آمارهای شگفت انگیز راجب وردپرس در سال 2023

  پنجشنبه، 16 شهریور 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
آمارهای شگفت انگیز راجب وردپرس در سال 2023
وردپرس که در شروع کار به عنوان یک سیستم ساخت وبلاگ ساده بود ، امروز با توسعه و گسترش آن قادر شده است که انواع وب سایت ها را طراحی و پیاده سازی کرد.

وردپرس که در شروع کار به عنوان یک سیستم ساخت وبلاگ ساده بود ، امروز با توسعه و گسترش آن قادر شده است که انواع وب سایت ها را طراحی و پیاده سازی کرد و جالب است بدانید که از هر 5 وب سایت موجود در اینترنت 2 تای آن با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس ساخته شده است که این آمار برای وردپرس بسیار شگفت انگیز است.

اگر شما به وردپرس علاقه مندین یا درحال راه اندازی وب سایت هستید بهتر است که این آمار را در مطالعه کنید تا بتوانید در راه اندازی وب سایت خود تصمیم مناسبی بگیرید.

آمارهای جالب راجب وردپرس

  1. تا سال 2023 با استفاده از وردپرس 851 میلیون سایت در حال فعالیت هستن.

  2. تا سال 2023 وردپرس بیش از 43% وب را در اختیار دارد.

  3. 97 درصد وبلاک نویسان تا سال 2023 از وردپرس برای راه اندازی وبلاگ استفاده کردنند.

  4. 69 درصد کاربران از وردپرس به عنوان سیستم مدیرت محتوای وب سایت خود استفاده می کنند.

  5. بیش از 60000 افزونه وردپرسی رایگان وجود دارد و توسعه داده شده است.

  6. 43 درصد از سهم بازار وب سایت آنلاین در اختیار وردپرس

  7. تا سال 2021 وردپرس به تنهایی بیش از 65 % سایت ها را تشکیل داده بود.

  8. وردپرس بیش از 64.5% از سیستم های مدیریت محتوا را تشکیل داده است.

  9. کلمه وردپرس در ماه بیش از 2 میلیون جستجو در جهان دارد.

  10. در دهه گذشته وردپرس شاهد رشد 27 درصدی بوده است.

آمار های عمومی وردپرس

اکثر افرادی که قصد راه اندازی وب سایت را دارند در انتخاب اول خود میخواهند وب سایت خود را با سیستم مدیریت محتوای وردپرس طراحی و پیاده سازی کنند.
وردپرس به دلیل دارا بودن افزونه ها و قالبه های متنوع و رایگان بسیار زیاد انتخاب ایده ال برای افرادی هست که میخواهند هزینه کمتری برای راه اندازی وب سایت پرداخت کنند شما می تواندی با استفاده از وردپرس و افزونه و قالب های رایگان موجود و فقط با خرید هاست و دامنه یک سایت را بدون هزینه اضافی پیاده سازی کنید.

جالب است بدانید که 97 درصد از وبلاگ های معروف دنیا با وردپرس طراحی شده اند و بلاگ فیسبوک و سایت رسمی کشور سوئد با وردپرس پیاده سازی شده است.

سایت های وبلاگی که با وردپرس ساخته شده اند در هر ثانیه 6 پست در سایت خود منتشر میکنند که این آمار در میان وب سایت های دیگر بسیار بیشتر است. و جالب است بدانید که در یک ماه 8,538,048,000 مقاله و پست در سایت های وردپرس منتشر می شود و می توان گفت که بخش بسیار مهمی از محتوای موجود در اینترنت توسط سایت های وردپرس منتشر می شود.

هر ماه 77 میلیون کامنت در سایت های وردپرس درج می شود.

در سال 2018 وردپرس به تنهایی توسط 29.2% وب سایت های آنلاین در اینترنت استفاده شده است.

چه تعداد سایت توسط وردپرس پشتیبان می شود؟

وب سایت ها و برند های معروفی از وردپرس برای طراحی سایت خود استفاده کردنند مانند سایت والت دیزنی ، بلاگ سونی موزیک ، بی بی سی آمریکا یا حتی سایت ها و برند های ایرانی مانند شاتل ، دیجیاتو ، دیجی کالا مگ و کلی وب سایت دیگر که با استفاده و کمک وردپرس طراحی و پیاده سازی شده اند.

جدول زیر درصد وب سایت های CMS مختلف در اینترنت را نشان می دهد.

  • 36% نیم درصد از 1 میلیون وب سایت برتر در دنیا توسط وردپرس استفاده می کنند.

  • بیش از 74 میلیون وب سایت در جهان با وردپرس طراحی شده.

  • هر سال بیش از 2 میلیون وب سایت جدید توسط وردپرس ایجاد می شود

  • هر سال بیش از 200 هزار دامنه توسط وردپرس ثبت می شود.

  • وردپرس اولین سیستم مدیریت محتوا با رشد بالا در جهان است.

  • به طور متوسط 661 سایت توسط وردپرس در روز ایجاد می شود.

  • وردپرس به 160 زبان در جهان ترجمه و مورد استفاده قرار می گیرد و از زبان فارسی هم پشتبانی می کند.

چه کشور های از وردپرس

در ادامه میخواهم آمار استفاده از وردپرس بر اساس کشور ها تفکیک کنیم تا درک بهتری از میزان استفاده و محبوبیت وردپرس در دنیا داشته باشید

در اینجا آماری از استفاده وردپرس در کشورهای مختلف گردآوری شده است.

  • تا سال 2023 وردپرس در بیشتر از 178 کشور در دنیا استفاده می شود و می توان گفت محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان حساب می شود.

  • وردپرس از بیش 60 زبان زنده دنیا و مخصوصا زبان فارسی پشتیبانی می کند.

  • نزدیک به 9 میلیون سایت وردپرسی در کشور آمریکا وجود دارد.

  • نزدیک به 550 هزار وب سایت در کشور روسیه توسط وردپرس طراحی شده است.

در جدول زیر لیست کشورهای که از وردپرس استفاده میکنند را به ترتیب شرح داده ایم.

.

چگونه از وردپرس استفاده کنیم؟

اگر شما هم به این نتیجه رسیدید برای کار خود نیاز به استفاده از وردپرس دارید و میخواهید شروع به استفاده از این سیستم مدیریت محتوا وردپرس کنید دو راه جلوی شما است اینکه خودتان دست به کار شوید و وردپرس را یاد بگیرید و استفاده کنید یا از شرکت های طراحی سایت برای این کار استفاده کنید.

اگر میخواهید ا شرکت های طراحی سایت کمک بگیرید این را در نظر داشته باشید که شرکت ها دارای پلن های طراحی سایت متفاوت هستن و بهتر است قبل شروع همکاری از مشاور برای کار خود کمک بگیرید تا بتوانید انتخاب مناسبی برای سفارش داشته باشید و نکته دیگر این است که شما باید نمونه کار های قبلی شرکت را برسی کنید و ببنید که آیا سایتی را بر اساس نیاز شما قبلا طراحی کرده اند یا خیر این به شما این اطمینان را می دهد شرکت مورد نظر توانایی طراحی سایت مورد نیاز شما را دارد.

یا اگر میخواهید شما خودتان وردپرس را فرا بگیرید و با استفاده از آن اقدام به طراحی سایت کنید می توانید از دوره های آنلاین و ویدیوی برای یادگیری وردپرس استفاده کنید و شروع به یادگیری کنید.

اگر میخواهید خودتان دوره مشاهده کنید می توانید از دوره های خارجی مثل udemy ، coursera ، WPSessions استفاده کنید یا اگر به دنبال آموزش وردپرس به زبان فارسی هستید دوره آموزش وردپرس دموتیک سایت را پیشنهاد مکنیم که بصورت رایگان می توانید آموزش ها را مشاهده کنید.

منبع آمار های وردپرس در این مقاله


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (82 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (36 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (35 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (33 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (33 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (33 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (32 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (28 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (28 نظر) نگاهی به امضای زیبا و هنرمندانه ی آیتک سلامت ستاره چشم رنگی تیم ملی + عکس / شیک بودن در آیتک خلاصه می شود (27 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای ساره بیات+عکس/ یکی از یکی معروف تر و هنرمند تر (27 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (23 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (22 نظر) موتور سواری حسن یزدانی در سطح شهر / وسیله نقلیه باور نکردنی پر افتخار ترین کشتی گیر تاریخ ایران + عکس (20 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی جورجینا برای تولد رونالدو با طرح ورزشی مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روستای تاریخی حیرت انگیز در یزد ؛ مقصدی زیبا برای رقم زدن روزی خاطره انگیز در کنار عزیزانتان
فال روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 29 مرداد ماه 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 29 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 29 مرداد 1403+فیلم
هدیه خاص رهبر معظم انقلاب به الهام چرخنده/ رهبری فرموردند این خانم کیست؟ گفتم من سرباز شما هستم
برگزاری جلسه رفع موانع تولید باحضور رییس مرکز حل اختلاف کشور در گلوگاه مازندران
برگزاری آئین تکریم آزادگان رسانه ملی
گله و انتقاد یاسین سبزی پور سلامات، ریاست کمیته قهرمانان تمامی ورزش‌ها در اتحادیه و انجمن صنفی باشگاه‌داران خوزستان
تصادف زنجیره ای اتوبوس با بیش از ده خودرو در آزادراه کرج _ تهران 10 مصدوم برجای گذاشت+ویدئو
رونمایی از تندیس بی‌نظیر و متفاوت بیتا فرهی/چگونه قد، وزن و جزئیات ویژگی‌های در این مجسمه محاسبه شد؟+عکس
شرایط مربوط به طرح جذب و کسر خدمت سربازی فارغ التحصیلان دانشگاهی ‌
محمدمنان رئیسی: مدافعان وزیر راه سال دیگر او را استیضاح می‌کنند
معرفی همه همسران روسای جمهور ایران/ از همسر مشهدی احمدی نژاد تا فاطمه، همسر متخصص زنان، دکتر پزشکیان+عکس
منتخب روز   
شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت!