آموزش ثبت نام سهام عدالت 1402 با گوشی و کد ملی

  سه شنبه، 03 بهمن 1402   زمان مطالعه 7 دقیقه
آموزش ثبت نام سهام عدالت 1402 با گوشی و کد ملی
سهام عدالت یکی از راهکارهایی بود که دولت برای اولین بار در سال 1388 به آن پرداخت. در آن زمان، سهام عدالت فقط به دو دهک پایین کشور که شامل برخی از افراد تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و رزمندگان فاقد شغل اعطا می‌شد.اما بعدا قانون آن تغییر کرد در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید تا نحوه ی ثبتنام این سهام را یاد بگیرید.

ثبت نام سهام عدالت 1402 یکی از طرح‌های دولت برای کمک به اقشار کم درآمد جامعه در سال‌های گذشته بود. با توجه به اینکه بسیاری از افراد در دوره قبل موفق به ثبت‌نام در این طرح نشدند دولت زمانی را به ثبت‌نام مجدد سهام عدالت اختصاص داده و مشمولان این طرح را نیز مشخص کرده است. با توجه به اهمیت ثبت‌نام سهام عدالت برای افراد و همچنین مشکلات حین آن پیشنهاد ما به شما این است که برای کسب اطلاع کامل این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.


ثبت نام سهام عدالت 1402


آیا ثبت نام سهام عدالت دوباره انجام خواهد گرفت؟


با وجود آنکه اکنون، بیش از 49 میلیون نفر از ایرانیان، دارای سهام عدالت می باشند، اما، بسیاری از اقشار کم درآمد، کارگران روز مزد، کودکان و یا مشاغل آزاد، در این گروه جای نگرفته اند. به طور کلی، می توان گفت که حدود 34 میلیون نفر، از ثبت نام و دریافت سهام عدالت جا مانده اند.

در واقع، ثبت نام سهام عدالت، در زمان دولت های گذشته، بر اساس محل خدمت و جایگاه شغلی افراد، انجام گرفت و از آنجا که منبع آماری دقیقی وجود نداشت، ثبت نام سهام عدالت، از مستخدمین دستگاه های اجرایی دولتی آغاز گردید و برخی از اقشار کم درآمد و بی بضاعت جامعه از دریافت این سهام جا مانده اند.

بنابراین، برای جبران کوتاهی مجلس و دولت در این خصوص، طرحی به نام ساماندهی سهام عدالت که بر اساس آن، دولت قصد ارائه مجدد سهام عدالت به سه گروه بزرگ از افراد جامانده سهام عدالت را دارد، در مجلس یازدهم مطرح و تصویب شده است. اما، در حال حاضر، زمان مشخصی، جهت ثبت نام جدید سهام عدالت 1402، از سوی دولت، اعلام نشده است.

افرادی که قصد گرفتن استعلام سهام عدالت را دارند، می توانند، از طریق ورود به سایت www.samanese.ir، با استفاده از کد ملی خود، به صورت غیر حضوری، اقدام نمایند.


زمان ثبت نام سهام عدالت 1402


همانطور که در بخش قبل، بیان شد، در مجلس، طرحی با عنوان ساماندهی سهام عدالت به تصویب رسیده است. در نتیجه این طرح، دولت قصد دارد تا به سه گروه بزرگ از جا ماندگان سهام عدالت، مجددا امکان ثبت نام و دریافت این سهام را دهد که در نتیجه آن، تمامی افرادی که در دوره قبلی ثبت نام سهام عدالت، با این وجود که واجد شرایط دریافت بوده اند اما، موفق به ثبت نام نشده اند، در این مرحله، قادر به انجام این کار خواهند بود.

با این وجود، تاکنون، هیچ امکانی، جهت ثبت نام جاماندگان سهام عدالت فراهم نشده؛ اما، با تصویب طرح جدید دولت و با توجه به اعلام دولت، امکان ثبت نام جدید سهام عدالت، شامل حال سه گروه اصلی جاماندگان خواهد بود که در ادامه، در رابطه با این مشمولان، توضیحات لازم آورده شده است.

افرادی که اقدام به تکمیل فرم ثبت نام سهام عدالت، در دوره گذشته کرده اند اما، به دلایل مختلفی، مانند وجود مشکل در سامانه ها و غیره، موفق به دریافت این سهام نشده اند و ثبت نام آن ها ناقص مانده است.

افرادی که تحت پوشش سازمان های حمایتی، مانند کمیته امداد، بهزیستی و غیره، بوده اند، ولی شناسایی نشده اند و یا اینکه بعدا، به عضویت این سازمان درآمده اند و یا پس از ثبت نام سهام عدالت، در خانواده مورد نظر متولد شده اند که در نتیجه، موفق به ثبت نام مرحله اول سهام عدالت نشده اند.

افرادی که جزو دهک های درآمدی اول تا ششم بوده اما، در آن زمان، به هر دلیل، موفق به تکمیل فرم ثبت نام و شناسایی برای دریافت سهام عدالت نشده اند.

لازم به ذکر است که از آنجایی که طرح ساماندهی سهام عدالت، در حال حاضر، در دست بررسی است و مجلس، در حال تعیین جزئیات آن می باشد، اطلاعات دقیقی در رابطه با منابع مورد نظر، برای تامین این سهام و همچنین، زمان ثبت نام سهام عدالت، در دست نمی باشد.

افرادی که قصد ثبت نام در دوره جدید سهام عدالت را دارند، می بایست در رابطه با مهلت، برای نام نویسی سهام عدالت، آگاهی لازم را داشته باشند.


نحوه ثبت نام سهام عدالت 1402


با در نظر گرفتن اینکه هنوز هیچ امکانی برای ثبت نام مجدد سهام عدالت 1402 فراهم نشده است، نمی توان پیش بینی دقیقی، از چگونگی و نحوه ثبت نام سهام عدالت ارائه کرد. اما از آنجا که برای استعلام این سهام عدالت و آزاد سازی سهام عدالت، سامانه سهام عدالت راه اندازی شده است، احتمالا ثبت نام جدید سهام عدالت نیز از طریق همین سامانه صورت خواهد گرفت.

به طور کلی، با توجه به اینکه امروزه اکثر فعالیت ها، به صورت اینترنتی و با استفاده از سامانه های مختلف انجام می گیرد، پیش بینی می شود که ثبت نام جدید سهام عدالت نیز برای جاماندگان، به صورت اینترنتی و از طریق پلتفر های مجازی، انجام خواهد شد.

همچنین، لازم به ذکر است متقاضیان دریافت این سهام، می بایست پیش از آغاز دوره جدید ثبت نام سهام عدالت در سال 1402، از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان یا همان سجام، به صورت غیر حضوری، کد بورسی خود را از شرکت سپرده گذاری مرکزی بورس اوراق بهادار، دریافت نمایند.

افرادی که قصد گرفتن سهام عدالت، برای متولدین جدید را دارند، می توانند، از طریق ورود به سایت ثبت نام سهام عدالت، اقدام نمایند.


ثبت نام سهام عدالت با گوشی 1402


بسیاری از افراد، از اقشار مختلف جامعه در دوره گذشته، در زمان نام نویسی سهام عدالت، موفق به ثبت نام و دریافت این سهام دولتی، نشده اند اما، در حاضر، خواستار دریافت سهام عدالت می باشند. با توجه به اینکه ثبت نام دوره جدید سهام عدالت، به روش الکترونیکی، صورت می گیرد افراد متقاضی، می توانند از طریق گوشی نیز، فرآیند نام نویسی سهام عدالت را انجام دهند.

طریقه ثبت نام سهام عدالت، از طریق گوشی های موبایل، با توجه به اینکه نام نویسی جدید سهام عدالت، از طریق پلتفرم های مجازی انجام می شود، به راحتی، امکان پذیر است. بنابراین، افراد دارای گوشی های موبایل هوشمند، پس از ورود به مرورگر های اینترنتی مورد نظر خود، می توانند، با ورود به سامانه ثبت نام سهام عدالت 1402، درخواست خود را برای اخذ این سهام، ثبت نمایند.

چنانچه، افراد، قصد پیگیری سهام عدالت با کدملی را دارند، می توانند، از طریق ورود به سامانه www.samanese.ir، به صورت اینترنتی، اقدام نمایند.

ثبتنام با گوشی


ثبت نام سهام عدالت با کد ملی 1402


از آنجایی که طرح اعطای مجدد سهام عدالت، با استفاده از کد ملی، برای افراد بازمانده به تازگی توسط مجلس به تصویب رسیده است، لذا در حال حاضر، اطلاعات دقیقی در رابطه با جزئیات این مصوبه وجود ندارد. اما با توجه به روند اجرای ثبت نام دوره اول سهام عدالت، پیش بینی می شود که طریقه نام نویسی و دریافت این سهام، در دوره جدید نیز با استفاده از کد ملی و گوشی، مشابه با روند دوره گذشته صورت می پذیرد.

همچنین، با توجه به گزارش هایی که اخیرا اعلام شده است، به طور کلی، نام نویسی جدید سهام عدالت، برای 3 گروه مشخص از افراد واجد شرایط دریافت این سهم، انجام خواهد گرفت که به ترتیب، در ادامه، در رابطه با افراد واجد شرایط دریافت سهام عدالت، با کد ملی، توضیحات لازم آورده شده است.

افرادی که در دوره اول ثبت نام سهام عدالت، علی رغم اقدام به طی کردن فرآیند ثبت نام، به دلایل مختلفی همچون، نبود زیر ساخت های مناسب برای سیستم های نام نویسی و غیره، موفق به ثبت نام و دریافت سهام عدالت نشده اند.

تمامی کسانی که عضو سازمان های حمایتی، مانند بهزیستی، کمیته امداد و غیره بوده اند اما به دلایل مختلفی، شناسایی نشده و یا بعد از پایان مهلت ثبت نام سهام عدالت، عضو این سازمان ها شده اند.

فرزندان متولدین 1402 خانوده ها که در زمان انجام ثبت نام دوره اول سهام عدالت، در خانواده وجود نداشته اند.

تمامی افرادی که جزو دهک های پایین (یک تا شش) بوده و در زمان ثبت نام اولیه سهام عدالت، به هر دلیلی موفق به انجام این کار نشده اند.

بر طبق مصوبه جدید مجلس، تمامی افرادی که جزو یکی از گروه های بالا باشند، برای شرکت در دوره جدید ثبت نام سهام عدالت، با استفاده از کد ملی و به صورت اینترنتی، مجاز می باشند.

افرادی که قصد گرفتن استعلام سهام عدالت، با کد ملی خود، از طریق گوشی های هوشمند را دارند، می توانند، از طریق ورود به برنامه استعلام سهام عدالت، به صورت آنلاین، اقدام نمایند.

کارت ملی


سخن آخر


در این مقاله سعی کردیم روش هایی را که می توان از طریق آن ها سهام عدالت ثبتنام کرد به شما عزیزان آموزش دهیم. اما تاکنون زمانی برای ثبت نام توسط دولت اعلام نشده است.از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما متشکریم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (149 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (141 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (133 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (74 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (40 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (38 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (35 نظر) خلاقیت خنده دار کارمند کوتاه قامت برای افزایش ارتفاع صندلی‌اش در اداره با چهارپایه حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (29 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (22 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (18 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (16 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (15 نظر) خوانندگی و کنسرت معرکه و عاشقانه رضا گلزار/ چه قدرت صدای محشری تو اجرای زنده داره+ویدیو (11 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
رئیس دانشکده علوم پایه تربیت مدرس در مکه مکرمه درگذشت+ بیوگرافی مرحوم رسول ملک‌فر
جشن تولد ساده و خودمونی پسر دوم المیرا شریفی مقدم با کیک توت فرنگی با حضور یک مهمان ویژه
بررسی همه راه‌های ممکن حمله بایدن و ترامپ به یکدیگر در مناظره امروز
غذا با گوشت انسان در این رستوران بین راهی جاده چالوس! جنایتی که این گونه برملا شد
نامه نامزد انصرافی به خانواده شهید رئیسی/ خداوند شاهد است که تمام توان خود را برای دفاع از خدمات سید محرومان به کار گرفتم
یخ مشارکت در این دوره از انتخابات آب می‌شود
مردی که در زندگی خود یک زن هم از نزدیک ندید +عکس
این بازیگران و اشخاص معروف ایرانی دوقلو زا هستند/ از باربد بابایی تا المیرا شریفی مقدم+عکس
دعوای دهه شصتی‌ها با دهه هشتادی‌ها بالا گرفت!
این پدر و مادر سنگدل نوزادشان را بخاطر آیفون 14 فروختند!
پای زنان به جوکر علیخانی بازشد / کدام بازیگران زن در فصل جدید جوکر هستند؟
یک ایران آماده انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در حواشی داغ امروز پنجشنبه 7 تیر 1403
تنها نماینده دولت شهید رئیسی در انتخابات به نفع جبهه انقلاب انصراف داد
مبلغ علی‌الحساب متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان کشوری واریز شد
ما به سگ ولگرد غذا می‌دهیم؛ شما واکسن هاری بزنید!