انواع کوله‌پشتی مناسب برای سفر

  شنبه، 01 شهریور 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
انواع کوله‌پشتی مناسب برای سفر
در انتخاب کوله‌پشتی، باید نکاتی را رعایت کنید تا کوله‌پشتی با وضعیت فیزیکی و محیطی‌تان مناسب باشد. کوله را ابتدا باتوجه‌به بدن خود تنظیم کنید. کوله را باید طوری تنظیم کنید که بتوانید به‌راحتی حرکت کنید. شما برای تنظیم دقیق کیف لپ‌تاپ خود باید ۷ تا ۱۰ کیلوگرم بار را درون کوله قرار دهید.

در انتخاب کوله پشتی، باید نکاتی را رعایت کنید تا کوله پشتی با وضعیت فیزیکی و محیطی تان مناسب باشد. کوله را ابتدا باتوجه به بدن خود تنظیم کنید. کوله را باید طوری تنظیم کنید که بتوانید به راحتی حرکت کنید. شما برای تنظیم دقیق کیف لپ تاپ خود باید ۷ تا ۱۰ کیلوگرم بار را درون کوله قرار دهید. بهتر است ابتدا کوله پشتی را روی میز قرار دهید و کمی خم شوید و بندهای کوله را روی شانه هایتان قرار دهید.

برای خرید یک کوله پشتی مناسب باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. مواردی همچون ویژگی های عملکردی، مناسب بودن برای سلامتی بدن، شکل ظاهری مورد علاقه شما و موارد دیگری که در ادامه ذکر خواهیم کرد از جمله موارد مهمی است که باید هنگام خرید کوله پشتی به آن ها دقت کنید.اگر قصد خرید کوله و ساک برای ورزش و گردش را دارید خواندن راهنمای خرید کوله و ساک برای ورزش و گردش را به شما پیشنهاد می کنیم.

در خرید کوله پشتی چند مورد مهم را در نظر بگیرید زیرا یک انتخاب درست و با تحقیق می تواند به میزان قابل توجهی در سفر یا کوهنوردی به کمکتان بیاید. به دلایل متعددی در بسیاری از سفرها نمی توانید چمدان حمل کنید و در این مواقع کوله پشتی بهترین انتخاب خواهد بود. چمدان ها برای سفرهای آخر هفته ای یا سفرهایی که برای مدت طولانی اقامت دارید بسیار کار آمد هستند اما وقتی شما به طور مداوم در حال سفر و حرکت هستید قطعاً یک کوله پشتی مناسب سفر را بر شما هموار می کند.اگر کوله پشتی شما خیلی بزرگ باشد لوازم اضافی را با خود به این طرف و آن طرف حمل می کنید. اگر هم خیلی کوچک باشد قطعاً لوازم موردنیاز را به صورت اصولی و به تعداد لازم نمی توانید درون آن جا دهید. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید مربوط به جنس کوله، بندها و زیپ کوله است.برای خرید کوله پشتی باید ابتدا از خود بپرسید که چه مدت کوله پشتی خود را می خواهید حمل کنید؟ برای چه منطقه ای می خواهید از آن استفاده کنید و چه وسایلی را می خواهید درون آن بگذارید؟

انواع کوله پشتی

کوله پشتی بر حسب نوع و برنامه سفر در انواع مختلفی طراحی و تولید می شود که در هنگام خرید باید آن را مورد توجه قرار دهید.

کوله طبیعت گردی

کوله ای که برای یک برنامه طبیعت گردی طراحی شده است معمولا جیب های زیادی دارد تا بتوانید لوازم مورد نیاز خود را بدون بازکردن زیپ کوله استفاده کنید. مثلا جیب های توری برای بطری آب یا ظرف میوه، در کناره های کوله در نظر گرفته می شود.

کوله پشتی کوهنوردی

کوله کوهنوردی برای حمل بار در مسافت و زمان طولانی طراحی می شود. این کوله ها ظاهر کشیده تر و جیب های کمتری دارد. گاهی یک جیب اضافه و مجزا از بدنه اصلی کوله در قسمت بالای کوله های کوهنوردی طراحی می شود که برای تنقلات، بادگیر یا حتی کیت بقا مناسب است. بندهایی روی بدنه این کوله ها طراحی شده که مخصوص حمل چوب اسکی، تبر یخ، باتوم و کرامپون ها است.

کوله سفری

این نوع کوله ها معمولا یک زیپ سرتاسری دارند که مانند چمدان دورتادور کوله را باز می کند. در این حالت می توانید کوله خود را مانند چمدان باز کنید و بدون به هم زدن نظم و چیدمان داخل آن، چیزی که نیاز دارید را بردارید یا داخل کوله قرار دهید. این نوع کوله برخلاف کوله های کوهنوردی چندان مناسب پیاده روی طولانی مدت نیستند چون مطابق با استخوان بندی افراد طراحی نمی شوند.

کوله سنگ نوردی

کوله سنگ نوردی بدنه باریکی دارد. در واقع باید از عرض بالاتنه سنگ نورد باریک تر باشد تا دست های وی در هنگام سنگ نوردی آزادی عمل داشته باشد.

کوله غارنوردی و دره نوردی

کوله مخصوص غارنوردی و دره نوردی باید از جنسی مقاوم در برابر ساییدگی، برش، پاره شدن و خیس شدن باشد. همچنین در بدنه آن تعدادی سوراخ تعبیه می شود که برای خروج آب از داخل کوله در نظر گرفته شده است.

کوله دوچرخه سواری

کوله پشتی مخصوص دوچرخه سواری باید کاملا روی بدن دوچرخه سوار قرار بگیرد و دامنه حرکات وی را محدود نکند. این نوع کوله باید کانال هایی برای تهویه و خروج هوا داشته باشد چون بدن دوچرخه سوار حین ورزش، تعریق بالایی دارد. همچنین باید ضدآب بوده و دسترسی به جیب های آن راحت باشد.

کوله حمله یا کوله قله

کوله حمله نوعی کوله پشتی کوچک است که کوهنوردان در صعودهای بلند استفاده می کنند. این افراد تا ارتفاع مشخصی را برای کمپ زدن در نزدیکی قله صعود می کنند و بعد از استراحت کامل، صبح روز بعد را برای صعود نهایی خود اقدام می کنند. کوهنوردان برای صعود نهایی نیاز ندارند که تمام تجهیزات خود را حمل کنند. به همین دلیل آب، نوشیدنی گرم، تنقلات و لباس گرم را در کوله قله قرارداده و بعد از صعود دوباره به کمپ خود باز می گردند تا استراحت کنند. این کوله باید وزن کمی داشته باشد پس نیاز نیست برای خرید آن زیاد هزینه کنید.

توجه:

در سفرهای طولانی که قرار است با هواپیما انجام شود می توانید از همین تکنیک استفاده کنید. بخشی از لوازم که در حال حاضر مورد نیاز شما نیست را در کوله اصلی قرار داده و به قسمت بار هواپیما تحویل دهید و بخشی از لوازم شخصی، کیف پول و کارتهای اعتباری را در کوله کوچکی قرار داده و همراه خود داشته باشی

چگونه از کوله پشتی مان مراقبت کنیم؟

  • قبل از اجرای برنامه از سالم بودن کوله خود اطمینان حاصل کنید.
  • به هنگام حمایت یا حمل کوله با طناب از دیواره توجه شود که طناب یا کارابین حتماً از داخل یکی از بندهای کتف و حلقه حمایت کوله عبور داده شود و تنها به بند حمایت اکتفا نشود.
  • در حمل مواد نفتی و یا هر چیز دیگری که احتمال نشت آن می رود باید دقت شود. این نوع مواد باید داخل ظرف کاملاً آببندی شده قرار گیرند.
  • از حمل ظرف شیشه ای در داخل کوله ها خودداری کنید زیرا احتمال شکسته شدن و در نتیجه پاره کردن کوله ها و خرابی آنها می باشد. ضمن آنکه وزن این ظروف غالباً سنگین نیز می باشد.
  • به هنگام استراحت سعی شود پشت کوله که معمولاً مرطوب می باشد به سمت خورشید قرار گیرد تا رطوبت تا حدودی گرفته شود.
  • در مواقع استراحت کوله را در جای مناسب قرار دهید تا از غلطیدن به پایین جلوگیری شود.
  • چنانچه کوله پشتی شما کثیف شد می توانید آنرا با آب نیمگرم و صابون بشویید و از حرارت مستقیم به آن جلوگیری کنید. از شستن کوله با مواد شیمیایی، چنگ زدن و انداختن در ماشین لباسشویی خودداری نمایید زیرا مواد ضد آب آن بعد از مدتی از بین خواهد رفت.
  • هنگام مراجعت از برنامه حتماً کوله خود را از ظروف کثیف یا مواد غذایی مانده از برنامه و نیز لباسهای خیس و کثیف تخلیه کنید.
  • می توان کاوری جهت مراقبت از کوله در مقابل باران و خیس شدن آن تهیه کنیم.
  • چنانچه در کوله پشتی پارگی مشاهده کردید در اسرع وقت آن را ترمیم کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (90 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (73 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (43 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان