آموزش دانشجویان از چه زمانی حضوری خواهد بود؟

  دوشنبه، 04 مرداد 1400 ID  کد خبر 160206
آموزش دانشجویان از چه زمانی حضوری خواهد بود؟
ساعدنیوز: معاون آموزشی وزیر علوم با تاکید بر اینکه آموزش دانشجویان از بهمن ماه حضوری خواهد بود، گفت: نمی‌توانیم با قطعیت اعلام کنیم چند درصد دانشجویان از مهر آموزش حضوری خواهند داشت اما آنچه تاکنون قطعی شده این است که نودانشجویان مهر ماه آموزش حضوری نخواهند داشت.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز به نقل از ایسنا، دکتر علی خاکی صدیق، ضمن بیان این مطلب به آخرین تصمیمات وزارت علوم در خصوص نحوه آموزش دانشجویان برای سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: تمامی تلاش ما در وزارت علوم این است که آموزش دانشجویان برای ترم آینده به شکل حضوری برگزار شود اما برای اینکه آموزش در همه مقاطع و رشته های تحصیلی به صورت "حضوری" برگزار شود. نیازمندیم که واکسیناسیون دانشگاهیان به صورت کامل انجام شده باشد تا دانشگاه ها از نظر امکانات خوابگاهی و غیره آماده شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: آنچه که در حال حاضر مشاهده می کنیم این است که امکان آموزش حضوری تمامی دانشجویان از مهر جاری در دانشگاه ها وجود ندارد.

معاون آموزشی وزارت علوم از تشکیل ستاد "بررسی نحوه آموزش دانشجویان از مهر" خبرداد و گفت: این ستاد با هدف بررسی نحوه آموزش دانشجویان، اولویت واکسن، خوابگاه ها و سایر موضوعات مرتبط با دانشجویان و دانشگاه ها در وزارت علوم تشکیل شده تا این موضوعات را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دهد. حتی در این کمیته روند واکسیناسیون دانشجویان مورد پیگیری قرار می گیرد.

خاکی صدیق همچنین خاطر نشان کرد: به هرحال در تمامی برنامه ها و تصمیمات باید سلامتی و ایمنی دانشجویان، اساتید و کارکنان مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه با قطعیت نمی توانیم عنوان کنیم که چند درصد دانشجویان در ترم آینده آموزش حضوری خواهند داشت، اظهار کرد: با توجه به اینکه شرایط ویروس کرونا از نظر شیوع قابل پیش بینی نیست به همین جهت نمی توان در این زمینه با قطعیت صحبت کرد و باید تا شهریور ماه صبر کنیم.

معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد: بر اساس قول های داده شده حدود ۵۰۰ هزار نفر از دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی(کارشناسی ارشد و دکتری) تا مهرماه واکسینه شوند. بنابراین نحوه آموزش این گروه از دانشجویان نیز به میزان پوشش واکسیناسیون آنها بستگی دارد.

خاکی صدیق افزود: دانشجویان جدید ورودی مهر امسال آموزش الکترونیکی خواهند داشت؛ اما با توجه به اینکه قول داده شده تا پایان آذر تمامی دانشجویان واکسینه شوند بنابراین از ترم دوم تحصیلی آموزش تمامی دانشجویان "حضوری" خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت علوم در پایان اظهار کرد: واکسیناسیون کارکنان دانشگاه ها نیز از مرداد ماه آغاز می شود و با توجه به این که تعداد این افراد حدود ۲۰۰ هزار نفر است به نظر می رسد بتوانیم این برنامه را عملی کنیم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (200 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (147 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (106 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (95 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (68 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (57 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (32 نظر) ژست‌های سیدمحمد خاتمی با بازیگران در سینما؛ از تعظیم در برابر مهتاب کرامتی تا پُفیلا خوردن در حال تماشای فیلم+عکس/ همراهی همسر سیدحسن خمینی و سام درخشانی با رئیس‌جمهور سابق (31 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (30 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (27 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (25 نظر) نگاهی به بازیگران و سلبریتی‌هایی که حیوان خانگی دارند+عکس/ از گربه محمدرضا گلزار و نفیسه روشن تا سگ پاکوتاه بهرام رادان و بهاره افشاری (24 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (24 نظر)
منتخب روز   
طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....