امتیاز آورترین مجلات برای مصاحبه دکتری کدام مجلات اند؟

  یکشنبه، 20 مهر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
امتیاز آورترین مجلات برای مصاحبه دکتری کدام مجلات اند؟
اغلب داوطلبان آزمون دکتری این سوال را دارند که انتشار مقاله در چه نوع مجلاتی برای مصاحبه دکتری مناسب میباشد در این مطلب تصمیم داریم مناسبترین مجلات را برای مصاحبه دکتری به شما داوطلبان عزیز معرفی کنیم.

مصاحبه دکتری

سالهاست که پذیرش در مقطع دکتری طی دو مرحله انجام می شود که اولین مرحله آزمون کتبی دکتری می باشد و مرحله بعدی مصاحبه دکتری است که داوطلبانی که موفق به کسب حدنصاب در آزمون کتبی شوند به جلسه مصاحبه دعوت خواهند شد و در این جلسه از جهات مختلف مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و فردی که موفق به کسب بیشترین نمره در آزمون کتبی شود به مصاحبه دکتری دعوت خواهد شد و در این جلسه داوطلب توسط چندین نفر هیئت داوری مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و سوالاتی از وی پرسیده خواهد شد. چنانچه موفق به اخذ امتیاز کامل در مصاحبه دکتری شود خواهد توانست در این مقطع شروع به تحصیل کند. . نحوه ارزیابی دانشجو و شیوه امتیاز دهی به دانشجویان بر اساس معیارهایی که از طرف سازمان سنجش مشخص می شود انجام می شود و هر دانشگاه شیوه مصاحبه و نحوه امتیازدهی به خصوصی مطابق با دستور العمل تعیین شده از طرف وزرات علوم را بر عهده دارند. داوطلبان باید سعی کنند تا روز مصاحبه دکتری سوابق تحقیقی پژوهشی خود را تقویت کنند و با یک رزومه پربار در مصاحبه دکتری شرکت کنند. اما متاسفانه محدود بودن زمان فرصت کافی برای داوطلبان باقی نمیگذارد که بتوانند تمامی امتیازات پژوهشی را کسب کنند و باید سعی کنند پر امتیاز ترین مجلات را شناسایی کنند که با انتشار مقاله در این مجلات بیشترین امتیاز پژوهشی را کسب کنند. اما کدام مجلات بیشترین امتیاز پژوهشی را برای ارتقای رزومه داوطلبان در برمیگیرد:

شرایط امتیاز دهی در مصاحبه دکتری

جدول زیر نحوه امتیاز دهی دقیق به هریک از امتیازات پژوهشی را برای شما معرفی می کند.

ردیف

موارد مورد ارزیابی

سقف امتیاز برای هرمورد

نحوه ارزیابی

1

  • مقالات علمی پژوهشی داخلی و خارجی در ارتباط با رشته تحصیلی
  • گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران
  • برگزیدگان در جشنواره علمی معتبر داخلی و بین المللی

22

  • هر مقاله تا ۷ امتیاز
  • گواهی ثبت اختراع بین المللی تا ۷ و داخلی تا ۵ امتیاز
  • برگزیدگی داخلی تا ۳ و خارجی تا ۷ امتیاز

2

مقالات علمی ترویجی در ارتباط با رشته

6

هر مقاله تا ۲ امتیاز

3

مقالات چاپ شده در کنفرانس های معتبر داخلی یا خارجی

4

خارجی تا ۲ و داخلی ۱ امتیاز

4

تالیف یا ترجمه کتاب در ارتباط با رشته تحصیلی

4

5

کیفیت پایان نامه کارشناسی ارشد

4

عالی تا ۴ و بسیار خوب تا ۲ امتیاز

مجموع

40

هر داوطلب که در مجله مصاحه دکتری حضور پیدا کند از زوایای مختلف مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. اول اینکه هیئت داوری رزومه شما را بررسی قرار خواهد داد و بیشترین امتیاز متعلق به سوابق علمی و پژوهشی می باشد اما خارج از این رزومه سوالات تخصصی و عمومی نیز از داوطلب پرسیده خواهد شد که باید قادر به پاسخگویی باشد. همچنین داوطلبان در نظر داشته باشند که ممکن است از آنها خواسته شود که خود را به انگلیسی معرفی کنند و تسلط به مکالمه انگلیسی و داشتن مدارک معتبر زبان در رزومه نیز به ارتقای رزومه دانشجو کمک شایانی خواهد کرد.

تصویر

امتیاز آورترین مجلات برای مصاحبه دکتری

برای ورود به دوره دکتری باید رزومه مناسب داشت. رزومه فردی که متقاضی ورود به دوره دکتری می باشد باید شامل بخشهای پژوهشی، آموزشی، سوالات پاسخ داده شده در مصاحبه و نمرات زبان وی باشد. بیشتر توانایی پژوهشی در حیطه مقالات علمی پژوهشی، کنفرانسی، علمی ترویجی، ISI، ISC، SCOPUS و PubMed حرف اول را خواهد زد. با اینکه شرایط داوری این مجلات کمی دشوار است و زمان طولانی برای داوری مجلات نیاز دارند ولی امتیاز آور هستند.

معیارهای سنجش مقالات در مصاحبه دکتری

گفتنی است که همه مقالات علمی قابلیت ارتقای رزومه را ندارند و یک مقاله علمی در صورتی اعتبار لازم را خواهد داشت که طبق اصول و قواعد استانداردی نوشته شود. حفظ مراحل زیر به شما کمک می کند تا بتوانید یک مقاله با کیفیت بسیار بالا تهیه و تدوین کنید.

  • مطالب مقاله باید مرتبط و پیوستگی بین مطالب حفظ شده باشد.
  • ساختار مقاله باید واضح و مرتبط باشد.
  • عنوان و متن مقاله باید نو ، جدید و خلاق باشد.
  • نوشتن نام نویسنده یا نویسندگان
  • چکیده مقاله مهم ترین بخش مقاله می باشد.
  • بیان مساله و روش تحقیق که باید به صورت جامع به این بخش پرداخته شود.
  • ارائه مدل های تحقیق و ارتباط بین نتایج
  • ارائه پیشنهادات برای ادامه تحقیق
  • *فهرست منابع
  • متن مقاله از لحاظ دستوری بررسی شود.
  • شماره گذاری عناوین اصلی و فرعی

چند مقاله و کتاب برای مصاحبه دکتری نیاز است؟

این سوالی است که اغلب داوطلبان با آن مواجه می شوند و با توجه به محدود بودن زمان نمی توانند دقیقا برآورد کنند که چه تعداد مقاله و یا کتاب برای مصاحبه دکتری لازم است. گفتنی است که در بخش پژوهشی بالاترین امتیاز متعلق به مقالات و کتب می باشد.برای مقالات حداکثر 21 امتیاز و برای کتب حداکثر 4 امتیاز می باشد. هر چقدر در روز مصاحبه متقاضی تعداد مقالات و کتب با کیفیت تری داشته باشد از بخش مصاحبه امتیاز بیشتری دریافت می کند. اکثر متقاضیان در مصاحبه دکتری در بخش مقاله و کتاب ضعف دارند.
مقالات چاپ شده در مجلات ISI بالاترین امتیاز و مجلات چاپ شده در همایش ها و کنفرانس ها کمترین امتیاز را در این زمینه دارند. البته باید به این نکته نیز توجه نمایید که همه مجلات به زبان انگلیسی مجلات ISI نیستند زیرا دارای ضریب تاثیر نمی باشند.

موسسه سینا به عنوان یکی از بزرگترین مراکز رسمی خدمات دانشگاهی هم اکنون آماده همکاری با شما عزیزان و ارائه خدمات انتشار و چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی خارجی می باشد. می توانید هم اکنون به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت نمایید تا کارشناسان موسسه هر چه سریعتر فرآیند رسیدگی را انجام دهند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (528 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (37 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (31 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (10 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان