امکانات و مشخصات فنی خودروی KMC J7 

  چهارشنبه، 05 مرداد 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
امکانات و مشخصات فنی خودروی KMC J7 
سدان جدید کرمان موتور، روز سه‌شنبه 4 مردادماه 1401 بصورت رسمی و برای اولین‌بار در ایران رونمایی شد و احتمالا از نیمه دوم سال جاری نیز به مرحله تولید می‌رسد. خودرو KMC J7 اولین خودرویی است که لوگوی جدید کی‌ام‌سی، روی آن حک شده است.

با اینکه در سال ها اخیر بسیاری از مردم به سمت کراس اوورهای شهری متمایل شده اند اما همچنان طرفداران پر و پا قرص سدان های خانوادگی (و مشتقات آن) نیز کم نیستند؛ کرمان موتور برای این افراد خبرهای خوبی در پیش دارد و قرار است به زودی از یک سدان لیفت بک اسپرت با نام KMC J7 رونمایی کند. خودرویی که در واقع نسخه ارتقاء یافته جک J7 به حساب می آید و توسط زیر شاخه لوکس جک یعنی Sehol و با نام کامل A5 Plus در بازارهای جهانی شناخته می شود. این ماشین از دانش فنی خودروسازان مطرحی همچون فولکس واگن و سئات نیز بهره گرفته و از این رو می توانیم به چشم یک محصول قابل اعتماد به آن نگاه کنیم.

مشخصات فنی KMC J7

کی ام سی جی7 از یک موتور 4 سیلندر بنزینی 1.5 لیتری توربوشارژ و مجهز به فناوری GDI با قدرت 172 اسب بخار در دور موتور 5500 دور بر دقیقه بهره می برد. پیشرانه ای که 280 نیوتن متر گشتاور را در بازه دور موتورهای 1800 تا 3500 دور بر دقیقه از طریق یک گیربکس دوکلاچه شش سرعته تَر راهی چرخ های جلو می کند. پیشرانه این خودرو از سیستم تزریق مستقیم سوخت بهره می برد که ضمن ارتقای راندمان موتور و بهینه سازی مصرف سوخت، می تواند در کاهش حساسیت موتور نسبت به کیفیت بنزین نیز تا حدودی تأثیرگذار باشد. خصوصا اینکه سطح کیفیت بنزین معمولی در کشور ما چندان با موتور خودروهای جدید به ویژه انواع مجهز به توربوشارژر سازگار نیست.

مشخصات کلی KMC J7

نوع موتور

خطی بنزینی

حجم موتور

۱.۵ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۴ / ۱۶

تنفس موتور

توربو

قدرت

۱۸۴ اسب بخار

گشتاور

۳۰۰ نیوتن.متر

گیربکس

۶ سرعته اتوماتیک DCT

محور محرک

دیفرانسیل جلو

شتاب

۶.۷ ثانیه

سرعت

۲۱۰ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

۶.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

فرمان

برقی

بدنه

سدان لیفت بک

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت های KMC J7

طول

۴۷۸۰ میلیمتر

عرض

۱۸۲۰ میلیمتر

ارتفاع

۱۴۹۲ میلیمتر

فاصله محورها

۲۷۷۰ میلیمتر

وزن خالص

۱۴۸۵ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۵ نفر

ظرفیت صندوق

۵۴۰ لیتر

حجم مخزن سوخت

۵۵ لیتر

قطر رینگ

۱۸ اینچ

آپشن ها و امکانات KMC J7

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

دارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

ندارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

دارد

سنسور جلو

دارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

دارد

رادار تغییر لاین

ندارد

رادار تصادف جلو

دارد

رادار تصادف عقب

دارد

ترمز ضدقفل

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

ندارد

ترمز پارک برقی

دارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه های کنترلی فرمان

دارد

گرم کن فرمان

ندارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین جانبی

دارد

دوربین ۳۶۰ درجه

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم کن صندلی جلو

ندارد

سردکن صندلی جلو

ندارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم کن آینه بغل

دارد

پانوراما

دارد

سانروف

دارد

طراحی ظاهری KMC J7

کی ام سی J7 ظاهری فوق العاده خشن و تهاجمی دارد و تقریباً در تمامی زوایا حس و حال باطنی خود را به نمایش می گذارد. بخصوص در بخش دماغه که ورودی های بسیار بزرگ هوا و چراغ های کشیده و خشمگین ماشین حسابی خودنمایی می کنند و در هر بخش شاهد بازی تند و تیز خطوط هستیم. با گذر از این زاویه و رسیدن به بخش کناری، خوی وحشی ماشین قدری آرام می گیرد اما باز هم خط شانه برجسته و فرم سیال سقف در کنار رینگ های بزرگ و زاویه نسبتاً تند ستون C اجازه نمی دهند که حال و هوای مسابقه ای ماشین را از یاد ببریم.

در انتها نیز چراغ های پیوسته که این روزها خیلی مد شده با گرافیک جذابشان بیش از هر چیز نظرات را به خود جلب می نمایند و کمی پایین تر، فرو رفتگی ها و برآمدگی های صندوق و سپر، شکل و شمایل متفاوتی را پدید آورده اند که در نوع خود ستودنی است. ضمناً اگزوزهای دوگانه، مه شکن های عمودی و دیفیوزر عقب نیز در بهبود ظاهر این قسمت تاثیر بسزایی داشته اند. در یک جمع بندی کلی باید اعتراف کرد که J7 یکی از زیباترین سدان های چینی است که تاکنون قدم به سرزمینمان گذاشته و از این رو به راحتی میتواند نظر جوانان و یا میانسالانی که دلشان جوان است را به خود جلب نماید.

KMC J7

طراحی داخلی KMC J7

در داخل کابین KMC J7 با فضایی ساده اما شیک روبرو هستیم که در آن ترکیبی از نمایشگرهای دیجیتال با خطوط ساده و مستقیم جلب توجه می کنند. در این بین قطعات اسپرت نظیر صندلی های یکپارچه نیز دیده می شوند تا داخل خودرو با ظاهر بیرونی و مشخصات فنی خودرو هماهنگ گردد. نمایشگر کنسول میانی عمودی است و بسیاری از تنظیمات را در خود جای داده. در واقع این سبک به اصطلاح مینیمالیستی مدتی است که ترند شده و با اینکه از نظر ارگونومی ضعف هایی دارد اما به این دلیل که امکانات بسیار را در فضایی کوچک گرد هم می آورد کارآمد به نظر می رسد.

اهرم تعویض دنده الکترونیکی، ترمز پارک برقی و نشانگرهای پشت فرمان دیجیتال نیز از دیگر مواردی هستند که حس و حال آینده نگرانه ماشین را به رخ میکشانند و طراحی غربیلک فرمان هم متفاوت و جالب توجه به چشم می آید. کیفیت متریال مورد استفاده نیز مناسب به نظر می رسد و نسبت به محصولات قدیمی تر جک پیشرفت محسوسی داشته. ضمناً KMC J7 از نظر عرض و ارتفاع شرایطی نزدیک به آریزو 6 پرو دارد اما بواسطه طول اندکی بیشتر و فاصله محوری بهتر، جای پای بیشتری در اختیار سرنشینان عقب قرار میدهد. در خصوص فضای صندوق نیز اوضاع مناسب به نظر می رسد و میشود برای سفرهای خانوادگی روی محفظه بار ماشین حساب باز کرد.

داخل کابین KMC J7

کی ام سی J7؛ جک اسپرت

قیمت کی ام سی J7 هنوز برای ما مشخص نیست، اما در صورت ثبات شرایط فعلی می توان پیش بینی کرد کی ام سی جی ۷ با قیمتی در حد یک تا 1.5 میلیارد تومان به بازار ایران راه پیدا کند. گفته می شود این خودرو در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ یا ابتدای سال 1402 از سوی کرمان موتور جهت فروش به مشتریان ایرانی تحویل داده خواهد شد. باید منتظر باشیم تا ببینیم فروش فوری خودرو این نسخه از جک چه زمانی توسط کرمان موتور اعلام خواهد شد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (281 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (177 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (122 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (75 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (50 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (34 نظر) خلاقیت خنده دار کارمند کوتاه قامت برای افزایش ارتفاع صندلی‌اش در اداره با چهارپایه حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (24 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (23 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (21 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (20 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (17 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (15 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (14 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز