دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر 

پنجشنبه، 28 تیر 1403
کد خبر: 397867
ساعدنیوز: نگاهی به عروسی پر زرق و برق آمبانی‌ها به روایت اعداد هوش از سر آدم می‌پراند!

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از هفت صبح، مراسم عروسی پر زرق و برقی که آمبانی‌ها تدارک دیدند، علاوه بر اینکه یکی از گران‌ترین مراسم‌های عروسی جهان از کار در آمد، بلکه یکی از طولانی‌ترین‌ها نام گرفت و روی هم رفته چند ماه رسانه‌ها و نگاه‌های مردم و کاربران فضای مجازی را به خود دوخت. حالا که این مراسم به ایستگاه پایانی خود رسید و آنانت آمبانی و رادیکا مرچنت بالاخره برای شروع زندگی مشترک‌شان زیر یک سقف رفتند، خالی از لطف نیست که به آمار و ارقامی که این مراسم از خود به جای گذاشت، نگاهی بیندازیم.

هزینه مراسم نهایی عروسی چقدر بود؟

آنانت آمبانی کوچک‌ترین پسر میلیاردر و کارآفرین مشهور هندی، موکش آمبانی است. بدیهی است زمانی که ثروتمندترین مرد قاره پهناور آسیا می‌خواهد برای پسر‌ عزیز و دردانه‌اش مراسم عروسی بگیرد، یک مراسم چشم‌نواز تدارک ببیند. در مورد هزینه‌های این مراسم آمار دقیقی در دست نیست و رسانه‌ها گزارش‌های متفاوتی ارائه می‌دهند و تخمین‌هایی را منتشر می‌کنند که منطبق بر‌هم نیست.

گزارش بی‌بی‌سی، هزینه کل عروسی را بین 11 تا 13 میلیارد روپیه معادل 132 تا 156 میلیون دلار تخمین می‌زند. در آماری دیگر، مجله سان انگلیس می‌گوید هزینه این مراسم دست‌کم 500 میلیون پوند معادل 650 میلیون دلار بوده است. این در حالی است که مراسم عروسی سلطنتی پرنس هری و مگان مارکل که چشم‌های بسیاری از ساکنان جهان به آن دوخته شده بود، 34 میلیون پوند، معادل 45 میلیون دلار هزینه در‌بر داشت.

با این حساب اگر روایت بی‌بی‌سی را مبنا قرار دهیم، هزینه این مراسم عروسی 3/4برابر و اگر روایت سان را مبنا قرار دهیم، هزینه این مراسم عروسی 14/4 برابر مراسم عروسی سلطنتی بوده است. جالب است بدانید، جاستین بیبر که در این مراسم به اجرای موسیقی پرداخت، 7 میلیون پوند معادل 9/1میلیون دلار دستمزد دریافت کرد.

مهمان‌ها چند نفر بودند؟

گزارش‌ مجله و‌وگ نشان می‌دهد در این مراسم عروسی، 14 هزار مهمان حضور داشتند. با این حساب اگر فرض کنیم آن‌ها برای این مراسم 650 میلیون دلار هزینه کردند، به طور متوسط حضور هر مهمان در این مراسم 64/4هزار دلار برای خانواده آمبانی آب خورده است. این در حالی است که کاریشما نانوانی، برنامه‌ریز مشهور مراسم‌های عروسی خانواده‌های ثروتمند لندن که مسئولیت برگزاری عروسی‌های سلطنتی را هم بر‌عهده داشته ‌ است، می‌گوید هزینه هر مهمان در این مراسم‌ ‌ بین 2 تا 4 هزار پوند برآورد می‌شود که معادل 2/6تا 5/2 هزار دلار است.

هلی‌کوپتر، هواپیما و جت‌های اختصاصی

سفر‌های وقت و بی‌وقت ثروتمندان مصرف‌گرا با جت‌‌های شخصی یکی از مهمترین معیارها برای رتبه‌بندی و فخرفروشی آن‌ها نسبت به یکدیگر است. این مسئله‌ای است که پای فعالان محیط زیستی را به این ماجرا باز می‌کند. برای مثال جف بزوس، مالک و موسس آمازون و یکی از ثروتمندترین افراد جهان، صاحب 3 جت شخصی است.

جالب است بدانید که یکی از چالش‌های سفرهای جمعی ثروتمندان به همراه هم، تامین آشیانه برای هواپیماها و جت‌های شخصی آن‌هاست. حالا، آمبانی‌ها برای این مراسم، رکوردها را جابجا کردند. به گزارش فایننشیال اکسپرس، آمبانی‌ها برای تردد مهمانان خود 3 جت و 100 هواپیمای اختصاصی تدارک دیدند.

سفر با کشتی‌های تفریحی

در اوایل ماه مارس، پس از جشن‌های سه روزه پیش از عروسی در جامناگار گجرات، در اواخر ماه می و ژوئن، آمبانی‌ها همراه با تعدادی از مهمانان خود به یک سفر دریایی رفتند. این سفر دریایی با کشتی‌های لوکس تفریحی در آب‌های مدیترانه و نزدیک به سواحل ایتالیا برگزار شد. تعدادی از افراد مشهور بالیوود در آن حضور داشتند. این سفر دریایی 4 روز به طول انجامید و طی آن کیتی پری، پیتبول و گروه «بک استریت بویز» ‌ روی عرشه یکی از این کشتی‌ها به اجرای موسیقی پرداختند. این مراسم به تنهایی حدود 100 میلیون پوند معادل 130 میلیون دلار هزینه در بر داشت.

ثبت رکورد در گل‌آرایی این مراسم

گل‌آرایی می‌توا‌ند در مراسم عروسی تاثیر زیادی داشته باشد، اما برنامه‌ریزهای مشهور مراسم‌ عروسی در جهان مانند پریا سوگلانی معتقدند گل‌های تازه تنها گزینه شما نیستند. سوگلانی می‌گوید: «امروزه ما گزینه‌های گل‌های مصنوعی شگفت‌انگیزی داریم که هم زیباتر‌ و هم ارزان‌تر و هم می‌توانند علاوه بر رنگی کردن این مراسم، پیام محیط زیستی هم صادر کنند. اما آمبانی‌ها که ید طولایی در به رخ کشیدن مصرف‌گرایی داشتند، گزینه گل‌های طبیعی را انتخاب کردند و با تدارک 20 میلیون شاخه گل طبیعی که از 500 گلفروشی تهیه شده بود، مسیر منتهی به محل مراسم را گل‌آرایی کردند.

سفره رنگارنگ این مراسم عروسی

به گزارش ایندیپندنت، وقتی نوبت به غذا رسید، میزبانان از هیچ هزینه‌ای دریغ نکرده بودند. در جشن ماه مارس، این زوج دو هزار و 500 گزینه غذا به هزار مهمان عرضه کردند. در مراسم اخیر، این انتخاب به 37 هزار و 500 گزینه رسید که به کمک 500 سرآشپز تهیه شده بودند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
دکوراسیون دلنشین و دهه شصتی حیاط خانه احسان علیخانی+عکس/ حوض آبی رنگ وسط حیاط با دو صندلی مخصوص آقای مجری و مادرش
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «روباه و کلاغ»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
ترجمه تخصصی کتاب
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍