انواع کفش مردانه

  سه شنبه، 17 تیر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
انواع کفش مردانه
 امروز می خواهیم در مورد انواع کفش مردانه بدانیم ولی قبل از شروع اجازه بدهید این سوال را مطرح کنیم که آیا این سوال، سوال درستی هست یا نه؟ به عبارتی سوال جواب مشخصی دارد یا نه؟؟؟ چون کفش مردانه از جنبه های گوناگون قابل تقسیم بندی هست

امروز می خواهیم در مورد انواع کفش مردانه بدانیم ولی قبل از شروع اجازه بدهید این سوال را مطرح کنیم که آیا این سوال، سوال درستی هست یا نه؟ به عبارتی سوال جواب مشخصی دارد یا نه؟؟؟ چون کفش مردانه از جنبه های گوناگون قابل تقسیم بندی هست. سوال درست این است که انواع کفش مردانه از چه نظر؟ یا از چه لحاظ؟ یا از چه جنبه ای ؟با بکام استایل همراه باشید تا این دانستنی نیز در مورد کفش مردانه به مجموعه ی اطلاعات شما اضافه شود.

انواع کفش مردانه از نظر کاربرد

همانطور که می دانید هر کفشی کاربرد خاص خودش را دارد و نمی شود هر کفشی را همه جا پوشید. مثلا کفش کتونی را با کت شلوار نمی شود پوشید یا کفش آکسفورد مناسب پیاده روی نیست. پس دوستان هر کفش شما کارکرد خاص خودش را دارد و به عبارتی کفش ها مانند آچار فرانسه نیستند .در زیر انواع کاربرد کفش را برایتان بیان کردیم.

کفش مجلسی

مناسب عروسی ها ، مجالس ، مهمانی ،جلسات کاری مهم

کفش رسمی

مناسب برای محیط کاری و بیزینسی و استایل رسمی

غیر رسمی کلاسیک

برای کسانی که در استایل خیابانی قصد دارند وقار مردانه را حفظ کنند.

غیر رسمی اسپورت

مناسب افرادی که می خواهند در استایل خیابانی ظاهری بروز و جوان داشته باشند.

ورزشی

هر ورزشی نیاز به کفش مخصوص خود دارد مانند فوتبال و فوتسال و….

کفش پیاده روی

برای پیاده روی کردن با سرعت آهسته مناسب هستند

کفش های آکسفورد

نوعی کفش کلاسیک با ظاهری رسمی، زیبا و بسیار جذاب. کفش های آکسفورد در هر رنگی موجود هستند، اما رنگ های مشکی و قهوه ای، متداول ترند. به طور معمول هر چقدر طراحی کفش براق تر باشد (و همچنین اگر به رنگ مشکی باشد) رسمی تر خواهد بود. از سوی دیگر، آکسفورد هایی که ساختار سنگین تر و زمخت تری دارند

به میزان کمتری رسمی هستند. کفش های آکسفورد را با شلوارهای مردانه، و نه شلوار های جین بپوشید.در تصویر، دو نمونه ی کلاسیک از آکسفوردهای مردانه را می بینید. کفش سمت چپ، یک مدل اسیر کننده است! چرم سیاه گوساله اش و طراحی ساده ی کلی اش، آن را به یک مکمل رسمی مناسب برای کت و شلوار و حتی کراوات های مشکی تبدیل می کند.

رنگ قهوه ای، با طراحی زمخت تر، و همچنین نقش هایی بر رویش، مدل سمت چپ را به یک مدل کمتر رسمی تبدیل میکند.

کفش های دربی (Bluchers)

مدل دربی بسیار شبیه مدل آکسفورد می باشد، اما تفاوت در یراق دوزی بیرون کفش، و زبانه ی قابل مشاهده اش است. این مدل کفش، با توجه به یراق دوزی قابل توجه در اطرافش، در مقایسه با کفش های کلاسیک آکسفورد، کفشی کمتر رسمی به حساب می آیند.کفش های دربی یا Bluchers در انواع رنگ ها با و یا بدون طراحی روی چرم، سر باریک، پنجه ی کشیده، و همچنین در انواع مختلف چرم و کتان یافت می شوند. کفش های دربی برای لباس های نه چندان رسمی شامل جین، شلوارهای کوتاه، و همچنین کت های اسپرت بسیار مناسبند.

آنها برای کت و شلوار چندان مناسب نیستند، اما با توجه به ساختار قویترشان یک انتخاب خوب برای لباس های کاری شما در روز های بارانی می باشند.در تصویر، دو مدل بسیار منحصر بفرد از کفش های دربی را می بینید. کفش سمت چپ با مجموعه ای از طراحی ها بر روی پنجه تزئین شده است.این یک مدل کلاسیک مناسب محل کار با شلوار و کت اسپرت و یا شلوار جین تیره و یا ژاکت های بافت پشمی است. جفت سمت راست بخاطر رنگ آبی و ترکیب متفاوت چرمش (جیر و چرم گوساله) مدلی برجسته و لوکس است.

کفش های کالج (loafers)

کالج ها بهترین دوستان مردان تاجر هستند! وقتی از مکان هایی رد می شوید که کفشتان نباید صدا بدهد، به راحتی بر روی زمین لغزیده می شوند، بسیار راحتند، و تقریبا همه جا می توانید آنها را پوشید. هرچه طراحی براق تر و ساده تری داشتنه باشند رسمی ترند. همچین رنگ های تیره ی این کفش ها نیز رسمی هستند

(رنگ مشکی رسمی ترین است) و هرچه جوراب های تان کمتر مشخص باشند، بر میزان رسمی بودن افزوده می شود.کالج ها با شلوار جین و شلوار های کتان بسیار خوب می شوند. همچنین با کت و شلوار، وقتی که نمی خواهید کراوات بزنید. کالج های رایج معمولا دارای یک سگک و یا تسمه ی تزئینی هستند که آنها را رسمی تر می کند

کالج هایی که بیشتر غیر رسمی هستند را می بینید. کفش های هوگوباس در مقایسه با کفش های جیر سمت چپ، به لطف رنگ، جنس چرم، و طراحی شان، کمی رسمی هستند. کفش های سمت راست که به کفش های رانندگی نیز معروف هستند، خیلی غیر رسمی ترند. رنگ آبی، جنس جیر، و لاستیک نازک ته کفش، همه نشان دهنده ی یک جفت کفش غیر رسمی اند.

کفش های با سر کلاهکی (cap toes)

کفش هایی با سر کلاهکی، دارای لایه ای اضافی از چرم در ابتدای کفش هستند. همچنین می توان گفت کفش های آکسفورد، دسته ای از کفش هایی با سر کلاهکی به حساب می آیند. دوباره، هرچقدر براق تر، رسمی تر. طراحی های سنگین (منبت بر روی چرم) رسمیت را از کفش دور کرده، و در عین حال آنها را منحصر بفردتر می کنند.

بسته به استایل و رسمیت، این کفش ها می توانند با کت شلوار، تاکسیدو، و حتی شلوار جین پوشیده شوند.دو مدل کلاسیک از آلن ادموندز را در تصاویر می بینید. مدل آکسفورد سمت چپ بسیار ظریف است و در عین حال به لطف طراحی های روی چرمش خیلی رسمی نیست.

مدل کالجی سمت راست یک مدل غیر رسمی بسیار عالیست که با کت های اسپرت، کاپشن و حتی کت و شلوار فوق العاده بنظر می رسد.

کفش های Wingtips

کلمه Wingtip اشاره به شکل پنجه ی کفش دارد که مثل یک بال است که به طرف جلوی کفش کشیده شده. بسیاری از کفش های Wingtip درواقع کفش های دربی هستند که با چرم طراحی شده، تزئین شده اند. درحالی که بسیاری از Wingtip ها تک رنگ هستند (معمولا قهوه ای و یا مشکی)، کفش های دو رنگ به دوره ی 1920 برمی گردند (مشکی و سفید). امروزه این مدل از کفش های دورنگ، دوباره محبوب شده و بسیار مناسب یک ظاهر غیر رسمی هستند.Wingtip ها مدلی محبوب هستند که در هر رنگ و مدلی موجودند. به تصویر نگاه کنید. مدل قهوه ای و طراحی شده سمت چپ در مقایسه با مدل طراحی شده و آبی مایل به خاکستری سمت راست، کمی زیباتر و ظریف تر است. طراحانی مانند کول هاهن خصوصا با رنگ های زیادی در مجموعه کفش های wingtip خود بازی می کنند، بطوری که رنگی با دو تناژ در بالای کفش و رنگ روشن در نوک کفش باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (650 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (37 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (17 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان