دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

انواع مختلف شامپوهای شوره سر 

سه شنبه، 03 فروردین 1400
آسان‌ترین و رایج‌ترین راه برای کنترل و یا درمان شوره سر، استفاده از شامپو ضد شوره است که برای همین منظور هم طراحی شده است. سؤالی که هنگام انتخاب شامپو برای بیشتر مردم پیش می‌آید این است که بهترین شامپو برای شوره سر در بازار کدام است؟

شوره سر اختلالی است که اگر درمان نشود ریزش شدید مو و ایجاد ظاهری بد را به دنبال خواهد داشتدانه های سفید شوره موی سر زمانی که بر روی لباس ظاهر می شوند بسیار نا خوشایند و بد شکل به نظر می رسند و حس بدی را منتقل می کنند که افراد حاظرند هر راهی را برای خلاصی از آن امتحان کنند.

علل

  • پوست سر خشک
  • مشکلات عاطفی
  • آلرژی از محصولات مراقبت از مو
  • پوست چرب و یا تحریک شده
  • تمیز کردن سر
  • استرس
  • رژیم غذایی نامتعادل
  • هورمون ها
  • کمبود ویتامین ها
  • تعویض مداوم و زودهنگام محصولات مراقبت از مو
  • مالاسزیا، یک نوع قارچ
  • تغییر آب و هوایی، به خصوص در زمستان
  • استفاده زیاد از ژل مو یا اسپری مو یا سایر محصولات

آلوئه ورا نوعی ماده گیاهی مکمل است که اغلب به پمادهای پوستی، مواد آرایشی و لوسیون ها اضافه می شود.اعتقاد بر این است که آلوئه ورا هنگامی که روی پوست قرار می گیرد، به درمان شرایط پوستی مانند سوختگی، پسوریازیس و زخمهای پوست کمک می کند و همچنین ممکن است در درمان شوره سر مفید باشد.طبق یک بررسی، خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچ آلوئه ورا می تواند به محافظت در برابر شوره سر کمک کند. به طور مشابه، یک آزمایش در لوله آزمایش نشان داد که آلوئه ورا در برابر چندین گونه قارچ مؤثر است و ممکن است به کنترل عفونت های قارچی که باعث ریزش مو از پوست سر می شوند کمک کند.مطالعات لوله آزمایش همچنین نشان داده اند که آلوئه ورا می تواند التهاب را کاهش دهد و این علائم شوره سر را تسکین می بخشد.ا وجود این نتایج امیدوارکننده، مطالعات دیگری لازم است تا ببینیم چگونه آلوئه ورا ممکن است به طور مستقیم روی شوره سر تأثیر بگذارد ولی همچنان یک درمان خانگی شوره سر ساده و بی ضرر است.

سرکه سیب با انواع فواید سلامتی همراه است. اینها شامل بهبود حساسیت به انسولین و تاثیر در کاهش وزن می باشد.سرکه سیب نیز اغلب به عنوان یک داروی طبیعی و درمان خانگی شوره سر استفاده می شود. اعتقاد بر این است که اسیدیته سرکه باعث تحریک ریختن سلول های مرده پوست روی پوست سر می شود.گفته می شود که سرکه سیب نیز با متعادل کردن pH پوست باعث کاهش رشد قارچ و در نتیجه مبارزه با شوره سر می شود. اگر می خواهید سرکه سیب را امتحان کنید، چند قاشق غذاخوری از آن را به شامپو اضافه کنید یا آن را با سایر روغن ها ترکیب کنید و مستقیماً روی موها اسپری کنید.

انواع مختلف شامپوهای شوره سر عبارتند از:

شامپوهای سلنیوم سولفید.

این شامپو به کاهش سرعت مرگ سلولهای پوستی کمک می کنند و ممکن است با قارچی که می تواند باعث بروز سبوره شود مبارزه کنند.

شامپوهای پایه TAR.

این مواد از زغال ساخته شده و سرعت مرگ و پوسته شدن سلولهای پوستی را نیز کاهش می دهند.

شامپو روی پیریتیون.

این نوع شامپو با نوع خاصی از قارچ در پوست سر مقابله می کنند که می تواند باعث بیماری سبوره شود.

شامپوهای سالیسیلیک اسید

این شامپو به از بین بردن پوسته پوسته شدن پوست سر کمک می کند اما ممکن است سبب خشکی بیشتر پوست سر شود و منجر به پوسته پوسته شدن بیشتر گردد

شامپوهای کتوکونازول.

این شامپوهای ضد قارچ که با دوزهای بالاتر و با نسخه پزشک در دسترس هستند ، برای کاهش قارچ های پوست سر طراحی شده اند.
در ابتدا ممکن است لازم باشد بچه های مبتلا به شوره سر هر روز از یکی از این شامپوها استفاده کنند تا شوره سرشان تحت کنترل درآید. بعد از آن می توان از اکثر این شامپوها هفته ای یک یا دو بار استفاده نمود.

روش استفاده از شامپو:

از کودکتان بخواهید شامپو را در پوست سر خود ماساژ دهد و بگذارد حداقل 5 دقیقه قبل از شستشو روی سر بماند. بعد از شستشو ، در صورت تمایل بچه ها می توانند از شامپو یا نرم کننده نرمال استفاده کنند ، زیرا شامپوهای درمانی کمی بدبو هستند.

اگر شامپوهای بدون نسخه شوره سر باعث بهبود شوره سر کودک شما نمی شوند ، یا اگر سبوره در مکان هایی غیر از پوست سر ایجاد شود ، با پزشک صحبت کنید. شاید لازم باشد برای کودک خود از یک شامپوی ضد استرس ، لوسیون ضد قارچ یا کرم حاوی استروئید استفاده نمایید.بعد از درمان ، برخی افراد متوجه می شوند که مناطقی از پوست که سبوره داشته است از بقیه پوست آنها رنگ کمتری دارد
این مورد بیشتر در کسانی که پوست تیره دارند دیده می شود. این اختلاف رنگ با گذشت زمان کمرنگ می شود و در نهایت رنگ پوست به حالت نرمال برمی گردد.شوره سر یک بیماری مزمن است ، به این معنی که به صورت قطعی قابل درمان نیست ، اما تقریباً همیشه می تواند تحت کنترل باشد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
(فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ...
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!