دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / اصول آشپزی /

انواع بادمجان برای تهیه دلمه 

پنجشنبه، 15 دی 1401
ساعدنیوز : بیشترین استفاده بادمجان اغلب در پخت و پز است و در انواع مختلفی وجود دارد که برخی از آنها به صورت زینتی نگه داری می شود، دارای میوه ای گوشتی و سفید می باشد. نوع خوراکی بادمجان نیز بالغ بر هفت نوع است که سه نوع آن در ایران کاشت می شود.

بیشترین استفاده بادمجان اغلب در پخت و پز است و در انواع مختلفی وجود دارد که برخی از آنها به صورت زینتی نگه داری می شود، دارای میوه ای گوشتی و سفید می باشد. نوع خوراکی بادمجان نیز بالغ بر هفت نوع است که سه نوع آن در ایران کاشت می شود.بهترین نوع بادمجان که می توانید در تهیه دلمه از ان استفاده کنید، بادمجان دلمه ای می باشد که قیمت بادمجان دلمه ای نیز بسیار مناسب می باشد.

این نوع بادمجان نسبت به انواع دیگر توپرتر و پرگوشت تر است و برای همه غذاهای حاوی بادمجان کاربرد دارد. دقت کنید که بادمجان برای بسیاری از افراد ایجاد حساسیت می کند. از خارش و سوزش گلو و صورت گرفته تا التهابات دیگر. پس اگر عاشق بادمجان هستید اما به آن آلرژی دارید سعی کنید از آن کم استفاده کنید و حتما در کنار آن لیمو و سایر چیزهایی که اثرات طبع گرم آن را کاهش می دهند، استفاده کنید.

طرز تهیه دلمه بادمجان

دلمه بادمجان یکی از انواع غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان های آذربایجان می باشد. اگر می خواهید این غذای خوشمزه را در مهمانی های خود طبخ کنید به شما توصیه می کنیم خرید بادمجان عمده را انجام دهید تا با قیمت مناسب تری این غذا را تهیه کنید.

به منظور تهیه این غذا ابتدا مواد داخل بادمجان را درست می کنیم که برای اینکار از مواد مختلفی مانند گوشت، لپه، برنج، سبزی و گوجه فرنگی می توانید استفاده کنید. شما می توانید از هر نوع مواد غذایی دیگر با توجه به ذائقه ای که دارید استفاده کنید.

پس از تهیه این مواد باید داخل بادمجان های خود را خالی کنید. پس از آن مواد تهیه شده را داخل آن بریزید و سپس درون قابلمه با مقدار کمی آب اجازه بدهید به مدت یکساعت پخته شود. پس از یکساعت می توانید این دلمه خوشمزه را میل کنید.

کالری دلمه بادمجان

بادمجان از جمله سبزیجاتی به شمار می رود که خاصیت آنتی اکسیدانی و ضدسرطانی قابل توجهی دارد. بنابراین گنجاندن کالری بادمجان در فهرست غذاهای کم کالری میتواند انتخاب به جایی باشد. توجه داشته باشید که بادمجان به تنهایی سرشار از مغذی است و البته نباید در مصرف آن زیاده روی شود. با توجه به قیمت روز بادمجان که مناسب است، ممکن است بسیاری از افراد آن را جایگزین گوشت نیز کنند.

جالب است بدانید همراه با مصرف دلمه بادمجان به دلیل وجود بادمجان کلسترول خون شما کاهش می یابد و در رفع کم خونی نیز بسیار موثر می باشد. خطر ابتلا به سکتی قلبی با مصرف اصولی این محصول نیز کاهش پیدا می کند.

شما برای درمان بی خوابی نیز می توانید از دلمه بادمجان در وعده ی شام استفاده کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
سابمیت مقاله چیست؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
مراحل اکسپت مقاله
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی