آموزش کامل کار با کلاب هاوس Clubhouse

  دوشنبه، 25 اسفند 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
آموزش کامل کار با کلاب هاوس Clubhouse
کلاب هاوس یکی از نرم افزارهایی است که اخیرا شهرت بسیاری پیداکرده است و طرفداران بسیاری دارد اما با توجه به جدید بودن این نرم افزار لازم است کاربران اموزش هایی ببینند که این بخش از ساعد نیوز را اختصاص داده ایم به آموزش کامل نرم افزار کلاب هاوس با ما همراه باشید.

این روزها احتمالا اسم نرم افزار کلاب هاوس را بسیار شنیده اید و کنجکاو هستید که شما هم در این نرم افزار عضو شوید و با دوستانتان در این فضای مجازی در ارتباط باشید. اخیرا این نرم افزار جز نرم افزار محبوب و پرطرفدار شناخته شده است. دلیل این محبوبیت ناشی از قرنطینه و سایر محدودیت های ناشی از پاندمی کرونا میباشد که افراد را وادار به خانه نشینی کرده است و کلاب هاوس فرصتی برای تعامل و معاشرت انلاین با افراد را فراهم آورده است. با ما همراه باشید تا هر آنچه که برای حرفه ای شدن در این شبکه مجازی احتیاج دارید را برای شما معرفی کنیم.

دلایل مختلفی میتواند شما را وارد این نرم افزار محبوب کند که عبارتند از :

  • بحث های موضوعی
  • گفتگو با دوستان نزدیک
  • پانل های دیجیتال با قالب باز
  • سخنرانی
  • برنامه ریزی برای یک مهمانی
  • ملاقات با افراد جدید

معرفی کلاب هاوس

پلتفرم کلاب هاوس همانند یک پادکست زنده است که در آن مردم حضور دارند و در حال صحبت کردن در رابطه با موضوعات گونان در لحظه هستند. امکان ساخت چت های شخصی و گروهی در این شبکه اجتماعی فراهم شده است تا هر فردی نتواند در آن حضور داشته باشد. طراحی این شبکه اجتماعی به گونه ای است که با زندگی واقعی مردم در تعامل باشد.

در شبکه اجتماعی Clubhouse نمی توان صحبت ها و گفتگو ها را ضبط یا ذخیره کرد. از آنجا که تمام صحبت ها و فایل های صوتی این اپلیکیشن محفوظ باقی می مانند، می توان گفت که امنیت این شبکه اجتماعی در برابر هرگونه سواستفاده و هک بالاست.

در یک تعریف کلی تر از این نرم افزار میتوان گفت: کلاب هاوس یک شبکه اجتماعی است، که به کاربران این امکان را می دهد، تا مکالمه صوتی با دیگران داشته باشند. این افراد می توانند دوستان شما، سلبریتی ها و یا افراد غریبه باشند. تفاوت این برنامه در صوتی بودن آن است. یعنی افراد فقط از طریق مکالمه صوتی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. به علاوه شما می توانید در این مکالمات، به عنوان میزبان و یا فقط برای گوش دادن حضور پیدا کنید.

دانلود نرم افزار کلاب هاوس

این برنامه فقط در سیستم iOS روی گوشی های آیفون قابل استفاده بوده و برای اندروید وجود ندارد. شما میتوانید نرم افزار کلاب هاوس را از طریق لینک زیر به صورت مستقیم دانلود نمایید.

نکته: Clubhouse در حال حاضر رایگان است و هیچ گزینه ای برای پرداخت هزینه برای سطوح بالاتر خدمات وجود ندارد. از آنجا که این برنامه هنوز در مرحله بتا است، ما نمیدانیم که همیشه رایگان خواهد ماند.

چطور در کلاب هاوس ثبت نام کنیم؟

شما باید شماره تلفن و نام واقعی خود را به Clubhouse بدهید. قبل از اینکه حتی دعوت شوید، می توانید نام کاربری نهایی خود را برای این سرویس رزرو کنید. شخصی که شما را دعوت می کند به شماره تلفن تان احتیاج دارد. لینکی به این شکل joinclubhouse.com/app برای شما ارسال می شود که می توانید از طریق آن وارد سیستم شوید.

می توانید حساب کاربری توییتر خود را به کلاب هاوس پیوند دهید. حتی می توانید عکس پروفایل توییترتان هم برای این شبکه لحاظ کنید.

کلاب هاوس همچنین کمک می کند تا مخاطبان خود را به هم پیوند دهید؛ به این معنی که پیدا کردن افراد برای پیگیری آسان تر باشد.

پس از ورود به سیستم می توانید آدرس ایمیل تان را با سرویس تایید کنید تا در صورت بروز مشکل، آن را به عنوان روشی برای اتصال مجدد در اختیار داشته باشید.

بخش های مختلف کلاب هاوس

Hallway:

این بخش همان Feed اصلی کلاب هاوس است. در این قسمت، شما اتاق های گفت و گو فعال را مشاهده می کنید. اگر هرکدام از این اتاق ها را دنبال کنید، در بالای صفحه برخی از آن ها را مشاهده خواهید کرد.

تصویر

Menu:

منوی اصلی هم در بالای صفحه Hallway قابل مشاهده است که شامل قابلیت جست وجو اعضا و یا کلمه کلیدی، دعوت از شخصی برای عضویت، تقویمی برای مشاهده برنامه اتاق های گفت و گو، قسمتی برای نوتیفیکیشن ها و ویرایش یا مشاهده پروفایل خود است.

تصویر

Rooms:

در این قسمت از کلاب هاوس شما با بالا و پایین کردن صفحه می توانید، اتاق های گفت و گو را مشاهده کرده و اطلاعاتی درمورد نام اتاق، اعضای و تعداد آن ها و… به دست بیاورید. این اتاق ها می توانند عمومی باشند، تا هرکسی بتواند عضو آن ها شود و یا یک گپ و گفت و گوی خصوصی باشد.

تصویر

با این که امروزه میزان موفقیت یک شبکه اجتماعی را با تعداد افرادی که عضو آن ها می شوند سنجیده می شود، اما کلاب هاوس با ویژگی منحصر به فردش که عضویت آن با استفاده از دعوت نامه است، این تفکر را از بین برده و یکی از موفق ترین برنامه های حال حاضر است.
نکته: در حال حاضر فقط پنج هزار نفرمیتوانند در گفت و گو و اتاق های کلاب هاوس شرکت کنند.

برای آموزش کامل کار با club house بهتر است به چند نکته دیگر برای ایجاد پروفایل دقت کنید:

  • Club house یک برنامه شبکه ای و گپ و گفت در زمان واقعی است، بنابراین مطمئن شوید که نمایه شما ارزش واقعی برای مکالمه را مشخص می کند.
  • تنها پیوندهای قابل کلیک روی نمایه شما پیوندهای نمایه توییتر و اینستاگرام شما هستند، اما می توانید پیوندهای دیگر را در بیو خود ارسال کنید.
  • موضوعاتی را که می خواهید در مورد آنها بحث کنید، لیست کنید تا به مردم اطلاع داده شود که می خواهید به چه نوع مکالمه هایی دعوت شوید.
  • برای کمک به افراد در یافتن شما، پیشنهاد می شود از کلمات کلیدی به صورت استراتژیک استفاده کنید.
  • برای تجزیه و تحلیل پاراگراف های طولانی، بهتر است بیوگرافی خود را در یک برنامه خارج بنویسید و ویرایش کنید.

پاسخ به چند سوال شما کاربران عزیز

چگونه می توانید به کلاب هاوس دعوت شوید؟

اگر نمی خواهید در لیست انتظار بمانید، به دعوت مستقیم شخص دیگری که قبلاً از این برنامه استفاده کرده است احتیاج دارید. هر عضو در ابتدا فقط اجازه یک دعوت را دارد و بعد استفاده از این برنامه امکان سه دعوت فعال می شود.

آیا می توان با رایانه از Clubhouse استفاده کرد؟

خیر، فقط می توانید برنامه iOS را برای iPhone یا iPad بارگیری کنید. شما می توانید هنگام جستجو در Mac خود به برنامه های iOS بروید و برنامه را از این طریق بارگیری کنید، اما به هیچ وجه برای MacOS قابل استفاده نیست.

آیا گفتگوها ثبت می شوند؟

گفتگوها به شکل زنده پخش می شوند و پس از اتمام، مدیر یا کسی که اتاق را راه اندازی کرده با بستن صفحه به گفتگو پایان می دهد و به این ترتیب هیچ چیزی توسط کلاب هاوس ثبت نمی شود. اما این بدان معنا نیست که اعضای دیگر راهی برای ضبط چت پیدا نمی کنند.

منظور از مکالمه زنده چیست و فرق آن با پادکست چیست؟

وقتی با گوشی آیفون خود صحبت می کنید، شما طرف مقابل را که نمی بینید؛ شبکه ی اجتماعی کلاب هاوس دقیقا شبیه گوش دادن به تماس تلفنی است. هیچ ویرایشی، جلوه های صوتی، انتقال و تبلیغاتی فعلا روی آن وجود ندارد.

البته “سبک” مکالمه انعطاف پذیر است؛ یک اتاق ممکن است شامل گروهی از دوستان باشد، در حالی که اتاق دیگر یک مصاحبه رسمی تر به سبک گفتگو، یک بحث گروهی بزرگ یا حتی یک گروه موسیقی باشد که مدیر آن اتاق امکان دسترسی افراد به بلندگو را برای صحبت کردن، فراهم می کند. بنابراین کلاب هاوس سرویسی است که در لحظه اتفاق می افتد و تمام می شود و همین تفاوت آن با پادکست و دیگر شبکه های اجتماعی است.

چه اطلاعاتی در زمان ثبت نام کلاب هوس از ما گرفته میشود؟

مانند هر برنامه پیام رسان، برای ثبت نام فقط کافی است شماره تلفن و یک نام وارد کنید.

محتوای ارائه شده در اپلیکیشن کلاب هاوس چیست ؟

عمر زیادی از کلاب هاوس نگذشته است ، اما کاربران زیادی در آن اتاق های مرتبط به بحث و گفتگو ایجاد کرده و شما میتوانید مواردی مرتبط به برنامه های نجوم، آشپزی، وزرشی، روانشناسی، سیاست و مواردی از این دست گوش کنید و در صورت ضرورت صحبت کنید.

موضوع مکالمه در کلاب هاوس در واقع به شدت منعطف است و چارچوب خاصی ندارد. در واقع یک اتاق ممکن است محل گفتگویی دوستانه و برای شوخی و خنده باشد و در اتاق دیگری یک مصاحبه رسمی بین نمایندگان چند شرکت در جریان باشد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (448 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (295 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (276 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (230 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (197 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (167 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (151 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (93 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) خلاقیت خنده دار مادر باهوش برای تشخیص کودکان دوقلویش حماسه آفرید+عکس/ من عاشق اون ذهن طلاییت شدم😂 (93 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (83 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (82 نظر) قاب‌هایی دلنشین از رهبر معظم انقلاب با لباس بلوچی+عکس/ احترام به فرهنگ مردم منطقه در مدتی که مهمان اهالی این منطقه بودند (76 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال انبیاء روزانه شنبه 7 مهر 1403
فال شمع روزانه شنبه 7 مهر 1403
فال ابجد روزانه شنبه 7 مهر 1403
فال روزانه روز شنبه 7 مهر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز شنبه 7 مهر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 7 مهر 1403 + فیلم
شوهر؛ مظنون اصلی زن جوان : دخترم هراسان به من زنگ زد و گفت مادرش کشته شده است...
(عکس) تولد همسر جوان و باکلاس احمدرضا عابدزاده، عقاب آسیا، در کنار دختر و دامادشان/ چه رستوران شیکی!👌
استایل کژوال و خوشرنگ سردار آزمون در جشن تولد 1 سالگی دخترش، نوا/ وااای چه بادکنک آرایی شیک و درجه یکی👌
(عکس) سند رد صلاحیت استاد شهید مرتضی مطهری برای تدریس در دانشگاه تهران توسط ساواک
عکس معروف رضا شاه با لباس نظامی،کلا مستبد بودنش همه جا مشخصه/نگاهی به خانه ای که محمدرضا شاه در آن به دنیا آمده + ویدئو+ عکس
حقایق گفته نشده از زینب پاشا شیرزن تبریزی دوران قاجار +عکس/ درس بزرگ او برای محتکران غلات
(تصاویر) جذاب‌ترین بازیگران ایرانی و خارجی در نوجوانی چه شکلی بودن؟/ از هدیه تهرانی و پارسا پیروزفر ایرانی تا آنجلینا جولی و جانی دپ هالیوودی
(تصاویر) 7 ایده‌ی ایرانی‌پسند و اشتهاآور برای تزیین میز غذا با قورمه سبزی/ چه سفره‌غذای شیکی بشه با این تزئینها👌
اولین تیزر طوفانی فصل 3 جوکر 2 با اجرای احسان علیخانی و آقایان/ ببین کیا هستن از هیتلر و حمید لولایی تا امین زندگانی و شاهرخ استخری😂
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس