ساعدنیوز
ساعدنیوز

ارتش آمریکا از چه رژیمی برای لاغری سربازان خود استفاده میکند؟

  شنبه، 12 خرداد 1397 ID  کد خبر 7723
ارتش آمریکا از چه رژیمی برای لاغری سربازان خود استفاده میکند؟
ساعد نیوز: رژیم غذایی نظامی یک نوع تنوع در غذاهای روزمره محسوب می‌شود که در زندگی عادی می‌تواند برای دوره زمانی سه روزه آن را دنبال کنید

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از موبنا: 

در کشور آمریکا از این فرآیند با نام «رژیم غذایی نیروی دریایی»، «رژیم غذایی نظامی» یا «رژیم غذایی بستنی» یاد می‌کنند. زیرا در کنار هات داگ و تن ماهی، شما در سه روز متوالی که این رژیم غذایی را دنبال می‌کنید می‌بایست به صورت مستمر بستنی بخورید. ممکن است این فرآیند اندکی عجیب برای شما به نظر برسد، ولی ارتش آمریکا بر اساس بررسی‌های تخصصی که در آزمایشگاه‌های خود انجام داده به این نتیجه رسیده است که «رژیم غذایی نظامی» برای سربازان آن بهترین گزینه محسوب می‌شود.

رژیم

رژیم غذایی نظامی یک نوع تنوع در غذاهای روزمره محسوب می‌شود که در زندگی عادی می‌تواند برای دوره زمانی سه روزه آن را دنبال کنید. این فرآیند مبتنی بر غذاهایی دنبال می‌شود که به صورت تصادفی در طول روز آنها را می‌خورید و اگر بخواهید در فاصله زمانی کوتاه وزن خود را کاهش دهید، می‌توانید از فرآیند مذکور استفاده کنید. این نوع رژیم غذایی به گونه‌ای دنبال می‌شود که ارتش آمریکا هم اکنون آن را در نیروهای خود به کار می‌گیرد و به آنها توصیه می‌کند که اگر برای دوره زمانی سه روزه تا یک هفته روش غذایی مذکور را دنبال کنند، می‌توانند به طور میانگین حدود ۳ کیلوگرم از وزن خود بکاهند. برنامه‌های غذایی معمولا بسیار پایه‌ای هستند و در آنها میزان مصرف کالری به حداقل می‌رسد. با این توضیحات، بد نیست با این رژیم غذایی ارتش آمریکا آشنا شوید و دریابید که سربازان آمریکایی چگونه از این طریق وزن خود را پایین میاورند.

«ایلاین مگی»  نویسنده کتاب «اگر دیابت دارم بگو چه بخورم» که یکی از محققان آزمایشگاه تخصصی ارتش آمریکا محسوب می‌شود در این خصوص گفت: «با رژیم‌های غذایی کم کالری و با درصد اندک کربوهیدرات، شما به طور معمول مایعات داخل بدن و به دنبال آن عضلات بدن خود را از دست می‌دهید. زمانی که میزان گلیکوژن بدن پایین می‌آید، سطح آب در بدن انسان به سرعت کم می‌شود و این اتفاق در شرایطی صورت می‌گیرد که شما در مقابل جذب کربوهیدرات و کالری مقاومت داشته باشید. ولی باید گفت که این نوع رژیم غذایی خوب نیست، زیرا زمانی که شروع به خوردن غذا به صورت طبیعی می‌کنید، وزن شما مجدد برمی‌گردد».

ولی باید گفت رژیم غذایی نظامی فرآیند کاملا متفاوت را دنبال می‌کند. بر اساس ابزار محاسبه کالری که توسط وزارت سلامت و بهداشت آمریکا منتشر شده است، ارتش این کشور رژیم غذایی مربوط به روز اول تا سوم را منتشر کرد تا مردم عادی هم بتواند از آن استفاده کنند.

رژیم

روز اول – صبحانه: نصف گریپ‌ فروت، دو تکه نان تست، دو قاشق سوپ‌خوری روغن بادام زمینی، یک فنجان قهوه یا چای (با کافئین)

روز اول – ناهار: نصف فنجان تن ماهی، یک تکه نان تست یک فنجان قهوه یا چای (با کافئین)

روز اول – شام: ۸۵ گرم هر نوع گوشت، یک فنجان لوبیا سبز، نصف موز، یک سیب کوچک، یک فنجان بستنی وانیلی

توصیه شده است که فرد در هنگام صبحانه چای یا قهوه کافئین دار بنوشد، یک تکه نان تست را به همراه دو قاشق سوپ‌خوری کره بادام‌زمینی مصرف کند و در انتها نصف یک گریپ فروت را بخورد. این خوراکی‌ها در مجموع ۳۰۸ کالری دارد.

در هنگام ناهار فرد می‌بایست یک فنجان قهوه یا چای بنوشد، اجازه خوردن یک تکه نان تست را دارد که نان تهیه شده با آرد گندم بهترین نوع آن محسوب می‌شود، و معادل نصف یک فنجان تن ماهی هم به او توصفه شده است. این مجموعه خوراکی‌ها نیز ۱۳۹ کالری دارند.

برای وعده شام نیز توصیه شده است که فرد ۸۵ گرم هر نوع گوشتی را که تمایل داشت مصرف کند که اندازه آن کوچک‌تر از یک گوشی هوشمند معمولی محاسبه می‌شود، او می‌تواند یک فنجان لوبیا سبز پخته شده بخورد، و در پایان نصف موز یا یک سیب را میل کند. البته توجه داشته باشید که نباید در این رژیم غذایی از یک سیب بزرگ استفاده کرد، زیرا میزان کالری‌ موجود در آنها متفاوت است. ولی نکته مهم اینجاست که پس از خوردن همه این خوراکی‌ها، فرد می‌توان معادل یک فنجان بستنی وانیلی بخورد. اگر فرد تصمیم گرفته باشد برای ۸۵ گرم گوشت خود یک تکه استیک را جایگزین گوشت سینه جوجه بکند، مجموع کالری‌های این وعده غذایی ۶۱۹ محاسبه می‌شود.

بر این اساس اگر فرد در طول روز استیک را به همراه بستنی وانیلی و میوه‌های شیرین مصرف کرده باشد، در پایان شب درمجموع ۱۰۶۶ کالری وارد بدن خود کرده است.

«لیزا درایِر» از دیگر محققان وابسته به ارتش آمریکا در این خصوص می‌گوید: «اگر شما در طول یک روز بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ کالری مصرف کنید، این میزان کاهش وزن قابل ملاحظه دشوار خواهد بود. شما از ادامه این کار خسته و مضطرب می‌شوید و با دشواری تمرکز می‌کنید. تمرین‌ها برای شما سخت‌تر خواهند بود و احساس گرسنگی بیشتری را تجربه خواهید کرد».

در اینجا رژیم غذایی روز دوم توضیح داده شده است. برای روز دوم با اینکه حجم بیشتر چربی وارد بدن می‌شود، ولی در مجموع ۱۱۹۳ کالری را در طول روز مصرف می‌کنید.

رژیم

روز دوم – صبحانه: یک تخم مرغ، یک تکه نان تست، نصف موز

روز دوم – ناهار: معادل یک فنجان ‍پنیر خامه‌ای، یک تخم آب‌پز شده، ۵ عدد بیسکوئیت کراکر نمکی

روز دوم – شام: دو عدد هات داگ بدون نان، معادل یک فنجان کلم بروکلی، نصف فنجان هویج، نصف موز، نصف فنجان بستنی وانیلی

صبحانه تنها وعده غذایی در روز دوم محسوب می‌شود که اجازه دارید در آن یک تکه نان تست بخورید و در کنار آن یک تخم پخته شده را به همراه نصف موز مصرف می‌کنید. در این اتفاق در مجموع ۲۲۳ کالری وارد بدن شما می‌شود.

در وعده ناهار یک تخم مرغ کاملا آب‌پز شده در اختیار شما قرار می‌گیرد، پنج تکه بیسکوئیت کراکر نمکی، و یک فنجان پنیر خامه‌ای. اگر پنیر خامه‌ای پرچرب را انتخاب کرده باشید در مجموع ۳۴۰ کالری را با این مجموع خوراکی‌ها وارد بدن خود می‌کنید.

برای وعده شام نصف موز، نصف یک فنجان هویج، یک فنجان کامل کلم بروکلی، دو هات داگ بدون نان و نصف فنجان بستنی وانیلی در نظر گرفته شده است. این مجموعه غذایی ۶۳۰ کالری دارد، البته به شرطی که هات‌ داگ پرچرب انتخاب کرده باشید.

دکتر درایر در این خصوص توضیح می‌دهد: «من هرگز در رژیم‌های غذایی که به صورت شخصی ارایه می‌دهم، خوردن هات داگ یا هرگونه گوشت فرآوری شده را توصیه نمی‌کنم. زیرا آنها احتمال بروز سرطان را در بدن افراد افزایش می‌دهند. تا امروز ثابت شده است که بستنی برای مدیریت کالری‌های بدن خوراکی مفیدی نیست. ولی اطمینان داشته باشید که این رژیم غذایی می‌تواند شما را به وزن ایده‌آل برساند».

رژیم غذایی روز سوم نیز به قرار زیر اعلام شده است:

رژیم

روز سوم – صبحانه: ۵ تکه بیسکوئیت کراکر نمکی، یک تکه پنیر چِدار، یک سیب کوچک

روز سوم – ناهار: یک عدد تخم مرغ کاملا آب‌پز شده یا پخته شده، یک تکه نان تست

روز سوم – شام: معادل یک فنجان تن ماهی، نصف موز، معادل یک فنجان بستنی وانیلی

شاید بتوان گفت روز سو سخت‌ترین روز در این رژیم غذایی محسوب می‌شود. زیرا طی آن فقط ۷۶۲ کالری را وارد بدن خود می‌کنید.

در وعده صبحانه یک تکه پنیر چِدار با پنج عدد بیسکوئیت نازک کراکر نمکی به همراه یک عدد سیب کوچک مصرف می کنید تا در مجموع در این وعده غذایی ۲۳۲ کالری وارد بدن شما شود.

وعده ناهار هم بسیار سبک در نظر گرفته شده است: یک تکه نان تست خشک به همراه یک تخم مرغ آب‌پز. حتی اگر این تخم‌مرغ را در روغن طبخ کرده باشید در مجموع ۱۷۰ کالری وارد بدن شما می‌شود.

برای وعده شام ۴۶۰ کالری پیش‌بینی شده است و شما می‌بایست نصف یک موز را به همراه یک فنجان تن ماهی و یک فنجان بستنی وانیلی بخورید.

دکتر مگی در این باره توضیح داده است: «باید توجه داشته باشید در روزهای نخست که این رژیم غذایی را دنبال می‌کنید قرار نیست متابولیسم بدن شما افزایش یابد تا چربی‌های بیشتری بسوزند».

با این وجود شما اجازه دارید مابقی روزهای هفته خوراکی‌های معمول و همیشگی خود را مصرف کنید و البته سعی کنید مجموع کالری‌هایی که در این اتفاق وارد بدن شما می‌شود بیشتر از ۱۵۰۰ عدد نشود. سپس شما می‌توانید هفته آینده مجددا رژیم غذایی سه روزه را شروع کنید.

مهم‌ترین نکته اینجاست که در این رژیم غذایی قرار نیست فعالیت بدنی خاصی انجام دهید و فقط می‌بایست مراقب غذا خوردن خود باشید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

1 دیدگاه
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (277 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (153 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (131 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (105 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (58 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (48 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (35 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (34 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (35 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (29 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (24 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (21 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (18 نظر)
دیگران می‌خوانند   
لحظه شگفت انگیز بازکردن یک تابوت مصری توسط باستان شناسان+ویدیو تصاویری جالب و خنده دار از پشت صحنه بازیگران سریال پایتخت/ چقدر صمیمی و کاربلد! رونمایی از گندم، دختر زیبای امیرمهدی ژوله، داور صداتو/ چقدر بانمک و ناز+عکس عاشقانه های جذاب شبنم مقدمی، داور صداتو و همسر جوان و خوشتیپش/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس تصویری بسیار قدیمی و کمتر دیده شده از کودکی و جوانی رهبر معظم انقلاب تولد حیرت انگیز و هوش پران یک بچه خرگوش با صورت شبیه فیل+عکس فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 (عکس) گریه های تلخ همسر جوان حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها در روز تشییع پیکرش/ روحش شاد و یادش گرامی نگاهی به کیک دو طبقه سالگرد ازدواج پدرام کریمی مجری مشهور ایرانی و همسر باکلاسش+عکس کودکی بامزه سعید آقاخانی، نورالدین خانزاده سریال نون خ/ چقدر ناز و گوگولی+عکس تبریک تولد جالب محسن کیایی برای بهرام رادان/ چه سلفی زیبا و خاصی+عکس خلاقیت جالب یک مادر ایرانی با نوشته جالب روی یخچال/ این متن پربازدید شد+عکس تغییر چهره هوش پران مژده لواسانی با لباس بندری در قایق+عکس سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی خارجی میشه و با مهمون روسی حرف میزنه +ویدئو/فقط خنده هاش وسط مکالمه... فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در طراحی در و پله برای ورودی/دکترا افتخاری حق توئه هم وطن+ عکس زیبایی و جذابیت منحصربفرد ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ/برق نگاهش هوش از سر آدم می پراند+عکس رونمایی مژده لواسانی از کیف زیبا و شیکش به رنگ کرمی/ در عین سادگی خیلی خاصه+عکس نگاهی به عکس های خصوصی شاهان شکیبا مجری خوش بر و روی تی وی پلاس/ ماشالا چه چشمای خوشگلی بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی صدای بهشتی پسر شرکت کننده با خوانندگی آهنگ چشمای تو در برنامه صداتو +ویدئو/هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست... وقتی ستاره سادات قطبی کمبود نداشتن دختر رو با عروسک جبران میکنه+ویدیو/ ولی بهش میاد مامان دختر باشه نه 4 تا پسر خلاقیت منحصر به فرد یک مشتری در مدل موی درخواستی از آرایشگر حماسه آفرید +عکس/سلطان شینیون در سطح خاورمیانه😂 خلاقیت تحسین برانگیز شهرداری تبریز برای زیباسازی شهر حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس مهران مدیری: گربه‌ام را هم به هنرمندان نمی‌دهم چه برسد به دخترم! +ویدئو اقدام تحسین برانگیز صاحب نیسان تبریزی در حمل بار با ماشینش+ویدیو/ سخاوت به جیب نیست به دله👌 نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس حضور چهره های فوتبالی برای عرض تسلیت به عابدزاده در مراسم ختم پدرش+عکس/از علی دایی و کریم باقری تا علی پروین و مهدی و رحمتی
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! استایل اسپرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ژاپن که هرگز ندیده اید+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده