امکانات و مشخصات خودروی کوییک GX

  چهارشنبه، 31 خرداد 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
امکانات و مشخصات خودروی کوییک GX
کوییک GX تیپی از کوییک است که به تازگی سایپا از آن رونمایی کرده و قرار است در مرحله دوم فروش سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به فروش گذاشته شود. در ادامه این مطلب از ساعد نیوز با مشخصات این خودرو آشنا می شویم.

اولین نسخه کوییک، در سال 1397 به بازار کشورمان معرفی شد. سپس در سال 1398 نیز مدل سقف رنگی آن، با نام کوییک R به خیابان‌ها آمد. شرکت سایپا در ادامه معرفی تیپ‌های جدید برای کوییک، در سال 1399 اولین فیس‌لیفت این خودرو را با نام کوییک S عرضه نمود.

اما در همان سال، شرکت سایپا خبر داده که نسخه فول آپشن این فیس‌لیفت را با نام کوییک G نیز معرفی خواهد کرد ولی حالا که سه سال از آن ماجرا گذشته است، بالاخره این نسخه نیز برای ورود به بازار کشورمان در سال 1402 آماده شده است.براساس برنامه‌ریزی انجام شده توسط سایپا، کوییک GX قرار است در دو نسخه ساده و سقف رنگی (R) عرضه گردد.

مشخصات فنی کوییک GX

کوییک GX سایپا، در واقع همان کوییک S است ولی با این تفاوت که:

  • موتور ارتقایافته M15 روی آن قرار گرفته

  • به آپشن‌های جدیدی مجهز شده

مهم‌ترین ویژگی کوییک GX، موتور ارتقایافته M15GSI است که توسط شرکت مگاموتور و براساس موتور M15 تیبا، ساخته شده و تغییرات زیادی در آن رخ داده است که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • نصب سیستم VVT

  • خروجی دود از جنس استیل

  • بهبود سیستم جرقه‌زنی

  • بهبود سیستم پاشش سوخت

  • بهبود سرسیلندر، رینگ پیستون و بالانسر

درباره پیشرانه M15 که از نوع GSI است، باید این نکته را بدانیم که این موتور ارتقایافته، همچنان از نوع 8 سوپاپ است اما استاندارد آلایندگی آن یورو 5 بوده و حتی می‌تواند با استاندارد یورو 6 نیز تطابق پیدا کند. تفاوت اصلی این موتور، با موتور M15، در داشتن سیستم VVT یا همان زمانبندی متغیر سوپاپ‌هاست که مزایای زیر را به همراه دارد:

  • بهبود شتاب اولیه

  • بهبود لرزش موتور

  • بهبود قدرت و گشتاور

  • بهبود عملکرد در دور پایین

  • بهبود مصرف سوخت و آلایندگی

کوییک GX

مشخصات کلی کوییک GX

نوع موتور خودرو

خطی بنزینی

حجم موتور

1.5 لیتر

سیلندر / سوپاپ

4 / 8

تنفس موتور

طبیعی

قدرت

90 اسب بخار

گشتاور

137 نیوتن.متر

گیربکس

5 سرعته دستی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

شتاب

12.5 ثانیه

سرعت

180 کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

6.93 لیتر در 100 کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 5

فرمان

هیدرولیک

بدنه

هاچبک

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت های کوییک GX

طول

4005 میلیمتر

عرض

1687 میلیمتر

ارتفاع

1532 میلیمتر

فاصله محورها

2412 میلیمتر

وزن خالص

1065 کیلوگرم

تعداد سرنشین

5 نفر

ظرفیت صندوق عقب

225 لیتر

حجم مخزن سوخت

41 لیتر

قطر رینگ

14 اینچ

آپشن ها و امکانات کوییک GX

کروز کنترل

ندارد

کروز کنترل هوشمند

ندارد

کنترل ایستایی در سربالایی

ندارد

کنترل سرعت در سرازیری

ندارد

کنترل کشش

ندارد

کنترل پایداری

ندارد

اتو پارک

ندارد

سنسور جلو

ندارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

ندارد

رادار تغییر لاین

ندارد

رادار تصادف جلو

ندارد

رادار تصادف عقب

ندارد

ترمز ضدقفل

دارد

توزیع نیروی ترمز

دارد

ترمز کمکی

ندارد

ترمز اضطراری

ندارد

ترمز پارک برقی

ندارد

اتوهلد

ندارد

پدال شیفتر

ندارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

دارد

گرم‌کن فرمان

ندارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین 360 درجه

ندارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

ندارد

استارت بدون کلید

ندارد

تهویه اتوماتیک

ندارد

صندلی برقی راننده

ندارد

صندلی برقی سرنشین جلو

ندارد

گرم‌کن صندلی جلو

ندارد

سردکن صندلی جلو

ندارد

ماساژور صندلی جلو

ندارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم‌کن آینه بغل

ندارد

پانوراما

ندارد

سانروف

ندارد

طراحی ظاهری کوییک GX

در بخش نمای ظاهری، کوییک S و کوییک GX یکسان هستند و تفاوتی در آنها دیده نمی‌شود و دو تیپ کوییک S و GX صرفا یک فیس لیفت جزئی از کوییک می‌باشند که در بخش جلوپنجره و سپر جلو دستخوش تغییراتی شده اند، همچنین وقتی به داخل کابین وارد می‌شویم سه تغییر اساسی را نسبت به کوییکهای معمولی میبینیم:

  • تغییرات طراحی دکمه‌های سمت چپ فرمان

  • صفحه کیلومتر جدید

  • غربیلک فرمان به صورت D کات

کوییک GX

طراحی داخلی کوییک GX

هرچند کوییک GX در نمای بیرونی تفاوت چندانی با کوییک S ندارد، اما داخل کابین این خودرو یک تغییر اساسی مشاهده می‌شود و آن هم تحول قسمت میانی داشبرد است. در این بخش نمای جدیدی را می‌بینیم که اگرچه نسبت به گذشته زیباتر به نظر می‌رسد، اما در مجموع باز هم خیلی چنگی به دل نمی‌زند و آن‌طور که انتظار می‌رفت، حس اسپرت و هیجان بیشتری را به راننده و سرنشینان انتقال نمی‌دهد.

البته در این بین سبک قرارگیری نمایشگر مالتی مدیا در قسمت بالای داشبرد، مناسب‌تر از گذشته بوده و جلوه مدرن‌تری به کابین این خودرو بخشیده است. همچنین دریچه‌های تهویه گِرد که قبلا مشابه آن را روی داشبرد پراید دیده بودیم، در اینجا هم به کار گرفته شده که چندان جذاب نیست.

سایر قسمت‌ها مثل غربیلک فرمان، صفحه آمپر و رودری‌ها با کوییک S معمولی تفاوتی ندارد و طبق روال گذشته کار شده. قاب روی کیلومترشمار هم تغییر کرده و حالتی مواج دارد.

کابین کوییک جی ایکس تا حدودی جادار بوده، اما نسبت به مدل‌های قبلی تفاوتی نکرده است. به هر حال در مقایسه با محصولاتی مثل پژو 206 و پژو 207 صندلی‌های ردیف عقب این خودرو کمی جادارتر است و تناسب بیشتری با کاربردهای خانوادگی دارد.

صندوق عقب نیز طبق روال گذشته 225 لیتر فضا در اختیار کاربران می‌گذارد که بیشتر به درد افراد مجرد و زوج‌های جوان می‌خورد؛ اگر قصد داشته باشید مخزن گاز CNG نیز در آن جا بدهید، احتمالا دیگر فضای چندانی برای گذاشتن لوازم در اختیار نخواهید داشت.

کوییک GX

سخن پایانی

از جدی ترین رقیب کوییک GX و کوییک GX R میتوان به پژو 206 تیپ 2 کم کارکرد اشاره کرد که اگر بحث امنیت و کیفیت بهتر خودرو برایتان در اولویت است پژو 206 تیپ 2 گزینه‌ای بهتر است اما اگر بحث آپشن، امکانات داخلی ، استهلاک و هزینه کمتر قطعات و همچنین صفر بودن خودرو برایتان در اولویت است کوییک GX یا GX R انتخاب مناسب تری است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (217 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (165 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (150 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (36 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (29 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (20 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند
حمایت تمام قد قالیباف از جلیلی: همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شود
تاریخ مناظره‌ ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری + جدول
میانجی گری پسر 17 ساله با از دست دادن جانش تمام شد
یک حیوان نایاب پس از 2 قرن در ایران دیده شد + فیلم | این حیوان گمشده، ایرانی‌ها را خوشحال کرد
قدرت صدای علیرضا قربانی بنای تخت جمشید را خراب می‌کند؟ حاشیه‌های تازه کنسرتی که از امروز شروع می‌شود
از فحاشی به ایرانیان مقیم خارج پای صندوق های رای تا واکنش مردم به دو مرحله‌ای شدن انتخابات در حواشی داغ امروز یکشنبه 10 تیر 1403
وزیر علوم: علم قابل خرید و فروش نیست، ما به علم عنکبوتی اعتقاد نداریم
پیام پزشکیان خطاب به زنان و دختران ایرانی بعد از اعلام نتایج انتخابات
بار مسکن از چه زمانی روی دوش مردم سنگین شد؟
(عکس) درختی که زمان مرگ خونریزی می کند