آموزش استفاده از نرم افزار وی چت We chat

  دوشنبه، 12 آبان 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
آموزش استفاده از نرم افزار وی چت We chat
خیلی از دوستان و بازدیدکنندگان با کار با برنامه Wechat مشکل دارن. امروز تصمیم گرفتم آموزش مختصری رو بصورت تصویری در مورد کار با نرم افزار Wechat بنویسم تا بلکه مشکل برخی از دوستان رفع بشه.

پیام رسان وی چت یکی از اپلیکیشن های معروف در چین است که در سال 2011 توسط تنسنت (Tencent) راه اندازی شد و در حال حاضر بیش از 900 میلیون کاربر فعال دارد. وی چت رسانه اجتماعی مشابه فیس بوک و واتس اپ است اما بسیار ویژگی های برتری نسبت به این شبکه های اجتماعی از خود ارائه می دهد. از قابلیت های برجسته وی چت به تماس ویدئویی رایگان، آشنایی با افراد جدید و قابلیت پرداخت از طریق این پیام رسان اشاره کرد به این صورت که می توانید از با وی چت برای دوستان خود پول بفرستید یا بلیط قطار بخرید و موارد دیگر.

البته بسیاری از این قابلیت ها فعلا در چین در دسترس است و همه افراد نمی توانند از آن استفاده کنند. اگرچه اکثر کاربران وی چت از چین هستند با این حال همه افراد در دیگر کشورها هم می توانند از این شبکه استفاده کنند.

شما می توانید این برنامه را از طریق گوگل پلی برای اندروید و از اپ استور برای آیفون دانلود و آن را نصب کنید. پس از نصب بایستی یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. پس از ثبت نام دستورالعمل های روی صفحه را اجرا کنید. علاوه بر نام به گذرواژه ای نیاز دارید که می توانید آن را با وارد کردن شماره تلفن خود از طریق پیامک دریافت کنید. تمام فرآیند ثبت نام تنها چند دقیقه طول می کشد و بسیار ساده است.

تصویر

طریقه افزودن دوستان و چت کردن با آنها

پس از دانلود برنامه و کامل کردن مشخصات خود و ایجاد حساب کاربری وارد برنامه خواهید داشت. اکنون وقت آن است که با دوستان خود ارتباط برقرار کنید. افزودن دوستان به وی چت همانند افزودن آنها در فیس بوک است. باید تب مخاطبین را که در پایین صفحه قرار دارد انتخاب کنید و روی آیکن پلاس در بالا گوشه سمت راست ضربه بزنید و گزینه Add Contacts را انتخاب کنید. می توانید افراد را با شماره تلفن یا آیدی وی چت سرچ کنید سپس آنها را با ضربه زدن بر روی دکمه Follow به این شبکه اضافه کنید.

تصویر

یک روش آسان دیگر برای افزودن دوستان وجود دارد و آن اسکن گرفتن از کدهای QR آنهاست. برای دسترسی به کد QR خود باید گزینه Me را انتخاب کنید و روی آیکن کد QR ضربه بزنید. می توانید کد را با خواننده داخلی QR که زیر تب Discover می توان آن را پیدا کرد اسکن کنید.

وی چت شما را با افراد جدید آشنا می کند

پیام رسان وی چت اپلیکیشنی است که می توانید از طریق آن با افراد جدید آشنا شوید. کافیست گوشی خود را تکان دهید تا برنامه به غریبه های که همزمان مانند شما در حال تکان دادن گوشی هستند متصل شوید. همچنین قادر خواهید بود افرادی را که با شما در یک منطقه زندگی می کنند را سرچ کنید. شما می توانید به هر دو قابلیت با ضربه زدن بر روی تب Discover دسترسی داشته باشید.

چگونه یک مکالمه را شروع کنیم؟

برای شروع یک مکالمه درپیام رسان وی چت به آسانی می توانید روی فردی که در لیست مخاطبین شما وجود دارد و قصد دارید با او صحبت کنید ضربه می زنید. سپس برای شروع مکالمه می توانید متنی را تایپ یا پیام صوتی تا 60 ثانیه برایش ارسال و یا اینکه تماس تلفنی با او برقرار کنید.

یک نکته جالب دیگری که در مورد وی چت باید برایتان عرض کنیم این است که شما می توانید هر پیام اشتباه فرستاده شده را در 2 دقیقه اول پاک کنید. به علاوه برنامه می تواند خیلی سریع پیامی که به زبان موردنظرتان نیست را ترجمه کند. شما می توانید با ضربه زدن و نگه داشتن پیام که لیستی از گزینه های متفاوت در اختیارتان می گذارد به این دو قابلیت دسترسی داشته باشید.

تصویر

وی چت همچنین استیکرهای مختلفی را در اختیارتان می گذارد و به راحتی می توانید آنها را دانلود کنید اگرچه برخی از آنها پولی هستند.

همچنین می توانید در مواقع چت با دوستان خود آنها را با بازی هایی مانند «Dice»، «Rock»، «Paper» و «Scissors» به چالش بکشید. برای دسترسی به بازی ها باید روی لوگوی ایموجی در پنجره چت ضربه بزنید سپس آیکن قلب که در پایین قرار دارد را انتخاب کنید.

مومنت (Moments) در وی چت چیست؟

مومنت در وی چت همانند صفحه هوم در فیس بوک است. در واقع بخشی است که می توانید تمام پست های خود و دوستانتان را که منشر کرده اند مشاهده کنید. برای دسترسی به این بخش می توانید در زیر تب Discover آن را پیدا کنید.

طریقه پست گذاشتن در وی چت

برای اشتراک گذاشتن یک پست در وی چت باید به بخش Me بروید و گزینه My posts را انتخاب و سپس روی آیکن دوربین برای انتخاب تصویری که قصد به اشتراک گذاشتن آن را دارید ضربه بزنید. شما می توانید عمل اشتراک گذاشتن پست را در بخش مومنت نیز انجام دهید. همچنین در این بخش قادر خواهید بود پیام متنی را به اشتراک بگذارید اما برای این کار باید روی آیکن دوربین ضربه بزنید و آن را نگه دارید.

مانند فیس بوک این امکان برایتان وجود دارد که کامنت به پست هایتان اضافه و همچین آنها را لایک کنید.

همچنین گزینه اضافه کردن لوکیشن و تگ کردن دوستانتان هم وجود دارد.

استفاده از وی چت در کامپیوتر

پیام رسان وی چت اپلیکیشنی است که علاوه بر روی موبایل می توانید آن را بر روی رایانه خود نیز نصب کنید. اما فرآیند ثبت نام این برنامه در کامپیوتر کمی متفاوت است و مانند فیس بوک نیست. زمانی که وارد وب سایت وی چت می شوید کد QR بزرگی را مشاهده خواهید کرد. گوشی خود را بردارید و برنامه وی چت را باز کنید سپس خواننده QR درون برنامه که در بالا آن را معرفی کردیم را راه اندازی کنید. اجازه دهید از کد اسکن بگیرد و ثبت نام در گوشی را تایید کند.

تصویر

می توانید برنامه وی چت برای ویندوز یا کامپیوترهای مک از اینجا دانلود کنید.

با نصب پیام رسان وی چت بر روی کامپیوتر از تمام قابلیت های بهره می برید همچنین می توانید اسناد یا فایل های خود را از کامپیوتر به گوشی و بالاعکس انتقال دهید.


3 دیدگاه
  دیدگاه ها
ناشناس
3 سال پیش

خودت باید بزنی
بازدیدکننده
3 سال پیش

پسورد چی باید بزنیم
Mohammad
3 سال پیش

سلام کجای نصبش ساده اس دقیقا از کجا یکیو پیدا کنیم ک یکیو پیدا کرده باشه بارکدشو تو گوشیش زده باشه 🥴
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (523 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (153 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (68 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (36 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (25 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (23 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (21 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (18 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
ویدیو/ "نصرالله مدقالچی"، استاد دوبلۀ ایران نگوییم: «توانا بود هرکه دانا بود، زِ دانش دل پیر برنا بود»!
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!