چگونه در کلاب هاوس Clubhouse عضو شویم؟

  یکشنبه، 17 اسفند 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
چگونه در کلاب هاوس Clubhouse  عضو شویم؟
اگر سری به شبکه‌های اجتماعی زده باشید از کلاب هاوس Clubhouse زیاد شنیده‌اید اما این شبکه اجتماعی چیست و چگونه می‌توان عضو آن شد؟ نسخه اندروید کلاب هاوس کی عرضه می‌شود و اساسا چرا یک شبکه اجتماعی اینقدر پرسروصدا شده است؟با ما همراه شوید با آموزش نحوه عضویت در کلاب هاوس.

کلاب هاوس چیست و چگونه کار می کند؟

تصور کنید که یک اپلیکیشن روی موبایل خود دارید که می توانید به گفت و گوی بین مردم با هم گوش بدهید. همین ایده ساده شکل دهنده شبکه کلاب هاوس Clubhouse است. در واقع این شبکه ایجاد شده از اتاق های گفت و گوی متعددی است که کاربران به دلخواه ایجاد میکنند و در آن میتوان به گفت و گو پرداخت . با توجه به اینکه اتاق ها توسط مدیران هر اتاق مدیریت می شود این مدیر است که اجازه صحبت به کاربران را می دهند به این ترتیب می توان یک کنفرانس مجازی را پیرامون هر بحثی شکل داد.

نخستین کسانی که در کلاب هاوس عضو شده اند با ایجاد room یا اتاق های متنوع در حوزه های مختلف نشان داده اند که بحث های جذاب و آموزشی و کاربردی مختلفی را می توان در این شبکه ترتیب داد که بسیاری از کاربران علاقه مند به شنیدن آن باشند.

یک ویژگی کلاب هاوس این است که کاربران صرفا به صورت زنده می توانند با هم حرف بزنند و گفت و گو ها ضبط نمی شود به این ترتیب بر خلاف پادکست در اینجا همه چیز در لحظه اتفاق می افتد.

تصویر
کلاب هاوس فعلا بر اساس دعوتنامه و فقط برای کاربران آی او اس عضور می پذیرد

برنامه Clubhouse را از کجا می توان دریافت کرد؟

در حال حاضر Clubhouse برای دانلود در App Store برای iPhone در دسترس است . ورود به این برنامه با دعوت نامه امکان پذیر است.

آیا کلاب هاوس هزینه دارد؟

خیر. Clubhouse در حال حاضر رایگان است و هیچ گزینه ای برای پرداخت هزینه برای سطوح بالاتر خدمات وجود ندارد. از آنجا که این برنامه هنوز در مرحله بتا است، ما نمیدانیم که همیشه رایگان خواهد ماند.

چطور می توانم دعوتنامه کلاب هاوس بگیرم ؟

دعوتنامه کلاب هاوس د رحال حاضر مهمترین چالش ورود به این شبکه است. در حال حاضر برای عضویت در این شبکه نیاز به دعوتنامه از سوی کاربران دیگر است . هر کاربر جدید دو دعوتنامه دارد و بعد از استفاده تعداد دعوتنامه بیشتری نیز به او اختصاص داده می شود. در صورتی که دعوتنامه نداشته باشید می توانید با طی کردن مراحل ثبت نام، نام کاربری خود را در این شبکه رزور کنید در صورتی که یکی از دوستان شما که شماره تلفن شما را در لیست تماس های خود داشته باشد و درون این شبکه دعوتنامه ای در اختیار داشته باشد میتواند با انتخاب نام شما میتواند شما را به استفاده از این سرویس دعوت کند.

اگر نام کاربری خود را هم رزور نکنید شخصی که در این شبکه حضور دارد و دعوتنامه دارد میتواند از طریق شماره تلفن شما را به آن دعوت کند.

کاربران ایرانی چطور عضو کلاب هاوس شوند؟

همانطور که گفتیم در حال حاضر عضویت بر اساس دعوت نامه است و شخص معرف باید شماره شما را در لیست تماسش داشته باشد یا برای دعوت به لیست تماسش اضافه کند. کلاب هاوس دسترسی به لیست تماس کاربران دارد و آن را مرتبا به روزرسانی می کند و به همین دلیل هنگام دعوت باید نام و شماره تلفن شخص در لیست تماس شما باشد. سپس از طریق بخش دعوتنامه ها میتوانید افراد را به این شبکه دعوت کنید.

گرفتن دعوتنامه کلابهاوس توسط شماره همراه اول :

در ایران در حال حاضر پیامک احراز هویت شماره تلفن توسط اپراتور همراه اول پشتیبانی نمی شود. اما با یک تمهید می توان از این اپراتور شماره ثبت نام را دریافت کرد. که در زیر شرح داده ایم:

نکته : برای دریافت کد از طریق همراه اول چند بار ارسال پیامک را درخواست نمایید ( با فاصله 15 ثانیه بین هر درخواست ) سپس گزینه تماس تلفنی با شماره شما فعال می شود. با فشار دادن این گزینه کد تایید شماره به صورت تماس تلفنی ( صوتی ) برای شما گفته می شود.

در سایر اپراتورها شماره پیامک شده را وارد سایت میکنید و وارد می شوید.

آیا کلاب هاوس را می توان روی آی پد نصب کرد؟

در حال حاضر این اپلیکیشن برای آیفون طراحی شده و هرچند روی آی پد کار میکند اما منطبق با آی پد او اس نیست. به همین دلیل میتوانید از آن روی آی پد استفاده کنید.

تنها وب سایتی که برای کلاب هاوس وجود دارد joinclubhouse.com است که درواقع هدایت کننده کاربران به دانلود اپلیکیشن آیفون آن است. دقت کنید که این اپلیکیشن را با clubhouse.io اشتباه نگیرید. آن کلاب هاوس یک اپلیکیشن مدیریت پروژه است و اتفاقا به دلیل اشتباه گرفتن کاربران چندصد هزاربار به اشتباه دانلود شده است.

1- امکان ایجاد کلاب در تازه ترین نسخه کلاب هاوس فراهم شده بنابراین برای ایجاد کلاب ابتدا اپلیکیشن خود را به روز کنید.

2- از پایین صفحه پروفایل و در زیر بخش عضویت و در جایی که مربوط به کلاب های عضو شده شماست، حالا گزینه + اضافه شده است.

تصویر

3 – با زدن گزینه اضافه کردن کلاب، حالا می توانید تصویرو نام کلاب خود را انتخاب کنید. سایر گزینه های قابل انتخاب به شرح زیر است:

همچنین می توانید اجازه دهید افرادی بدون عضویت در کلاب شما صرفا به صورت فالوئر ( دنبال کننده ) کلاب شما را دنبال کنند.

همچنین می توانید به اعضای کلاب اجازه دهید که به طور دلخواه یک room یا اتاق ایجاد کنند .

همچنین با ساخت کلاب در کلاب هاوس می توانید لیست اعضای کلاب خود را مخفی کنید.

4- در بخش تاپیک می توانید از بین تاپیک های موجود یک یا چند تاپیک را انتخاب کنید.

5- در بخش description می توانید توضیحات و معرفی کلاب خود را قرار دهید.

تصویر

6- بعد از اینکار می توانید اعضای کلاب خود را اتنخاب و به آن دعوت کنید. دقت داشته باشید که اعضای کلاب با فالوئر متفاوت است اعضای کلاب به کسانی گفته می شود که به طور مشخص جزیی از گروه شما هستند و در واقع قادر به مشارکت در موضوعات مربوط به کلاب شما هستند. اما فالوئرها صرفا دنبال کننده موضوعات اند.

7- پس از دعوت افراد به کلاب حالا می توانید با انتخاب Start a room و انتخاب کلاب خود عملا یک room با حضور آن اعضا ایجاد کنید.

8- ساخت کلاب در کلاب هاوس را با موفقیت انجام دادید.

آیا استفاده از کلاب هاوس بی خطر است؟

تصویر

دو نگرانی مهم در مورد Clubhouse (دارای رتبه 17+ در فروشگاه App) وجود دارد هر دو هنوز در حال حل و توسعه هستند.

نگرانی های اول درباره حریم خصوصی و امنیت است. آیا برای مکالمات کاربران امنیت برقرار است؟ آیا می توان اطلاعات حساس را هک کرد؟ از آنجا که کلاب هاوس هنوز در مرحله بتا است در معرض خطر واقعی بسیاری از آسیب پذیری های دنیای واقعی نیست. هیچ گزارشی در مورد شکایت کاربران فعلی از مسائل مربوط به حریم خصوصی یا مشکلات امنیتی گزارش نشده است، اما اندازه نمونه فعلاً بسیار کم است. قبل از اینکه بیشتر بدانیم، باید منتظر ارائه اطلاعات کامل و جزئیات گسترده باشیم.

در حال حاضر می توانید سیاست حفظ حریم خصوصی Clubhouse را بخوانید تا از اطلاعاتی را درباره عضویت در اپلیکیشن Clubhouse بدست آورید که شامل “محتوا، ارتباطات و سایر اطلاعاتی است که شما ارائه می دهید” ، و همچنین سوابق صوتی موقت اتاق های زنده Clubhouse (شرکت از آنها برای بررسی گزارش های نقض اعتماد و ایمنی استفاده می کند).

این برنامه همچنین می گوید که اطلاعات مربوط به اقدامات انجام شده، ارتباطات حساب ها و و انواع مکالمات را جمع آوری می کند. این یک نقطه ضعف برای حریم خصوصی این برنامه است. اگر می خواهید تعاملات عادی و روزانه خود را حفظ کنید، Clubhouse انتخاب خوبی نیست.

اما این مسئله ما را به دغدغه اصلی دوم می رساند اینکه چه مکالماتی در Clubhouse مجاز است و چگونه کنترل می شود. در Clubhouse برای هر اتاق معین ناظری وجود دارد که می تواند محتوای نامناسب یا خطرناک را پرچم گذاری کند و از گزینه های ساکت کردن یا حذف کاربران استفاده کند. سایر کاربران همچنین می توانند مکالمه خاصی را برای تخلفات گزارش دهند. اما اگر ناظران محتوا را پرچم گذاری نکنند یا کاربران به سرعت محتوای نامناسب را گزارش نکنند (قبل از اینکه صدا به طور خودکار حذف شود)، یک اتاق Clubhouse می تواند سمی شود.

در نسخه بتا، کلاب هاوس با ادعاهایی مبنی بر وجود تبعیض نژادی، نژادپرستی و آزار و اذیت روبرو شده است. مانند بسیاری از پلتفرم های دیگر رسانه های اجتماعی، گفتگوها با متعادل سازی مناسب می توانند جذاب و سرگرم کننده باشند اما در صورت عدم کنترل، مورد سواستفاده قرار می گیرند. این یک مشکل قدیمی است اما Clubhouse گزینه جستجوی تاریخچه کاربران را نیز غیرفعال کرده است که برای این مشکل یک مزیت به حساب می شود.

آیا می توان با رایانه از Clubhouse استفاده کرد؟

خیر، فقط می توانید برنامه iOS را برای iPhone یا iPad بارگیری کنید. شما می توانید هنگام جستجو در Mac خود به برنامه های iOS بروید و برنامه را از این طریق بارگیری کنید، اما به هیچ وجه برای MacOS قابل استفاده نیست.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (447 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (275 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (272 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (217 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (185 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (159 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (150 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (93 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (83 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (82 نظر) خلاقیت خنده دار مادر باهوش برای تشخیص کودکان دوقلویش حماسه آفرید+عکس/ من عاشق اون ذهن طلاییت شدم😂 (82 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (81 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال انبیاء روزانه شنبه 7 مهر 1403
فال شمع روزانه شنبه 7 مهر 1403
فال ابجد روزانه شنبه 7 مهر 1403
فال روزانه روز شنبه 7 مهر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز شنبه 7 مهر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 7 مهر 1403 + فیلم
شوهر؛ مظنون اصلی زن جوان : دخترم هراسان به من زنگ زد و گفت مادرش کشته شده است...
(عکس) تولد همسر جوان و باکلاس احمدرضا عابدزاده، عقاب آسیا، در کنار دختر و دامادشان/ چه رستوران شیکی!👌
استایل کژوال و خوشرنگ سردار آزمون در جشن تولد 1 سالگی دخترش، نوا/ وااای چه بادکنک آرایی شیک و درجه یکی👌
(عکس) سند رد صلاحیت استاد شهید مرتضی مطهری برای تدریس در دانشگاه تهران توسط ساواک
عکس معروف رضا شاه با لباس نظامی،کلا مستبد بودنش همه جا مشخصه/نگاهی به خانه ای که محمدرضا شاه در آن به دنیا آمده + ویدئو+ عکس
حقایق گفته نشده از زینب پاشا شیرزن تبریزی دوران قاجار +عکس/ درس بزرگ او برای محتکران غلات
(تصاویر) جذاب‌ترین بازیگران ایرانی و خارجی در نوجوانی چه شکلی بودن؟/ از هدیه تهرانی و پارسا پیروزفر ایرانی تا آنجلینا جولی و جانی دپ هالیوودی
(تصاویر) 7 ایده‌ی ایرانی‌پسند و اشتهاآور برای تزیین میز غذا با قورمه سبزی/ چه سفره‌غذای شیکی بشه با این تزئینها👌
اولین تیزر طوفانی فصل 3 جوکر 2 با اجرای احسان علیخانی و آقایان/ ببین کیا هستن از هیتلر و حمید لولایی تا امین زندگانی و شاهرخ استخری😂
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس