انواع بهترین کباب های ترکی کدامند؟

  جمعه، 20 فروردین 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
انواع بهترین کباب های ترکی کدامند؟
کشور ترکیه در بین توریست‌ها به خصوص گردشگران اروپایی و آمریکایی، به داشتن انواع کباب شهرت دارد. شاید نام کباب یک نام عمومی باشد اما آنچه که کباب‌های ترکی را از دیگر کباب‌های دنیا متفاوت می‌کند، طرز پخت، شکل آنها و همینطور موادی است که در آنها به کار می‌رود. کباب یک کلمه فارسی و به معنی گوشت گریل شده است.

ترکیه به کباب های خوشمزه و لذیذش شهرت دارد و بهشتی برای عاشقان کباب و گوشت است. خیلی ها با دونر کباب آشنایی دارند و این نوع کباب را بارها امتحان کرده اند. در ترکیه کباب های بسیار زیادی وجود دارد که انصافا همه شان لذیذ و خوشمزه هستند و با اسامی مختلفی شناخته می شوند. اگر قصد سفر به ترکیه و شهرهای معروفی مثل استانبول را دارید توصیه می کنیم حداقل دو سه تا از این کباب ها را امتحان کنید. مطمئنا طعم لذیذ کباب اصیل ترکی در رستوران های ترکیه به یکی از بی نظیرترین تجربه های سفرتان تبدیل خواهد شد.

شیش کباب

خیلی ها با شیش کباب (Shish Kebab) کلاسیک ترکیه آشنا هستند. در آشپزی ترکیه ای، شیش (şiş) به آن سیخ فلزی گفته می شود که گوشت را روی آن قرار می دهند. تکه های گوشت بره یا گاو را که از قبل در ترچاشنی (چاشنی مخلوط مایعی که برای گوشت و ماهی استفاده می شود) خوابانده اند، معمولا بدون سبزیجات، به سیخ می کشند. بعد هم سیخ ها را روی آتش زغال می گردانند تا خوب کبابی شوند.

شاید درست کردن این کباب به ظاهر، ساده به نظر برسد، اما لذتی که از طعم و عطر تکه های آن در ذهن و ذائقهٔ آدم باقی می ماند، ثابت می کند که درست کردن شیش کباب اصل، فقط کار دست یک هنرمند ترکیه ای است!

اسکندر کباب | Iskender Kebabi

حتما تا به حال نام اسکندر کباب را شنیده اید. این غذا یکی از محبوب ترین و معروف ترین کباب های ترکیه است که منشاء اصلی اش به شهر بورسا ترکیه برمی گردد. ظاهرا اولین بار فردی به نام افندی اسکندر این نوع کباب را ابداع کرده و به همین دلیل اسکندر کباب نامیده می شود. تکه های کباب را با کره، ماست و سس گوجه خوشمزه مخلوط و سرو می کنند. امروزه در تمام شهرهای ترکیه اسکندر کباب سرو می شود اما همچنان برای چشیدن طعم اصیل اسکندرکباب باید به شهر بورسا ترکیه بروید. البته رستوران های زنجیره ای به نام اسکندر افندی هم در تمام شهرهای ترکیه شعبه دارد که اسکندرکباب اصیل را سرو می کند.

علی نازیک کباب | Ali Nazik Kebabı

علی نازیک در کنار اسکندرکباب جزء معروف ترین کباب های ترکیه هستند. این کباب لذیذ و خوشمزه از ترکیب گوشت بره مزه دار شده و کباب شده همراه با بادمجان کبابی و ماست چکیده سرو می شود. البته در برخی رستوران ها به جای گوشت بره، از گوشت گاو گوسفند هم استفاده می کنند. ترکیب گوشت کباب شده با بادمجان کبابی و ماست چکیده فوق العاده لذیذ و دلچسب می شود.

آدانا کباب

آدانا کباب (Adana Kebab) نام خود را از یکی از معروف ترین شهرهای کباب ترکیه، یعنی آدانا (Adana) گرفته است. آدانا کباب با گوشت چرخ کرده، یا مخلوطی از گوشت چرخ کرده و گوشت بره درست می شود که با پیاز، سیر، و ادویه های ترکیه ای طعم دار شده اند. مخلوط نهایی را با دست روی سیخ های بزرگ و پهن فلزی می کشند. وقتی سیخ ها را روی آتش می گذارند، قطره های روغن از گوشت چکه می کنند و همین باعث می شود گوشت ها به خوبی به هم بچسبند. وقتی سیخ ها را بیرون می کشند، گوشت پختهٔ لوله مانند، دراز و توخالی شکل می گیرد.

آدانا کباب خیلی تندوتیز است. مقدار فراوانی فلفل قرمز تند و پاپریکا به مخلوط گوشت اضافه می کنند که باعث می شود رنگ قرمز سیر و طعم آتشینی به خود بگیرد. آدانا را معمولا با سبزیجات کبابی، مانند فلفل چیلی سبز، پیاز، گوجه فرنگی، و پلوی بلغور و سبزیجات سرو می کنند.

یک خبر خوب هم برای شما داریم. دیگر برای سفارش غذا نیاز به مراجعه حضوری و تماس تلفنی و سروکله زدن با مسئول دریافت سفارش غذا نیست. شما می توانید همین الان وارد وبسایت یا اپلیکیشن سفارش غذای چیلیوری شوید و هر غذایی که دوست دارید، از جمله یک غذای ترکی خوشمزه، سفارش دهید.

کباب ترکی، پاتلیجان کباب:

از روی نام کباب های ترکی می توان در مورد ظاهر آنها حدش زد. در این مورد هم از آنجایی که پاتلیجان به معنی بادمجان است، می توان فهمید که این کباب با بادمجان در ارتباط است. این کباب در لین مردم "گازیان تِپ" یا نام جدیدش "آن تپ"، شهرت بسیاری دارد. غذای خوشمزه جنوب شرقی ترکیه بیشتر در فصل زمستان در بین غذاهای مردم این منطقه دیده می شود. اما برای خوردن آن می توانید به تمام رستوران ها در تمام فصول سال مراجعه کنید و این کباب خوشمزه را امتحان کنید. مانطور که از تصویر این کباب خوشمزه پیداست، گوشت چرخکرده را به شکل دایره ای در می آورند و یکی در میان گوشت و بادمجان حلقه شده را به سیخ می کشند. گاهی کنار هر بادمجان، گوجه و فلفل قرمز هم سیخ می کنند تا طعم این کباب بینظیر چندین برابر شود. از انجایی که بادمجان ها را با پوست سیخ می کنند توصیه می کنیم هنگام خوردن پوست آنها بگیرید. با توجه به کبابی شدن بادمجان ها، پوست شان به راحتی جدا می شود.

اورفا کباب

کباب پرطرفدار بعدی، به نوعی خویشاوند آدانا کباب محسوب می شود و به خاطر شهر اورفا (Urfa)، چنین نام گذاری شده است. اورفا کباب (Urfa Kebab) تقریبا مانند آدانا کباب تهیه می شود، و فقط تندی آن را ندارد. اورفا طعم ملایمی دارد که با خواباندن گوشت در مخلوط پیاز، سیر، زیره، مرزنگوش و پاپریکای شیرین حاصل می شود. این کباب را روی شعلهٔ کم می پزند تا گوشت طعم بهتری داشته باشد.

بادمجان کباب

بادمجان کباب (Patlıcanlı Kebab) هم کباب دیگری با بادمجان است که این بار کنار کوفته قلقلی های (Kofte) ترکی قرار می گیرند. بادمجان و کوفته قلقلی ها را یکی یکی کنار هم قرار داده و روی آن ها روغن زیتون می ریزند و روی آتش زغال کباب می کنند؛ به همین راحتی! بادمجان کباب آماده است!

تاووک شیش

تاووک شیش (Tavuk Şiş) یا جوجه کباب، با گوشت سینهٔ مرغی درست می شود که آن را ابتدا در شیر یا ماست ساده، و سپس در روغن زیتون و ادویه خوابانده اند. گونهٔ تندوتیزتر این کباب که با فلفل قرمز طعم دار می شود، طعم بی نظیری به تاووک شیش داده و آن را به یکی از بهترین کباب های ترکی تبدیل می کند.

بیتی کباب:

کباب بیتی مربوط به اورفا منطقه ای است که جمعیت آن را کردها، ترکمن ها، ارمنی ها و عرب ها تشکیل می دهند. کباب بیتی گوشت چرخ کرده ای است که با ادویه هایی مثل فلفل سیاه و نمک مخلوط شده و داخل خمیر یوفکا قرار می گیرد. خمیری که زنان ترک تبحر زیادی در تهیه آن دارند و در تهیه نان های خوشمزه ترکی بسیار کاربرد دارد. این را بدانید که اورفا کباب های زیادی دارد و کباب بیتی فقط یکی از انواع آنهاست.

البته در مورد تاریخچه کباب بیتی برخی می گویند نام این کباب از نام بیتی گولِر، رستوران دار معروف ترک گرفته شده است. بیتی گولر کسی بود که حدود 100 سال پیش بعد از سفر به سوئیس روشی در مورد خرد کردن گوشت ها از یک قصاب سوئیسی را یاد می گیرد و همان الهام بخش بیتی گولر می شود. بیتی بعد از بازگشتش به ترکیه، رستورانی به نام خودش بر پا می کند. رستوران بیتی استانبول، امروز یکی از معروف ترین رستوران های ترکیه است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (145 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (133 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (89 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (73 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (57 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (46 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (32 نظر) خلاقیت خنده دار کارمند کوتاه قامت برای افزایش ارتفاع صندلی‌اش در اداره با چهارپایه حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (31 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (22 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (18 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (16 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (14 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (13 نظر) خوانندگی و کنسرت معرکه و عاشقانه رضا گلزار/ چه قدرت صدای محشری تو اجرای زنده داره+ویدیو (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز