقب باشید که سطح شیرآلات را خط نیندازد.
هنگام شستن شیرآلات درزهای موجود را فراموش نکنید. برخی درزهای کوچک در شیرآلات و اتصالات آنها وجود دارد که اکثرا در هنگام نظافت از قلم می‌افتند، هنگام تمیز کردن به این بخش‌ها نیز توجه کنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
فتوایِ رهبر انقلاب در پاسخ به استفتای نگهداری سگ و گربه (102 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (97 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (80 نظر) رهبر معظم انقلاب: من از وقتی که رهبر شده‌ام آجیل نخوردم، مگر فقرا آجیل می‌خورند؟ (79 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: رفته بودم عروسی دیدم نون و پنیر و هندونه میدن گفتم مگه عروسی نیس اینجا دوماد گفت میخوام حزب اللهی باشم آخه این خُل بازیا چیه +ویدئو😂👌 (76 نظر) لعیا زنگنه: افتخار می‌کنم در کشوری زندگی می‌کنم که رهبر آن از نسل حضرت فاطمه زهراست+ ویدیو (35 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه ای رویا نونهالی، داور برنامه عصرجدید/ انصافا مو نمیزنن+عکس (29 نظر) نگاهی به چهره نچرال و متفاوت بازیگران و هنرمندان بدون آرایش+عکس/ الهام حمیدی، هدیه تهرانی، بهاره رهنما، لیلا اوتادی و... (28 نظر) رونمایی همسر شاهرخ استخری از جواهرات ظریف و نگین دارِ زیبا و شیکش/ خاص، اعیانی و ایرانی پسند+عکس (22 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: شب اول عروسی دوماد اومده پیش عروس میگه توحید و نبوت یعنی چی اونم گفته والا نمیدونم شب اول قبرمونه یا عروسیمون+ویدئو😂👌 (21 نظر) خلاقیت منحصربفرد ساندویج فروش تهرانی برای کمک کردن به کودکان نیازمند+عکس/ فرشته زمینی لقبی برازنده شماست👌 (16 نظر) رخت عزای علی دایی برای دایی اش در اردبیل/ ورزشکاران معروفی که در مراسم ختم دایی شهریار ایران حضور داشتند (13 نظر) آخرین شعر استاد شهریار در آخرین دیدار با معشوقه سنگدلش در بستر مرگ که اشکتونو درمیاره/ نازنینا ما به ناز تو جوانی داده ایم... (12 نظر) خلاقیت منحصربفرد اوستا گچ کار برای ساختن مجسمه برای نسرین مقانلو حماسه آفرید/چقدر طبیعی! دست و پنجه ات طلا+عکس (12 نظر) خلاقیت خنده دار اُوستا بنّا برای حل مشکل تیر برق جلوی خانه اش حماسه ساز شد/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
لیست کاملی از هنرمندان و بازیگران محبوب ایرانی که اختلاف سنی زیادی با همسرشان دارند/ عشق مهم تر است یا سن؟+عکس
علاقه شدید حسن روحانی به نقش منفی پوریا پورسرخ: هر شب نقش منفی شما را دنبال میکنم!
لیست کامل بازیگران و هنرمندانی که کرونا جانشان را گرفت/ از علی سلیمانی تا مادر جوان غزل شاکری و بازیگر سریال مختارنامه
فوت و فن خانه‌داری؛ برق انداختن شیرآلات با چند روش ساده و کارآمد+نکات جانبی
آیا پزشکیان جملات روحانی را تکرار خواهد کرد؟
ساشا سبحانی به ایران بازگردانده می‌شود؟
پسر هنیه: رهبر انقلاب خیلی از شهادت پدرم متاثر بودند
استعلام 73 نفر از وزارت اطلاعات توسط پزشکیان
رونمایی از سنگ قبر مشترک خانه ابدی پرویز پرستویی و خسرو شکیبایی بازیگر سریال خانه سبز+عکس
پسر افغان گفت :پدرم دستمزدم را نمی داد نقشه خودربایی کشیدم
نخست‌وزیر انگلیس در تماس با پزشکیان: به اسرائیل حمله نکن!
هشدار؛ تزریق ژل زیبایی را به دست ناخن کار نسپارید!
بارک الله گفتن رهبر معظم انقلاب با هر بار شنیدنش این شعر: اگر تقدیر، تن دادن به فرمان زلیخا بود...
از بهترین سفر خارجی ژیلا صادقی تا واکنش ظریف به زودرنج بودنش در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 23 مرداد 1403
کشف هیجان انگیز اهرام فرعونی مصر در کره مریخ ثابت شد+عکس
منتخب روز   
واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ... سکانس پربازدید از سریال زخم کاری ؛ جواد عزتی و مهراوه شریفی رو در روی هم / مهراوه شریفی نیا: کِی دلت برا من تنگ میشه؟