دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

عوارض و موارد مصرف داروی سایمتیکون 

دوشنبه، 10 بهمن 1401
شخصی که دچار دل درد شده باشد، داروی سایمتیکون برای او تجویز می‌شود. در این مطلب عوارض و موارد مصرف داروی سایمتیکون مورد بررسی قرار می‌گیرد. همراه ساعد نیوز باشید.

زمانی که فردی به نفخ دچار می شود، معمولا دل درد می گیرد و احساس راحتی نمی کند. نفخ در اثر گیر افتادن گازها درون روده ها و معده ایجاد می شود. این حالت بیشتر در نوزادان دیده می شود و می تواند باعث گریه و ناراحتی آنها شود. احتمالا نام دایمتیکون به گوش شما رسیده است. این دارو یک داروی گوارشی است که کاربرد آن در درمان نفخ شکم است. تنها جایی که از این دارو استفاده می شود در ورم معده و نفخ شکم نیست و کاربردهای دیگری هم دارد. معمولا توسط دکتر گوارش و کبد یا دکتر داخلی تجویز می شود. دایمتیکون با اثر بر کشش سطحی حباب های گاز وارد شده به بدن همراه با غذا، از نفخ می کاهد.

موارد مصرف داروی دایمتیکون

  • درمان نفخ معده و نیز درمان نفخ شکم
  • بیماران مبتلا به دیابت
  • سرطان پانکراس
  • اختلال در ترشحات پانکراس
  • نارسایی لوزالمعده

عوارض مصرف داروی سایمتیکون

تا کنون هیچگونه عارضه جانبی مهمی ناشی از مصرف سایمتیکون گزارش نشده است. اما گاهی اوقات در برخی از افراد باعث اسهال، آروغ زدن، دفع گاز از رکتوم و یا تهوع خفیف می شود؛ سایر عوارض نادر هستند. با این وجود اگر در حین مصرف دارو علائمی چون مشکلات تنفسی، سرگیجه، جوش، خارش یا تورم (به خصوص صورت / زبان / گلو)، سرگیجه شدید، مشکل تنفس و یا هر علامتی که نشانه حساسیت دارویی است مشاهده کردید، سریعاً با پزشک خود مشورت کنید. البته این همه عوارض جانبی احتمالی نیست. اگر اثرات دیگری را که در بالا ذکر نشده است دیدید، با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.

سخن آخر

در صورت مصرف بیش از حد این داروی ضد نفخ توسط شما یا فرزندتان با پزشک، ویزیتور سلامتی یا داروساز تماس بگیرید. مصرف بیش از حد سایمتیکون باعث مشکل جدی نخواهد شد. با این حال ممکن است علائمی مانند سر درد، ناراحتی معده، اسهال یا یبوست را تجربه کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل سابمیت مقاله
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک