معرفی و بررسی خودروی کوییک آر پلاس

  پنجشنبه، 30 بهمن 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی کوییک آر پلاس
از جمله مزیت‌های سایپا‌ کوییک R+ می‌توان به مواردی همچون طراحی ظاهری نسبتا مهیج‌تر، ارزان بودن نسبی لوازم یدکی و گستردگی بسیار زیاد خدمات پس از فروش این محصول با توجه به یکسان بودن بخش‌های فنی با محصولات پرفروشی همچون تیبا و ساینا اشاره کرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، سایپا کوییک آر – R Saipa Quick بر روی پلت فرم X200 – مشترک با تیبا 2 – ساخته شده است. همان ابتدا که این خودرو در نمایشگاه خودرو تهران به نمایش درآمد، نقد های زیادی در زمینه ی کیفیت کابین و قیمت این خودرو انجام شد. سایپا در قرار دادن امکانات این خودرو دست و دل بازی کرده و بر روی کوییک امکانات رفاهی زیادی قرار داده است در حالی که کیفیت مونتاژ و ادوات داخلی آن هنوز در سطح حداقل قرار دارد. پیشرانه ی کوییک همان پیشرانه ی 1.5 لیتری می باشد که پیش از این بر روی تیبا و ساینا نیز قرار گرفته بود. در نسخه های اتوماتیک، از جعبه دنده اتوماتیک پیوسته ( CVT ) ساخته کمپانی Punch Powertrain بلژیک – مشترک با ساینا اتوماتیک -استفاده شده است. کوییک در 3 تیپ عرضه می شود که 2 تیپ از آن اتوماتیک و دیگری دنده دستی می باشد.

طراحی ظاهری سایپا کوییک آر پلاس

در همین ابتدای کار باید تاکید کنیم که کوییک آر پلاس در واقع یک نمونه به روزرسانی شده جزئی از کوییک آر بوده که تغییرات ظاهری چندانی در آن اعمال نشده است. در واقع شرکت سایپا تلاش داشته تا با تحول سبک رنگ آمیزی و تریم ظاهری هاچبک اقتصادی کوییک و تغییر نام آن، صرفا دستی به سر و گوش لیست تولیدات خود کشیده و یکی دو نام جدید را به آن ضمیمه کند.

کوییک آر پلاس در نسخه های سفید مشکی، سفید قرمز، مشکی نقره ای و مشکی قرمز روانه بازار شده تا از لحاظ بصری جنبه های اسپرت تری را در مقابل چشمان مشتریان پدید آورد و ضمن طلب مبلغ بیشتر نسبت به مدل های معمولی کوییک، حداقل از لحاظ ظاهری حس و حال بهتری را در کاربران خود ایجاد نماید.

تصویر
طراحی ظاهری سایپا کوییک آر پلاس

با نگاه به مدل سفید و قرمز کوییک آر پلاس این نکته به ذهن خطور می کند که احتمالا سایپا قصد داشته با ارائه این طرح از کوییک، محصولی شبیه به سیتروئن سی 3 که تولید آن در حال حاضر متوقف شده را به مشتریان خود عرضه کند.

کلمه کوییک نیز در قسمت عقب روی درب صندوق با حروف لاتین نوشته شده و یکی دیگر از تغییرات ظاهری اندک کوییک آر پلاس نسبت به مدل های معمولی این محصول محسوب می شود. از طرف دیگر سایپا رینگ های آلومینیومی دو رنگ با طراحی جذاب برای کوییک آر پلاس در نظر گرفته که موجب ارتقا نمای ظاهری این محصول شده است. همچنین سایپا با استفاده از ترفندهایی همچون زه های مشکی رنگ اطراف گلگیر و رکاب به همراه میله های باربند سقفی (روف رک) سعی در ایجاد چهره ای کراس اوور مانند برای تمامی مدل های کوییک داشته که تا حدی نیز در این مهم موفق ظاهر شده است.

در مجموع باید عنوان داشت که طراحی ظاهری کوییک آر پلاس به جز برخی تزیینات اندک تفاوت خاصی با مدل های معمولی کوییک ندارد و در مقایسه با محصولات موجود در این رنج قیمت می توان نمره تقریبا متوسطی به ظاهر سایپا کوییک اعطا کرد.

طراحی داخلی سایپا کوییک پلاس

مسلم است که شرکت سایپا در شرایط فعلی تمایل چندانی به اعمال تغییرات و تحولات داخلی عمده روی محصولات خود نداشته و هزینه اضافی را بر خطوط تولید خود وارد نخواهد آورد. بنابراین جای تعجب ندارد که پس از ورود به کابین کوییک آر پلاس شاهد تغییر چندانی از لحاظ بصری در بخش های مختلف کابین هاچبک جدید سایپا در مقایسه با سایر مدل های کوییک نباشیم.

تصویر
طراحی داخلی سایپا کوییک پلاس

طراحی داشبورد، کنسول میانی، صفحه کیلومتر شمار، رودری ها و سایر بخش ها هیچ تفاوتی با گذشته نداشته است. البته در اینجا از یک فرمان طرح دی با روکش چرم منفذدار استفاده شده که نسبتا خوش دست به نظر رسیده و می تواند موجب ارتقای رضایت مالکان به ویژه کاربران جوان از این محصول سایپا شود.

استفاده از تریم های دو رنگ همچون مشکی قرمز، برچسب های فیبرکربن در برخی قسمت های داشبورد و دوخت روکش چرمی صندلی ها به رنگ متمایز نیز موجب هیجان انگیزتر به نظر رسیدن فضای داخلی کوییک R+ ، این هاچبک اقتصادی و اصطلاحا اسپرت شده است. متریال کابین نسبت به گذشته تفاوتی نداشته و از پلاستیک خشک و نسبتا بی کیفیت در ساخت آن استفاده شده است.

کفپوش سه بعدی و برچسب کوییک آر پلاس در قسمت رکاب داخلی درهای جلو از جمله دیگر مشخصه های کابین این خودرو به شمار می روند. گنجایش کابین کوییک آر پلاس نیز برای حضور چهار سرنشین بزرگسال با قد متوسط کافی بوده اما محدودیت هایی از ناحیه سر یا زانوها برای افراد بلند قد در کابین در ردیف عقب احساس خواهد شد.

در مجموع باید عنوان داشت که کابین کوییک آر پلاس از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با مدل های پیشین ندارد و کیفیت آن نیز دستخوش تغییر و یا ارتقا نشده است. البته استفاده از روکش های چرمی برای صندلی ها و غربیلک فرمان موجب شده تا فضای داخلی کوییک R+ نسبت به سایر محصولات هم رده اندکی باکیفیت تر به نظر رسیده و موجب رضایت بیشتر سرنشینان شود.

آپشن ها و امکانات کوییک R+

از جمله مهمترین تجهیزات رفاهی سایپا کوییک آر پلاس می توان به نمایشگر لمسی ۷ اینچی، قابلیت اتصال به اینترنت و استفاده از مرورگر روی خودرو، رهیاب ماهواره ای، حسگر فاصله سنج و دوربین عقب، بلوتوث، فرمان با روکش چرمی و دکمه های کنترل، کمربند ایمنی با تسمه قرمز مطابق با رنگ سقف، فرمان طرح D با روکش چرمی، شیشه های دودی درهای عقب و صندوق عقب، روکش چرمی صندلی ها با دوخت متمایز، تریم داخلی قرمز مشکی یا نقره ای مشکی، رینگ های آلومینیومی دو رنگ، شیشه بالابرها و آینه های برقی، گرمکن شیشه عقب، دستگیره های آسان بازشو، باز کردن درب صندوق با ریموت، مه شکن های جلو و عقب، جاسوئیچی چرمی اشاره کرد.

مشخصات فنی سایپا کوییک آر پلاس

همان طور که اشاره شد سایپا کوییک آر پلاس از لحاظ فنی تفاوتی با سایر مدل های کوییک یا تیبا نداشته و از همان پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی ۸ سوپاپ ۱.۵ لیتری بهره می برد. حداکثر قدرت این پیشرانه برابر با ۸۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه بوده و نهایت گشتاور آن معادل ۱۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. جعبه دنده ۵ سرعته دستی نیز طبق روال معمول در اکثر خودروهای این خانواده، وظیفه انتقال نیرو به سوی چرخ های جلو را برعهده دارد و در حال حاضر خبری از ارائه نسخه اتوماتیک کوییک آر پلاس به بازار شنیده نمی شود.

سایپا کوییک آر پلاس در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۷.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف می کند. بیشینه سرعت آن نیز معادل ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

مزایا و معایب کوییک R پلاس

از جمله مزیت های سایپا کوییک R+ می توان به مواردی همچون طراحی ظاهری نسبتا مهیج تر، ارزان بودن نسبی لوازم یدکی و گستردگی بسیار زیاد خدمات پس از فروش این محصول با توجه به یکسان بودن بخش های فنی با محصولات پرفروشی همچون تیبا و ساینا اشاره کرد. از طرف دیگر متریال نامرغوب کابین، کیفیت مونتاژ نه چندان رضایت بخش و سطح کیفی قطعات فنی که در مقایسه با محصولات روز بین المللی چندان مطلوب نیست، در زمره نقاط ضعف سایپا کوییک پلاس دسته بندی می شود.

وضعیت فروش سایپا کوییک آر پلاس

محصولات رده ایکس200 سایپا نظیر: تیبا، ساینا و کوییک از جمله پرفروش های بازار ایران به شمار می آیند. با این حال افزایش قیمت نه چندان منطقی محصولات خانواده کوییک سبب شده تا دست بسیاری از مشتریان از خرید این هاچبک سایپا کوتاه شود. البته هنوز هم مشتریان زیادی وجود دارند که حاضرند با پرداخت مبلغ بیشتر محصول جدید سایپا را خریداری کنند. بنابراین باید گفت که وضعیت فروش سایپا کوییک آر پلاس در صورت بهره مندی از قیمت معقول، در سطح نسبتا مطلوبی و پررونقی قرار خواهد گرفت.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂
دیگران می‌خوانند   
(ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود روش آسان طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار 6 روش فوق العاده برای پرپشت شدن گل حسن یوسف موخوره را با این 6 روغن از بین ببرید! | سلامت و زیبایی مو؛ با این روغن های طبیعی 10 خواص معجزه آسای زردچوبه برای سلامت و شادابی پوست
منتخب روز