آموزش اولویت بندی نمایش ایمیل ها در اینباکس جیمیل

  شنبه، 03 آبان 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
آموزش اولویت بندی نمایش ایمیل ها در اینباکس جیمیل
اگر شما هم یکی از کاربران سرویس بزرگ ایمیل گوگل یا همان Gmail باشید، به تازگی با ورود به اکانت خود تغییراتی را در ظاهر و قابلیت دسترسی ایمیل ها مشاهده کردید. این قابلیت جدید که Priority Inbox (اینباکس اولویت بندی شده) نام دارد و فعلا در حالت Beta یا آزمایشی به سر می برد.

مقدمه ای در رابطه با اولویت بندی نمایش ایمیل ها در اینباکس جیمیل

سرویس جیمیل این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهند تا برای نمایش ایمیل ها در اینباکس اکانت خود اولویت بندی تعیین کنند. انجام این عمل به سادگی امکانپذیر است. هنگامی که شما برای اولویت بندی نمایش ایمیل ها در اینباکس جیمیل اقدام می کنید، سه دسته بندی مختلف پیش رویتان قرار می گیرند که به ترتیب دسته Important and unread، Starred و Everything else نام دارند. شما می تواند با اولویت قائل شدن برای هر یک از این سه دسته نسبت به دسته های دیگر، شیوه نمایش ایمیل ها در اینباکس اکانت جیمیل خود را بهینه سازی کنید. انجام تنظیمات مربوط به اولویت بندی نمایش ایمیل ها در اینباکس جیمیل فقط از طریق صفحه تحت وب بررسی ایمیل های سرویس جیمیل امکانپذیر است. کاربران نسخه اندرویدی برنامه جیمیل می توانند با فعال کردن حالت اولویت بندی نمای ایمیل ها (Priority Inbox) در منوی تنظیمات اپلیکیشن جیمیل دقیقا اولویت بندی که از طریق صفحه تحت وب بررسی ایمیل های سرویس جیمیل اعمال کرده بودند را بر روی اپلیکیشن اندرویدی جیمیل هم اعمال کنند.

اما کاربران نسخه iOS اپلیکیشن جیمیل گزینه ای به منظور فعال کردن اولویت بندی نمایش ایمیل ها در اینباکس جیمیل نخواهند داشت. این دسته از کاربران هنگامی که از طریق نسخه تحت وب صفحه بررسی ایمیل های سرویس جیمیل تغییرات مورد نظرشان را بر روی اکانت خود اعمال می کنند، به طور اتوماتیک شاهد اعمال این تغییرات در اپلیکیشن جیمیل نصب شده در آیفون یا آیپدشان هم خواهند بود.

نحوه اولویت بندی نمایش ایمیل ها در اینباکس جیمیل از طریق مرورگر

اگر تمایل دارید که از طریق مرورگر کامپیوتر یا لپ تاپ خود و ضمن مراجعه به صفحه بررسی ایمیل های سرویس جیمیل نسبت به اولویت بندی نمایش ایمیل ها در اینباکس اقدام کنید، کافیست که مراحل زیر را طی نمایید:

  • با کلیک بر روی این قسمت به صفحه بررسی ایمیل اکانت خود در سرویس جیمیل مراجعه کنید. اگر لازم بود مشخصات اکانت خود را وارد و ساین این (Sign in) شوید.
  • بر روی آیکون چرخ دنده موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه کلیک کنید.
  • گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • به تب با عنوان Inbox مراجعه کنید.
  • در پنجره کشویی کنار Inbox type باید گزینه Priority Inbox را انتخاب کنید.
  • حال می توانید اولویت بندی نمایش ایمیل ها در اینباکس جیمیل را انجام دهید. برای مثال اگر در کنار برای عدد 1 گزینه Unread را انتخاب و برای عدد 2 گزینه Starred را انتخاب کنید، در اینباکس جیمیل شما اولویت بندی نمایش در ابتدا برای ایمیل های خوانده نشده و سپس برای ایمیل های ستاره دار یا برگزیده تنظیم می شود.
  • پس از اعمال تغییرات مورد نظرتان و تکمیل فرآیند اولویت بندی باید بر روی گزینه Save Changes کلیک کنید تا تغییرات اعمال شده ذخیره شوند.

بنابراین با طی کردن مراحل فوق از طریق صفحه بررسی ایمیل های سرویس جیمیل در مرورگر کامپیوترتان قادر به اولویت بندی نمایش ایمیل ها در اینباکس جیمیل خواهید بود.

تصویر

فعال کردن اولویت بندی نمایش ایمیل ها در اینباکس جیمیل در نسخه اندرویدی برنامه جیمیل

اما همانطور که اشاره کرده بودیم، کاربران نسخه اندرویدی برنامه جیمیل باید برای دستیابی به اولویت بندی که از طریق صفحه تحت وب بررسی ایمیل های سرویس جیمیل اعمال کرده بودند حتما به منوی تنظیمات برنامه جیمیل مراجعه و قابلیت Priority Inbox را فعال کنند. برای انجام این کار باید مراحل زیر طی شود:

  • برنامه جیمیل را اجرا کنید.
  • آیکون سه خطی موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه را لمس کنید تا منوی اصلی نمایان شود.
  • گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • اکانت خود را انتخاب کنید.
  • گزینه Inbox Type را لمس کنید.
  • گزینه Priority Inbox را انتخاب کنید.

با طی کردن مراحل فوق در نسخه اندرویدی اپلیکیشن جیمیل تمام تغییراتی که به منظور اولویت بندی نمایش ایمیل ها در اینباکس جیمیل اعمال کرده بودید، در نسخه اندرویدی اپلیکیشن جیمیل هم اعمال می شوند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (531 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (39 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (31 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (10 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان