دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / دانستنی های جنسی و زناشویی /

انواع مشکلات پوستی در ناحیه تناسلی مردان 

سه شنبه، 07 بهمن 1399
کارسینوم سلول های سنگفرشی یکی از ضایعه های پوستی تناسلی در مردانی که اغلب ختنه نشده اند دیده می شود. زخم های بدون درد و بدون بهبودی در آلت تناسلی مردان حاکی از وجود این بیماری خطرناک می باشد. 

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، پوسته پوسته شدن ناحیه تناسلی، خارش، سوزش، قرمزی یا خونریزی می توانند، نشان دهنده ی یک مشکل پوستی جدی و یا علائم پسوریازیس ناحیه تناسلی باشند. بسیاری از مردم از طرح چنین موضوعاتی خجالت می کشند و پزشکان اغلب از آنها سؤال نمی کنند. اما تشخیص و درمان درست می تواند واقعا به شما کمک کند.

با وجود شرمی که در مورد این مسئله احساس می شود، صحبت در مورد پسوریازیس ناحیه تناسلی با متخصص پوست بسیار مهم است، حتی اگر قبلا موفق به درمان پسوریازیس در دیگر نواحی بدن خود شده اید. پوست در ناحیه تناسلی بسیار نازک و حساس است، بنابراین، این احتمال وجود دارد که به برنامه درمانی مختلف و احتمالا داروی متفاوتی نیاز داشته باشید.

ضایعه های پوستی تناسلی یکی از مشکلاتی هستند که ممکن است افراد را درگیر نمایند و در برخی از موارد حتی به عدم رضایت زوجین از رابطه جنسی بینجامد. اما بهتر است بدانید که بسیاری از این ضایعات خوش خیم بوده و به راحتی با روش های مختلف قابل درمان می باشند. ذکر این نکته نباید افراد را از مراجعه به موقع به پزشک باز بدارد چرا که احتمال وجود ضایعات پوستی تناسلی مشکوک به بیماری های خطرناک نیز در میان آنان وجود دارد.

علت پوسته پوسته شدن ناحیه تناسلی مردان

یکی از معمول ترین ضایعه های پوستی تناسلی، پوسته پوسته شدن ناحیه تناسلی مردان است. اگر چه این حالت نشانگر مشکل حادی نیست اما می تواند برای اغلب مردان آزار دهنده باشد. خارش، ترک های پوستی و بروز قرمزی همگی می توانند از علائم پوسته پوسته شدن باشند که به دنبال عواملی مانند عفونت، اگزما، عدم استفاده از روان کننده ها در رابطه جنسی، عفونت های قارچی، استفاده از لباس های زیر تنگ و حساسیت به مواد شوینده بروز نمایند.

اسکین تگ

برآمدگی های کوچک همرنگ با پوست که در سایر نقاط بدن مانند گردن، شکم، کشاله ران نیز قابل رویت هستند با عنوان اسکین تگ شناخته می شوند. این ضایعات پوستی تناسلی نیاز به درمان خاصی ندارد و طبیعی می باشند. تنها در صورت آویزان بودن و یا خونریزی می توان آن ها را با روش های بسیار ساده مانند لیزر برطرف نمود.

زگیل تناسلی

زگیل تناسلی گاهی اوقات با اسکین تگ ها به اشتباه گرفته می شود، بنابراین نیازمند معاینات پزشکی می باشند. زگیل تناسلی معمولا کمی با رنگ های تیره تر مانند قهوه ای و صورتی مشاهده می شود. نماهای تک و خوشه مانند به صورت خال گوشتی و یا گل کلم در بین آن ها وجود داشته و قابلیت انتقال بین شرکای جنسی را دارا می باشند. برخلاف اسکین تگ ها، زگیل های تناسلی به دلیل داشتن احتمال ابتلا به ویروس های خطرناک، باید تحت درمان قرار بگیرند.

اگزمای دستگاه تناسلی مردان

اگزمای پوستی آلت تناسلی مردان همانند اگزما در سایر نواحی بدن است و نباید آقایان نگران این مشکل باشند. التهاب، قرمزی، راش، خارش، تغییر رنگ پوست، تاول های کوچک پوستی و گاهی همراه با ترشحات و ضخیم شدن پوست از جمله علائم مربوط به اگزمای آلت تناسلی می باشند. اگزماها به سه نوع تقسیم بندی می شوند که براساس نوع و علت به وجود آورنده آن ها درمان های لازم های برای آن ها صورت می گیرد.

پاپول آلت تناسلی

برجستگی های ریزی که اغلب در سر آلت مشاهده می شود با عنوان پاپول شناخته می گردند. اگر چه تنها به لحاظ زیبایی شناختی برخی از افراد تمایل به درمان این ضایعه های پوستی تناسلی دارند، اما باید خاطر نشان نمود که در موارد بسیار اندک احتمال عفونی بودن و یا پیش آگهی قبل از سرطان نیز می باشند.

ندول یا کیست اپیدرمال

ندول یا کیست اپیدرمال اغلب بزرگتر از پاپول ها هستند و در مناطقی مانند پوست بیضه در مردان و لابیای بزرگ آلت تناسلی در زنان مشاهده می شوند. احتمال این که همراه با ندول ها، زگیل تناسلی در فرد وجود داشته باشد نیز است.

لک های تیره

لک ها به صورت پراکنده ممکن است در آلت تناسلی دیده شوند، اما شامل کیسه بیضه نمی گردد. لک ها به خودی خود بی خطر هستند اما احتمال بروز پیش آگهی سرطان را نیز ممکن است در آن ها دیده شود.

پسوریازیس آلت تناسلی

لکه های قرمز رنگی که می توان هر یک را به صورت جداگانه در نظر گرفت و حاشیه های قابل تمایز از یکدیگر دارند به عنوان پسوریازیس پوست آلت تناسلی شناخته می شوند. از آن جایی که این بیماری به طور اختصاصی یکی بیماری پوستی محسوب نشده و ناشی از پاسخ سیستم ایمنی بدن است، بنابراین به درمان کرم های استروئیدی به خوبی پاسخ می دهد.

زخم آلت تناسلی

زخم های آلت تناسلی در مردان و زنان نیازمند بررسی می باشد. احتمال ابتلا به بیماری های مقاربتی جنسی مانند سیفلیس در چنین مواردی وجود دارد. این بیماری نیازمند درمان های آنتی بیوتیکی گسترده می باشد.

کارسینوم سلول های سنگفرشی

کارسینوم سلول های سنگفرشی یکی از ضایعه های پوستی تناسلی در مردانی که اغلب ختنه نشده اند دیده می شود. زخم های بدون درد و بدون بهبودی در آلت تناسلی مردان حاکی از وجود این بیماری خطرناک می باشد.

هرپس

ویروس هرپس سیمپلکس که عامل بروز تب خال می باشد در ناحیه تناسلی هم ایجاد کننده ضایعه های پوستی تناسلی دردناکی می باشد که بعد از رابطه جنسی منتقل می گردد. باید عنوان کرد که عامل تبخال لب با تبخال ناحیه تناسلی متفاوت می باشد ولیکن هر دو نوع آن ها قابلیت انتقال را دارا می باشند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 11 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
گام به گام مراحل چاپ کتاب
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی