انواع مبلمان و خرید آن

  دوشنبه، 20 دی 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
انواع مبلمان و خرید آن
ساعدنیوز:معمولا هنگامی که خرید مبلمان را پیش رو داشته باشیم باید به فکر این باشیم که چه سبک مبلمانی را باید انتخاب کنیم .هنگامی که در مورد سبک ها و انواع مبلمان اطلاعات کافی داشته باشید راحت تر می توانید انتخاب خود را انجام دهید و متناسب با دکوراسیون و فضای منزلتان این انتخاب مهم را تکمیل نماید.

معمولا هنگامی که خرید مبلمان را پیش رو داشته باشیم باید به فکر این باشیم که چه سبک مبلمانی را باید انتخاب کنیم . هنگامی که در مورد سبک ها و انواع مبلمان اطلاعات کافی داشته باشید راحت تر می توانید انتخاب خود را انجام دهید و متناسب با دکوراسیون و فضای منزلتان این انتخاب مهم را تکمیل نماید. مبلمان به طور کلی به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که در ادامه با انها آشنا میشویم.

مبلمان کلاسیک

تصویر

مبلمان کلاسیک یکی از سبک های پر فروش در دسته مبل ها بشمار می رود . معمولا مبل های کلاسیک دارای طرح های ساده و منبت کاری کمتری هستند . بهترین چوبی که در ساخت این نوع مبلمان بکار می رود معمولا چوب راش و چوب گردواست

زیرا کیفیت ودوام بسیار بالایی را دارد .

آنچه که درمورد مبل های کلاسیک باید بدانید این است که از لحاظ طراحی ، طرحی ما بین مبل راحتی و سلطنتی دارد به این صورت که چوب زیادی در ساخت آن بکار نرفته و تماما پارچه در آن کار نشده است . مبلمان کلاسیک معمولا درغالب ست 7 نفره تولید می شوند . مبل های کلاسیک در طرح و نقش های بسیار گوناگونی به بازارعرضه می شوند که با توجه به نوع فضا و سبک منزلتان می توانید این نوع مبلمان را انتخاب نماید .

مبلمان راحتی

تصویر

مبلمان راحتی یکی دیگر از انواع مبل ها بشمارمی رود که بسیار پر فروش و مورد استقبال عموم قرارگرفته است . این نوع سبک مبلمان طرفداران بیشتری نسبت به دیگر سبک ها دارند . در ساخت و تولید مبل های راحتی از پارچه زیادی استفاده می شود به این صورت که تماما پارچه می باشند . کلاف مبل های راحتی نیز معمولا از چوب های روس و چوب سفید تولید و ساخته می شود . مبلمان راحتی به دلیل راحتی و نشیمن مناسبی که دارند بسیار مورد استفاده قرار می گیرند . در نمای مبل های راحتی از چوب کمتری استفاده شده است و معمولا پارچه بیشتر مبل های راحتی را تشکیل می دهد . مبل های راحتی مثل تمامی سبک های دیگر دارای طرح و مدل های مختلفی می باشد که با توجه به نوع سلیقه و دکوراسیون منزلتان می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید .

پارچه های مصرفی معمولا از پارچه های ساده بدون نقش می باشد سعی شده است به دلیل استفاده زیاد از مبل راحتی از پارچه های ضد لک مصرف شود تا دوام بیشتر و طول عمر طولانی تری داشته باشد.مبلهای راحتی معمولا در قالب 7 و 8 نفره در بازار موجود است که مشتری به تعداد نشیمنی که نیاز دارد میتواند سفارشدهد.

مبلمان سلطنتی

تصویر

یکی از انواع مبلمان ، مبل های سلطنتی یا استیل می باشد که بسیار در سالن های پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرند . مبلمان سلطنتی دارای منبت کاری های سنگین و زیادی می باشد که نمای بسیاری مجللی به مبلمان می دهد . بهترین چوبی که در ساخت این نوع مبل بکار می رود چوب راش و گردو می باشد که بسیار دوام بالایی را دارند . مبل های سلطنتی به دلیل ساختاری که دارند جزء مبلمان سنگین و پرهزینه قرار می گیرند . منبت کاری و جزییات بیشتری در ساخت این نوع مبلمان بکار رفته است . معمولا برای دکوراسیون های که رسمی هستند بیشتر این نوع مبلمان را انتخاب می کنند . مبل های سلطنتی به صورت ست های 9 نفره تولید می شوند و در ساخت آن بیشتراز چوب استفاده می کنند .

مبل شزلون

مبلمان شزلون نیز یکی دیگر از نوع مبلمان است که در طرح های بسیار متنوعی موجود می باشد . مبل های شزلون مانند دیگر مبلمان در سبک های کلاسیک ، سلطنتی و راحتی قابل ارائه می باشند که با توجه به نوع دکوراسیون خود می توانید آن را انتخاب نماید . مبل های شزلون به دلیل طراحی خاصی که دارند متفاوت تر از دیگر مبلمان بشمار می روند . مبل شزلون را می توانید در کنار مبلمان های دیگر چیدمان کنید . معمولا مبل های شزلون سلطنتی ، دارای دسته های قوس داری می باشند که طراحی خاصی را به وجود می آورد . برای انتخاب این نوع مبلمان حتما به استاندارد بودن طراحی آن توجه لازم را داشته باشید . اگر به دنبال چیدمان و دکوراسیون خاص می باشید حتما از مبل های شزلون می توانید استفاده کنید زیرا این نوع مبلمان به فضای منزلتان جلوه خاصی را می دهد .

مبلمان ال

مبلمان ال یکی دیگر ازانواع مبل ها بشمار می رود که زیر شاخه مبلمان راحتی قرار می گیرد . این نوع مبل متناسب برای فضاهای کوچک و آپارتمانی می باشد . کلاف و ساختار مبلمان ال ، مانند مبل های راحتی از چوب سفید و چوب روس تهیه و تولید می شود . مبلمان ال نیز طرفداران خاص خود را دارند اگر فضای منزلتان کوچک است حتما پیشنهاد می شود از این نوع مبلمان استفاده کنید . مبل های ال را می توانید در کنج ، مرکز خانه و حتی پشت اپن آشپزخانه قرار دهید . نشیمن و راحتی این نوع مبل بسیار مناسب و راحت می باشد . طرح و تنوع مبلمان ال نیز مانند سایر مبلمان بسیار گوناگون است که با توجه به نوع سلیقه و فضای منزلتان می توانید آن را انتخاب نماید . در ساخت این محصول نفیس نیز بیشتر از پارچه استفاده می شود که قطعا با توجه به این نکته مهم راحتی بیشتری را در اختیار فرد خواهد گذاشت .

نکات اساسی در مورد خرید مبلمان

مبلمان یکی از مهم ترین لوازم منزل بشمار می رود که درانتخاب و خرید آن حتما باید به نکات های اساسی توجه لازم را داشته باشید . معمولا مبل ها در طرح و سبک های بسیار متنوعی تولید می شوند که همین امرانتخاب را بسیار سخت خواهد کرد . در انتخاب کردن مبلمان باید به نکات مهم از جمله سبک مبلمان و کاربرد آن ، توجه به چیدمان و فضای منزل و بودجه را مد نظر قرار دهید . قطعا اطلاعات داشتن در مورد این نکات و سبک های مبلمان ، انتخاب را برای شما عزیزان راحت تر خواهدکرد. به یاد داشته باشید می توانید هر یک از سبک های مبلمان را بصورت ترکیبی و تک سبکی مورد استفاده قرار دهید . همان طور که می دانید هر یک از سبک های مبلمان از متریال های متفاوتی تولید و ساخته می شود با توجه به این ساختار و ویژگی های که دارند قطعا نمی توان قیمت مشخصی را برای هر کدام مشخص کرد اما مبل های سلطنتی و کلاسیک نسبت به دیگر مبلمان قیمت بیشتری را دارند . قطعا با دانستن اطلاعات کافی و نوع چیدمان می توانید بهترین خرید را انجام دهید . جهت مشاوره و خرید مبلمان بهتر میتوانید به مبل ملایر مراجعه نماید و از مشاوران گروه صنعتی مبلمان محمدی جهت دیزارین منزل خود مشاوره بگیرید در این کارخانه و نمایشگاه مبل ملایر بیشترین تنوع مبلمان و انواع مصنوعات چوبی را میتوانید بازدید کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (8 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) پست اینستاگرامی محمدجواد ظریف در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی و همراهانشان+عکس (1 نظر) واکنش غم انگیز نفیسه روشن به خبر شهادت رئیس جمهور و هیئت همراهش در ورزقان+عکس (1 نظر) (عکس) یک عکس خاص از زلزله کرمانشاه / سادگی باورناپذیر کفش‌های قوی‌ترین مرد خاورمیانه (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) اولین تصویر دردناک از پیکر آیت الله آل هاشم در تابوت+عکس (1 نظر) بیوگرافی خلبانان بالگرد حامل رئیس جمهور (1 نظر) آمریکا شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت (1 نظر) جزئیات تماس تلفنی آیت الله آل هاشم با رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور بعد از سقوط بالگرد+فیلم (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
آخرین عکس دونفره و دلنشین سیدابراهیم رئیسی با رهبر معظم انقلاب/ زین پس تا چشم کار میکند جای تو خالیست دلسوزی رئیس جمهورِ شهید برای سربازان ایرانی: به خدا من راضی نیستم جوانانِ سرباز در گرما و سرما بایستند+ویدئو خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه ادای احترام مردم روسیه به شهدای سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و گلباران کردن سفارت/ یک دنیا به این سوگ نشسته است+ فیلم مهریه همسر و دختران سیدابراهیم رئیسی چقدر است؟ اشک‌های «محمد طاها»برای شهید جمهور؛ می‌خواستم آقای رییسی را از نزدیک ببینم +ویدئو چگونه جوش های دوران بلوغ را از بین ببریم؟ سنگ‌تمام آذربایجانی‌ها‌ در تشییع «عزیز ایران»/ یک بالگرد و پایان سفری تاریخی+فیلم رونمایی از جدیدترین انواع تاج گل نمایشگاه بین المللی{همراه با عکس} زمانی که بغض عجیب مجری تجمع تهران ترکید +ویدئو سوگواری متفاوت یک زن در مراسم تشییع آیت الله رئیسی: در دفاع از شما فحش خوردیم نوش جانمان+عکس تسلیت رئیس فیفا درپی شهادت رئیس‌جمهور+ عکس برخورد جالب و تحسین برانگیز سید ابراهیم رئیسی با فردی که جلوتر از ایشان منتظر رای دادن بود +ویدیو این گیاهان آپارتمانی باعث خنک شدن هوای خونه میشن {ویدئو} اینجوری گرفتگی سینک ظرفشویی رو باز کن | ساخت چاه باز کن خونگی با جوش شیرین استاندار آذربایجان شرقی که به شهادت رسید، داماد کیست؟ /او یک دهه شصتی و دانش آموخته دانشگاه امام صادق بود بهترین راه برای پاک کردن نخود فرنگی و فریز کردن آن گریه و بی تابی هیأت دولت در مراسم استقبال از پیکر شهدای خدمت/ خوش آمدی سید شهید+ویدیو (ویدئو) حضور یک زن ترکیه ای در محل حادثه بالگرد رئیس جمهور/ این زن بعد از ساعتها عبور از جنگل های ارسباران به بالگرد رسید! ویدئو منتشر نشده از حضور آیت‌الله آل‌هاشم در یگان‌های ارتش/ از درختکاری تا کلنگ زنی ویدیویی از ورود پیکر رئیس جمهور شهید و همراهان به فرودگاه مهرآباد در تهران اظهارات نیما نکیسا درباره رفتار سیدابراهیم رئیسی با ورزشکاران+ویدیو/ پاداش و جایزه های بچه ها رو سریع پرداخت میکردند حال و هوای منزل شهید حسین امیر عبداللهیان و سردار موسوی بعد از سانحه دلخراش+عکس (عکس) صندلی رئیس جمهور در هواپیما که سیاه پوش شد/ دسته گل عزای شهیدجمهور بغض ها را می ترکاند محافظت از جان و دل و ارادت سرتیم محافظ سیدابراهیم رئیسی به ایشان+ویدیو/ از مرتب کردن شال رئیس جمهور تا سایه به سایه مراقب بودن رئیس جمهور از آخرین سفر استانی خود به تهران باز می گردد روضه خوانی جگرخراش مهدی رسولی برای سیدابراهیم رئیسی در تبریز+ویدیو/ الهی دورت بگردم برا درد مردم تا کجا رفتی که پیدات نمیکردن پسر شهید امیرعبداللهیان: قرار بود پدرم در روز میلاد حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) لباس خادمی حضرت را بر تن کند که … ویدیویی دیده نشده از استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی درحال آشپزی و پخت نذری/ حیف شما شهید بزرگوار+ویدیو تعریف و تمجید مژده لواسانی از آیت الله آل هاشم امام جمعه شهید تبریز+عکس پدری که دخترش را ندید و شهید شد منزل خواهر شهید سید ابراهیم رئیسی و گریه های تلخ خواهر در سوگ برادر+عکس واکنش غم انگیز هنرمندان ایرانی به شهادت رئیس جمهور و همراهانشان/ از بهنوش بختیاری تا رضا رویگری و بازیگر نون خ+عکس شب یلدای متفاوت آیت الله آل هاشم سومین امام جمعه شهید تبریز در بین مردم+عکس بهشت کوچکی که بهنوش طباطبایی برای خود ساخته است/ چه زیبا و دنجه اینجا +عکس عرض ارادت خاص دانشجوی عراقی به آیت الله رئیسی در حاشیه مراسم تشییع شهیدان خدمت +فیلم چهره ماتم زده همسر و فرزندان شهید حسین امیر عبداللهیان در سوگ عزیزشان+عکس /خانه رنگ و بوی غم دارد... نماهنگ «شهید جمهور» برای شهادت آیت‌الله رئیسی منتشر شد+ویدیو/ بَه به عروجی اینچنین واکنش سیدجواد هاشمی به شهادت رئیس جمهور: ای کاش این فاجعه رخ نمی‌داد کادر پروازی شهادت را بیشتر بشناسید+ سوابق خدمتی
تیتر امروز   
خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه
استاندار آذربایجان شرقی که به شهادت رسید، داماد کیست؟ /او یک دهه شصتی و دانش آموخته دانشگاه امام صادق بود
واکنش غم انگیز هنرمندان ایرانی به شهادت رئیس جمهور و همراهانشان/ از بهنوش بختیاری تا رضا رویگری و بازیگر نون خ+عکس
چهره ماتم زده همسر و فرزندان شهید حسین امیر عبداللهیان در سوگ عزیزشان+عکس /خانه رنگ و بوی غم دارد...
واکنش سیدجواد هاشمی به شهادت رئیس جمهور: ای کاش این فاجعه رخ نمی‌داد
کادر پروازی شهادت را بیشتر بشناسید+ سوابق خدمتی
واکنش جوادنکونام سرمربی استقلال به سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراه
تغییر نام بزرگراه شهید سلیمانی به شهید رئیسی به پیشنهاد دختر شهید سلیمانی
موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان شد
مهریه همسر و دختران سیدابراهیم رئیسی چقدر است؟
پیام تسلیت «محمدرضا زنوزی» در پی شهادت جمعی از خدمت‌‌گزاران ملّت در سانحه سقوط بالگرد/ایران و جامعه جهانی اسلام سرمایه‌های ارزشمندی را از دست داد
روایت سیدابراهیم رئیسی از نوع مدرسه 2 نوه‌ی دختری‌ِشان
واکنش خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی به شهادت سید ابراهیم رئیسی و همراهانش
آمریکا شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت
واکنش قلعه‌نویی به خبر شهادت سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور