انتشار فراخوان جذب دستیار پژوهش گروه پزشکی

  دوشنبه، 07 خرداد 1397 ID  کد خبر 7449
انتشار فراخوان جذب دستیار پژوهش گروه پزشکی
ساعد نیوز: دستیاران پژوهش (پزشک، داروساز، دندانپزشک عمومی مشمول طرح نیروی انسانی) در مراکز تحقیقاتی مصوب وزارت بهداشت جذب می شوند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از شبکه علمی ثریا، معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در راستای راهبردهای کلان و اقدامات ملی سند راهبردی کشور در امور نخبگان (مصوب سال ۹۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی) از آذرماه سال ۱۳۹۳ برنامه جذب دستیار پژوهش (پزشک/داروساز/دندانپزشک عمومی مشمول طرح نیروی انسانی) در مراکز تحقیقاتی مصوب وزارت بهداشت را در دستور کار خود قرار داد.

همچنین با هماهنگی دفتر ثبت نام و توزیع پیام آوران بهداشت وزارت بهداشت از تیرماه ۱۳۹۴ برنامه جذب دستیار پژوهش سرباز نیز در مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی آغاز شده است.

متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه http://rap.hbi.ir اطلاعات کامل آن را دریافت کنند.

بر اساس برنامه عملیاتی سال ۱۳۹۷ در حال حاضر ستاد نیروهای مسلح با جذب دستیار پژوهش سرباز در مراکز تحقیقاتی استان تهران، استان گیلان، استان مازندران، استان قم، استان قزوین، استان سمنان، استان مرکزی، استان زنجان، استان البرز، استان اصفهان، شهر تبریز، شهر شیراز و شهر مشهد موافقت نکرده است. 

برنامه «جذب دستیار پژوهش»، برنامه ویژه پژوهشی برای پذیرش فارغ‌التحصیلان برتر علوم پزشکی در مراکز تحقیقاتی مصوب وزارت بهداشت جهت گذراندن طرح نیروی انسانی و یا دوره سربازی است.

الف- جذب دستیاران پژوهش: مخصوص مشمولان خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان (طرح نیروی انسانی)

معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اساس توافق به عمل آمده با معاونت علمی- فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان در نظر دارد سالیانه ۱۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان برجسته گروه پزشکی را با عنوان «دستیاران پژوهشی» در مراکز تحقیقاتی مصوب وزارت بهداشت جذب کند تا خدمات مربوط به قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان خود را به عنوان محقق در این مراکز سپری کنند.

سهمیه سالانه برنامه «جذب دستیاران پژوهشی» حداکثر ۳۰ پزشک عمومی (خانم مجرد یا متأهل) و ۷۰ دندانپزشک عمومی (خانم/ آقا) یا داروساز عمومی (خانم/ آقا) است.

شرایط جذب شامل معدل ۱۷ یا بالاتر، حداقل یک مقاله منتشر شده و نمایه شده در ISI:Web of Science یا PubMed: MEDLINE به عنوان نویسنده اول یا مسؤول یا حداقل دو مقاله منتشر شده و نمایه شده در نمایه نامه های فوق(بدون شرط نفر اول یا نویسنده مسئوول) است.

پرونده افراد فارغ التحصیل از دانشگاه های تیپ ۱(تهران، شهید بهشتی، ایران، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، کرمان، اهواز) با معدل ۱۶، واجد شرط ۲ و با سوابق تحقیقاتی برجسته نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

نحوه توزیع بر اساس رتبه‌بندی مراکز تحقیقاتی در ارزشیابی سالیانه که توسط معاونت تحقیقات و فناوری انجام می‌شود، صورت می‌گیرد.

ب- جذب دستیاران پژوهش سرباز: مخصوص مشمولین خدمت نظام وظیفه

معاونت تحقیقات و فناوری بر اساس توافق با دفتر ثبت‌نام پیام‌آوران بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سالیانه ۲۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان برجسته گروه پزشکی را با عنوان «دستیاران پژوهشی سرباز» در مراکز تحقیقاتی مصوب وزارت بهداشت جذب می‌کند تا دوره نظام وظیفه خود را در این مراکز سپری کنند.

مشمولان خدمت سربازی واجد هر سه شرط «فارغ التحصیلان پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی عمومی، PhD در رشته‌های علوم پزشکی و کارشناسی ارشد علوم پایه» و «معدل ۱۶ یا بالاتر» و «چاپ حداقل یک مقاله نمایه شده در نمایه‌ نامه‌های ISI: Web of science یا PubMed: MEDLINE و یا Scopus» می‌توانند در برنامه «دستیار پژوهش سرباز» ثبت‌نام کنند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (658 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (94 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (42 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
از حضور پزشکیان در بازار تهران تا حضور پسران رهبر انقلاب در یک مراسم خاص در حواشی داغ امروز جمعه 29 تیر 1403
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان