دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

انواع ویتامینه مو چیست؟ 

پنجشنبه، 18 دی 1399
داشتن موهایی سالم، یکی از مهم‌ترین نشانه‌های زیبایی و سلامتی است. موهای ما مانند دیگر عضوهای بدنمان برای رشد و سالم بودن نیاز به انواع مواد مغذی دارند. مصرف بهینه مواد مغذی تاثیر بسیار مهمی در حفظ سلامتی موها دارد.

داشتن موهایی سالم، یکی از مهم ترین نشانه های زیبایی و سلامتی است. موهای ما مانند دیگر عضوهای بدنمان برای رشد و سالم بودن نیاز به انواع مواد مغذی دارند. مصرف بهینه مواد مغذی تاثیر بسیار مهمی در حفظ سلامتی موها دارد. در حقیقت یکی از عوامل اصلی ریزش مو، تعذیه نادرست است. موهای ما برای اینکه سالم باقی بمانند به ویتامین ها نیاز دارند. یکی از روش هایی که می توانید به راحتی ویتامین های مورد نیاز موها را فراهم کنید، ویتامینه مو است.

انواع ویتامینه:

موهای خشک:

زمانی که موهای سرتان خشک و زبر شده است و وزی موهایتان باعث می شود حالت پذیری و فرم گیری شان سخت شود، با استفاده از ویتامینه ی مخصوص موهای خشک می توانید لطافت را به موهایتان برگردانید. خشکی پوست در اثر شرایط بد آب و هوایی، گرد و غبار و تغذیه ایجاد می شود.

موهای چرب:

چربی موها جزو دردسر ساز ترین مشکلات پوستی است. چربی بالای موها خودش را حتی یک روز بعد از استحام نیز نشان می دهد. شوره ی مو نیز یکی از نشانه های چربی موست. ویتامینه ی موی چرب، فعالیت غدد چربی ساز را تنظیم می کند و با تزریق هورمون و ویتامین مورد نیاز مو، باعث تقویت و درخشندگی موهایتان می شود.

موخوره:

موخوره از بلندی مو جلوگیری می کند و موها را خشک و بد حالت می کند. با ویتامینه کردن موهای دارای موخوره، می توان از شوره و خشکی مو جلوگیری کرد و موهایی شاداب و با طراوت داشت.

روش انجام کار:

در ویتامینه کردن مو ابتدا موی سر به طور کامل شستشو داده می شود در مرحله ی بعدی موها شانه زده و با شامپوی مخصوص و آب گرم شسته می شود. بعد از خشک کردن کامل مو می توانید از ویتامین های مخصوص این کار استفاده کنید.

تفاوت ویتامینه و بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس مو نیز برای احیا و ترمیم مو های آسیب دیده استفاده می شود. در واقع بوتاکس نوعی ویتامینه است که موجب صافی مو هم می شود. در روش بوتاکس، مو به وسیله سرنگ با مایعی که حاوی انواع ویتامین ها، پروتئین ها، آمینو اسید و لیپید ها است، آغشته می شود. بعد از ۴۵ دقیقه مو شسته شده و با سشوار یا اتو صاف می شود. بوتاکس عوارض کمتری نسبت به کراتینه مو دارد و مانند ویتامینه و بر خلاف کراتین، از مواد شیمیایی استفاده نمی شود.در روش کراتینه، مو ها با مواد شیمیایی صاف و لخت می شوند. اثر کراتینه مو تا ۶ ماه باقی می ماند. در این روش ماده کراتین به پیاز مو نفوذ کرده و موجب استحکام و سلامت مو می شود. ویتامینه تنها موجب نرمی و درخشندگی مو شده و تاثیر زیادی در صاف شدن مو ندارد. اثر تقویت کنندگی و درمانی ویتامینه بیشتر است و عوارض کمتری دارد. اما مو های کراتین شده بسیار لخت و صاف می شوند.بسیاری از موادی که برای کراتینه مو استفاده می شود شیمیایی بوده و بوی بدی دارد و ممکن است موجب خارش پوست سر شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
گام به گام مراحل چاپ کتاب