دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

علت شاتون زدن موتور‌ ای اف 7 (EF7) چیست؟ 

پنجشنبه، 30 آذر 1402
حتماً شنیده اید که بسیاری از مردم و تعمیرکاران می گویند موتورهای EF7 شاتون می زنند و این قضیه به عنوان یکی از ویژگی های منفی این موتور بین مردم جا افتاده است، اما علت شاتون زدن موتورهای ای اف 7 چیست؟در ادامه این مطلب از ساعد نیوز همراه ما باشید.

پیشرانه EF7 یکی از جدیدترین موتور‌های داخلی است که بر روی خودرو‌های خانواده سمند و دنا نصب می‌شود. اما برخی از افراد باور دارند که موتور EF7 مشکلاتی دارد که منجر به شاتون زدن آن می‌شود. در این مقاله، به صورت جامع به دلایلی که موجب شاتون زدن موتور EF7 می‌شوند، پرداخته شده است.

علت اصلی شاتون زدن موتور‌ ای اف 7 چیست؟

علت اصلی و مهم شاتون زدن در موتور EF7، ضعف یاتاقان‌های متحرک است. در این موتور از یک سری یاتاقان‌های متحرک استفاده می‌شود که بین میل لنگ و شاتون قرار می‌گیرند. برخی از تأمین‌کنندگان، یاتاقان‌های متحرک را به صورت ضعیف تولید می‌کنند و پس از نصب بر روی موتور، به دلیل فشار‌های بالایی که در دور‌های بالا بر روی آن‌ها وارد می‌شود، دمای یاتاقان‌ها افزایش می‌یابد. این موضوع باعث می‌شود که یک یا چند شاتون به علت ذوب شدن یاتاقان‌های متحرک، در حالت قفل قرار گیرند. در این شرایط، میل لنگ با دور بالا که دارد، شاتون را به سمت دیواره سیلندر می‌اندازد، باعث شاتون زدن پیشرانه می‌شود.

بنابراین، وقوع شاتون زدن در موتور EF7 منجر به قفل شدن شاتون و فشار زیادی که به وسیله میل لنگ به دیواره سیلندر وارد می‌شود می‌شود. این فشار می‌تواند منجر به شکستن شاتون یا دیواره سیلندر شود. در هر صورت، در صورت وقوع این حادثه، موتور شاتون زده است و نیاز به تعمیرات اساسی دارد.

سخن پایانی

ممکن است قطعات موتور شما کیفیت خوبی داشته باشند و شما هم موتور را تحت فشار قرار ندهید، در این صورت، موتور خودروی شما می تواند تا حدود 150 هزار کیلومتر و شاید هم بیش تر کار کند، اما اگر قطعات موتور ای اف 7 شما ضغیف باشد و شما هم فشار زیادی به آن وارد کنید، احتمال شاتون زدن موتور در 20 هزار کیلومتر هم وجود دارد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
ویراستاری تخصصی مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
جدیدترین ژست عاشقانه المیرا دهقانی و همسر قدبلند و خوش‌تیپش در مکانی با بافت سنتی و قدیمی/ ظاهر شدن خانوم بازیگر با استایل ساده و بدون آرایش
کپسول خودکشی هم ساخته شد+عکس/ وقتی دکمه را فشار دادید دیگر امکان تغییر تصمیم نیست
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
ترجمه تخصصی کتاب