دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / رژیم غذایی /

انواع سبزیجات برای لاغری 

یکشنبه، 29 مهر 1403
کد خبر: 413990
ساعد نیوز:خوردن سبزیجات بسیار مفید است و حدالامکان خوردن همه آنها توصیه میشود ولی بعضی از سبزیجات باعث لاغری میشوند که به آنها خواهیم پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعد نیوز،شاید برای‌تان سوال باشد کدام سبزیجات برای لاغری موثرتر و مفیدتر است. هر چند که به طور کلی خوردن انواع سبزیجات توصیه می‌شود؛ ولی مصرف موارد زیر می‌تواند به روند لاغری شما کمک بیشتری کند.

کلم بروکلی

بروکلی یک سبزی همه کاره است که مردم آن را به صورت خام، بخار پز یا سرخ شده، دوست دارند. در کنار دلپذیر بودن بروکلی و فواید بی‌شمارش برای سلامتی، زمانی که می‌خواهید کاهش وزن داشته باشید هم این سبزی به کمک شما می‌آید.

کلم بروکلی سرشار از فیبر است، فیبر بالای کلم بروکلی باعث پر شدن حجم معده و سیری بیشتر شما می‌شود و به روند کاهش وزن‌تان کمک می‌کند. می‌توانید بروکلی را در کنار غذا به عنوان دورچین و سالاد، یا در طول روز و به عنوان میان وعده میل کنید.

فلفل دلمه‌ای

فلفل دلمه‌ای یک سبزی خوشمزه با طعم ملایم است و می‌شود آن را به خیلی از غذاها افزود و خوش طعم‌ترشان کرد. فلفل دلمه‌ای یک سبزی ایده‌آل برای کاهش وزن هم است. چرا؟ چون کالری کم و مواد مغذی بالایی دارد و همچنین به ایجاد حس سیری بعد از غذا کمک می‌کند. این ترکیب می‌تواند به جلوگیری از پرخوری در بقیه روز کمک کند.

فلفل دلمه‌ای علاوه بر کمک به کاهش وزن، سرشار از مواد مغذی است که به طور قابل توجهی برای بدن مفید است، با این حال اکثر مردم از مزایای واقعی آن بی‌اطلاع هستند. فلفل دلمه‌ای قرمز ویتامین C بیشتری نسبت به پرتقال دارد که یک ماده مغذی مهم برای مزایای حمایت از سیستم ایمنی است، اما همچنین جذب آهن را بهبود می‌بخشد.

اسفناج

یک سبزی خوب که کالری کمی داشته باشد، مواد مغذی خوبی هم داشته باشد و برای استفاده در اکثر دستورهای آشپزی به کار بیاید، چیست؟ بله اسفناج است. اسفناج مانند سایر سبزی‌های برگ‌دار، یک نیروگاه محسوب می‌شود که به شدت در کاهش خطر بیماری‌های مزمن از جمله دیابت نوع 2، بیماری قلبی و برخی انواع سرطان‌ها موثر است. اسفناج را در یک اسموتی سبز سالم، در سالاد یا در املت پروتئینی خود میل کنید و لذت ببرید.

کدو

از کدو حلوایی هر زمانی که به دستتان رسید لذت ببرید. یک فنجان کدو حلوایی پخته شده فقط حاوی 42 کالری است. همچنین چربی کمی دارد و فیبر فراوانی برای سیری طولانی مدت فراهم می‌کند. کدو را می‌توانید در کنار غذا یا به عنوان میان وعده میل کنید.

سبزیجات برگ دار

سبزیجات برگ‌دار، منبع باورنکردنیِ ریزمغذی‌ها و سبزی درجه یکی برای کاهش وزن شما هستند. سبزیجات برگدار کم کربوهیدرات، تقریباً بدون کالری و سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آب هستند. برخی از سبزیجات برگدار (مانند اسفناج) حتی حاوی اسیدهای آمینه و پروتئین هستند.

سخن پایانی

مصرف سبزیجات برای لاغری و سلامتی موثر و مفید است. سبزیجات هم مغذی و خوشمزه هستند و روش پخت‌شان آسان است. در این مطلب انواع سبزیجات برای لاغری را معرفی کردیم و نکات مهم مصرف آن را نیز گفتیم. سعی کنید برای ارتقای سبک زندگی و تغذیه خود، سبزیجات را داخل برنامه غذایی خود بگنجانید.

  برچسب ها: لاغری سبزیجات

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 30 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
خلاقیت منحصربفرد هنرمند خوش ذوق در طراحی جوراب برای "عاشقان پفک" حماسه آفرید +عکس/ وقتی از تک تک سلولهای مغزت استفاده میکنی😂
(عکس) فتوشوت‌های سوگل طهماسبی بازیگر نقش نرگس در سریال کیمیا با استایل عربی شیک
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
غلام سریال پس از باران : فقط 15 سالم بود که رفتم جبهه،برای همین دیگه از هیچ چیز نمیترسم ؛ عمل قلب باز داشتم ، من نقشم منفی بود منفور نیستم