آموزش استفاده از نرم افزار زوم zoom

  دوشنبه، 28 مهر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
آموزش استفاده از نرم افزار زوم zoom
با استفاده از اپلیکیشن Zoom به جمع هزاران نفری بپیوندید که به علت کرونا سرکار نمی‌روند و با برگزاری ویدئو کنفرانس و از راه دور کار می‌کنند. در این مقاله اپلیکیشن زوم را به طور کامل معرفی خواهیم کرد.

نرم افزار زوم چیست؟

🎥 آیا علاقه دارید نحوه استفاده از برنامه زوم را بدانید؟ با همه گیری بیماری کرونا، استفاده از برنامه های ویدیو کنفرانس شدت گرفت. یکی از برنامه های کارآمد و پر طرفدار در بحث ویدیو کنفرانس نرم افزار زوم است که قابلیت ها و توانمندی های این برنامه به همه اثبات شده است،

ویژگی ها:

  • یکی از بهترین برنامه های اندرویدی ویدئو کنفراس
  • دارای کیفیت بالای تصویر
  • دارای اسکرین شیر عکس، وب، گوگل درایو، دراپ باکس و یا باکس
  • وجود بخش دسترسی به شماره های تماس
  • امکان دعوت آسان دوستان
  • اراسال عکس، متن و ویدئو در گروه ها
  • قابل استفاده با وای فای یا 3G , 4G

راهنمای استفاده از اپلیکیشن Zoom

حالا که متوجه شدیم اپلیکیشن Zoom چیست و چه استفاده ای دارد و با اصطلاحات رایج آن آشنا شدیم، ببینیم چطور باید از آن استفاده کنیم.

انتخاب صحیح برنامه

اپلیکیشن Zoom چهار حالت دارد:

  1. رایگان

تصویر

اگر تنها می خواهید این برنامه را امتحان کنید، یا به تنهایی یا نهایتا با یک یا دو نفر دیگر کار می کنید، یا فقط می خواهید برنامه جلسه و هماهنگی های آن را انجام دهید، حالت رایگان اپلیکیشن مناسب کار شماست. با زوم رایگان هر تعداد جلسه که بخواهید می توانید برگزار کنید؛ اما اگر چند شرکت کننده داشته باشید، سر 40 دقیقه جلسه بسته خواهد شد.
  1. حرفه ای

حالت حرفه ای Zoom مناسب تیم های کوچکی است که حداقل یکی از اعضا دور کاری می کند. هزینه اشتراک ماهانه آن 14.99 دلار است. به میزبان اجازه می دهد یک ID داشته باشد تا بتواند جلسات را روی فضای ابری یا لپ تاپ یا گوشی کاربران ذخیره کند. محدودیت زمانی ندارد و شما می توانید 24 ساعته آن را روشن نگه دارید.

  1. کاری

حالت کاری اپلیکیشن Zoom مناسب شرکت هایی است که چندین تیم متوسط دارند و مرتبا جلسات کاری برگزار می کنند. هزینه اشتراک آن ماهانه 19.99 دلار است. ویژگی های جالبی دارد از جمله اینکه به شرکت ها اجازه می دهد جلساتشان را برندسازی کنند و آدرس URL مخصوص نام شرکت را داشته باشند. همچنین پشتیبانی اختصاصی مشتری برای آن ها فراهم خواهد شد. یک نسخه از جلسات نیز در فضای ابری ذخیره می شود.

  1. پروژه ای

حالت پروژه ای اپلیکیشن Zoom برای شرکت هایی مناسب است که بیش از 1000 کارمند داشته باشند. در این حالت محدودیتی برای ضبط جلسات در فضای ابری وجود ندارد. شامل مدیریت مشتری ها و تخفیف در وبینار و Zoom Room نیز می شود. هزینه اشتراک ماهانه آن 19.99 دلار خواهد بود.

همگام سازی اپلیکیشن Zoom با تقویم

تصویر

مرحله بعدی همگام سازی اپلیکیشن با تقویمتان است. بدین ترتیب می توانید جلساتتان را زمان بندی کنید. یا می توانید خیلی راحت لینک Zoom Meetings را در هشدار تقویمتان بگذارید تا شرکت کنندگان دورکار بتوانند به جلسه ملحق شوند. برای این کار کافی است بعد از ورود به برنامه زوم، تنظیمات را باز کنید، بعد وارد بخش Meetings شوید و سپس Synced Calendars را بزنید. بیایید پایین و Sync Zoom Meetings from Calendars را انتخاب کنید و حالا تقویمی که می خواهید با اپلیکیشن همگام باشد را برگزینید.

اگر شرکتتان از Zoom Room استفاده می کند، می توانید آن را با تقویم شرکت همگام سازی کنید؛ بدین ترتیب کارمندان می توانند ببینند چه اتاق هایی برای کنفرانس رزرو شده است. می توان به گونه ای هم اتاق های زوم را تنظیم کرد که تاریخ جلسات بعدی را نشان بدهند؛ به طوری که کارمندان بدانند کی باید خودشان را برای جلسه آماده کنند.

تنظیم یک جلسه با Zoom

تصویر

حالا می توانید یک جلسه کاری با Zoom ترتیب دهید. این کار را می توانید هم با تقویم (که در بالا گفته شد) انجام دهید و هم با خود اپلیکیشن Zoom. برای اینکار کافی است با کلیک بر New Meeting یا Schedule Meeting ترتیب یک جلسه کاری را بدهید یا یک جلسه برای چند روز دیگر رزرو کنید.

در مرحله بعد می توانید جزئیات جلسه را ویرایش کنید. برای مثال، می توانید برای آن نامی انتخاب کنید، رمز بگذارید و تقویم مورد نظرتان را هم انتخاب کنید.

تصویر

حتی وقتی که در حال استفاده از Zoom هستید می توانید ویژگی های مختلف را هم استفاده کنید. مثلا تنظیمات ویدئو و میکروفون را خاموش یا روشن کنید، شرکت کننده های دیگر را به جلسه دعوت کنید، با دیگر اعضا چت کنید و یا اینکه جلسه را ضبط کنید.

تصویر

ترفندهای استفاده از اپلیکیشن Zoom

حالا که با اساس کار اپلیکیشن Zoom آشنا شدیم، چند ترفند برای استفاده بهتر از زوم را با هم امتحان کنیم.

سفارشی کردن تنظیمات

تصویر

شما می توانید هر تنظیماتی که می خواهید انجام دهید تا برای همه جلسات Zoom اعمال شود.

ضبط جلسات مهم

تصویر

شما می توانید خیلی راحت جلساتی که می خواهید را ضبط کنید که بعدا دوباره نگاه کنید یا برای همکارانتان بفرستید. برای ضبط ویدئوها می توانید هم از فضای ذخیره سازی کامپیوترتان استفاده کنید و هم از فضای ابری خود اپلیکیشن. روش ضبط در عکس بالا نشان داده شده است.

اگر صحبت نمی کنید، خود را بی صدا کنید

تصویر

این یک اصل مهم در کنفرانس های ویدئویی و جلسات دورکاری است که معمولا فراموش می شود. پس دوباره تکرار می کنیم اگر شما صحبت نمی کنید، خود را روی حالت بی صدا قرار دهید تا صداهای اضافی حذف شوند. حتی می توانید از بخش تنظیمات حالت بی صدای اتوماتیک را روش کنید تا هر وقت که وارد جلسه ویدئویی شدید به صورت خودکار روشن شود و هر موقع هم که لازم بود صحبت کنید، تنها با یک کلیک از حالت بی صدا خارج شوید.

جفت کردن دوربین ویدئوکنفرانس با برنامه زوم

اپلیکیشن Zoom راحت ترین برنامه برای انجام ویدئو کنفرانس هاست؛ چرا که تنها با چند کلیک می توانید یک ویدئوکنفرانس راه اندازی کنید. برای استفاده بهتر، می توانید از یک دوربین ویدئو کنفرانس برای Zoom Room استفاده کنید تا تمامی شرکت کنندگان احساس کنند جزئی از صحبت ها و کنفرانس هستند.

همگام سازی Zoom با Slack

تصویر

اگر شما و همکارانتان از برنامه Slack استفاده می کنید، می توانید بدون اینکه نیازی باشد در اپلیکیشن Zoom برنامه ریزی کنید در همان Slack بنویسید /Zoom تا لینکی برای مخاطب ارسال شود. با کلیک بر روی آن مستقیم وارد ویدئو کنفرانس می شوید.

با ویدیوی آموزشی بیشتر با مححیط نرم افزار آشنا شوید:


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (702 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (200 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (27 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (11 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (11 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
جدیدترین عکس محمدرضا گلزار در فضای مجازی در روز عاشورا
مسمومیت حدود 800 نفر در گلوگاه / یک مقام مسئول: علت مسمومیت نوشیدن آب یا شربت توزیع شده است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان