آشنایی با آداب معاشرت با آقایان

  یکشنبه، 27 تیر 1400   زمان مطالعه 12 دقیقه
آشنایی با آداب معاشرت با آقایان
آداب معاشرت با مردان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اگر شما بدانید که با مردان چگونه رفتار کنید و چطور با آنها صحبت کنید، می توانید قلب آنها را تسخیر کنید.

یادگیری آداب معاشرت برای خانم ها با مردان تنها در رابطه با همسرشان نیست; بلکه خانم ها باید بدانند که در جامعه ای که مرد سالاری در آن حاکم است، چگونه با مردان صحبت کنند و چطور با آنها معاشرت داشته باشند تا به نیاز های شان پاسخ دهند و بتوانند یک رابطه صحیح و درست با آنها ایجاد نمایند.

آداب معاشرت با مردان

نکات مهم در آداب معاشرت با مردان

آداب معاشرت با مردان مهارتی فوق العاده است، شما برای یادگیری این مهارت باید ویژگی های مردان را بشناسید تا با توجه به این ویژگی ها، آداب معاشرت با مردان را بیاموزید.

۱- در هیجانات و علائق ورزشی، او را همراهی کنید

طرفدار تیم ورزشی مورد علاقه وی باشید، این کار مردها را به وجد می آورد، اگر خانه دار هستید، در حین انجام امور خانه، می توانید از نتیجه و مراحل بازی سوال کنید، بعضی از مردها عاشق ورزش مورد علاقه اشان هستند. با این کار خود را به وی نزدیک تر کرده و روابط خود را مستحکم تر می کنید. در این صورت، شما برای وی، حکم رفیقی را دارید که او را در تمام مراحل و هیجانات بازی همراهی می کند.

2. لحن جدی اما مودبانه داشته باشید

اولین نکته در آداب معاشرت با مردان این است که با آنها با لحن جدی اما مودبانه صحبت کنید. اگر لحن شما به گونه ی دیگر باشد، آنها شما را جدی نخواهند گرفت و بعد از مدتی کاملا شما را نادیده می گیرند. همانطور که در قبل گفته شد، متاسفانه در جامعه ی امروزی، مرد سالاری حاکم است و حقوق زنان تا حدودی نادیده گرفته می شود. در این بین، فقط زنانی که می دانند چطور در جامعه پر قدرت حاضر شوند و با مردان چگونه برخورد کنند، می توانند به اهدافشان برسند. نکته اینجاست که در مهارت های ارتباطی همیشه یک روش پاسخگو نیست و گاهی برای اینکه بتوانید معاشرت بهتری داشته باشید، بهتر است لحن خود را از جدی به لحنی دیگر تغییر دهید. اما این موضوع کاملا بسته به شرایط است. شرایط را بسنجید و سپس با توجه به شرایط موجود، لحن صحبت تان را تغییر دهید.

3. برای او جشن و میهمانی بگیرید

بیشتر مردها به تاریخ تولّد و میهمانی برای خود حتّی فکر نمی کنند، این شما هستید که با گرفتن یک میهمانی، دعوت دوستانش، تدارک غذا و پذیرایی جالب و جدید، می توانید او را خوشحال و غافلگیر کنید. این کار تأثیری عاشقانه در ذهن او خواهد داشت. متأسفانه در حال حاضر بیشتر همسران به این کارها و خوشحالی شوهرشان اهمیّتی نمی دهند.

هدیه دادن

4. پوشش مناسب داشته باشید

نوع پوشش تان در نحوه برخورد آقایان با شما تاثیر گذار است. اگر پوشش تان تا حد کافی مناسب نباشد، نباید انتظارش را داشته باشید که با شما به طرز صحیح برخورد شود. با توجه به هر موقعیت و مکانی که در آنجا حضور دارید، پوشش تان را تغییر دهید. به عنوان مثال اگر در محیط کار هستید اما از کفش های پاشنه بلند، مانتو نامناسب با محیط کار و … استفاده می کنید، قاعدتاً این رفتار شما حرفه ای نخواهد بود و در نتیجه نمی توانید ارتباط خوبی شکل دهید یا معاشرت خوبی با مردان داشته باشید.

5. تفاوت ها را بپذیرید

مردها و زن ها متفاوتند و یك راه برای رمزگشایی رفتارهای مردها، پذیرش واقعی این تفاوت است. برای مثال مردها زیاد در مورد احساسات شان حرف نمی زنند و حتی اغلب اوقات وقتی با آنها در این مورد صحبت هم بكنید واكنش دلخواه تان را نمی گیرید یا اینكه مردها ترجیح می دهند بعد از برگشتن از سر كار چند دقیقه ای به حال خودشان رها شوند، پس در این شرایط اگر برای صحبت كردن اصرار كنید قطعا واكنشی كه انتظار دارید را دریافت نخواهید كرد. این تفاوت ها را بپذیرید و روی همسرتان براساس همین تفاوت ها قضاوت كنید.

6. مردان را تحسین کنید

مردان دوست دارند موفقیت هایشان دیده شود و برای آن موفقیت ها تحسین شوند. با توجه به این ویژگی شخصیتی، شما باید به دنبال ویژگی هایی در آنها باشید که به خاطرش آنها را تحسین کنید. گاهی چیزی که به خاطرش مردان را تحسین میکنید، می تواند ویژگی های شخصیتی شان نباشد بلکه موفقیتی باشد که به دست آورده اند. در هر صورت هدف شما تحسین کرد و ایجاد احساس خوب در طرف مقابلتان است. توجه کنید که هرگز در تعریف و تمجید هایتان اغراق نکنید. انسان ها تفاوت میان چاپلوسی و تعریف کردن را متوجه می شوند! پس همیشه به دنبال نکاتی باشد که خود شخص هم از وجود آن نکات با خبر است یا از شنیدن آنها متحیر نمی شود. اگر طرف مقابلتان، احساس کند شما او را مسخره می کنید، یعنی شما در این کار شکست خورده اید.

7. به جای او حرف نزنید

بگذارید كه خودش را آن طور كه می خواهد شرح دهد. اگر در هر لحظه از صحبت كردنش حرفش را قطع كنید یا اینكه برای كامل كردن جمله اش تلاش كنید هرگز او را نخواهید شناخت. این اتفاق فقط در لحظاتی كه او مستقیما در مورد خودش و احساساتش حرف می زند نمی افتد بلكه شما می توانید در تمام لحظاتی كه او در مورد اجتماع، كار، دوستان، خانواده و خودش صحبت می كند به دید او نسبت به زندگی پی ببرید و بیشتر با آنچه واقعا هست، آشنا شوید.

8. به یاد داشته باشید که مردها ریزبین نیستند

به اطلاعاتی كه در مورد آدم ها به شما می دهد چندان تكیه نكنید. مردها هرگز نمی توانند به اندازه زنان ریز بین باشند و به همین دلیل ممكن است بخشی از این اطلاعات كه برای شما اهمیت حیاتی دارد برای شان بی اهمیت بوده و از گفتن شان خودداری كنند. سعی كنید این توصیف او در مورد آدم ها و موقعیت ها را تنها به عنوان یك پیش زمینه باور كنید و تا زمانی كه خودتان با آن افراد یا شرایط روبه رو نشده اید در موردشان قضاوت نكنید. نمی گوییم كه آن ها همیشه در اشتباه هستند بلكه تنها معتقدیم آن ها به خیلی از جزئیاتی كه برای شما مهم و ارزشمند است توجه چندانی ندارند و برای آن ها ظاهر ماجرا همه ماجراست.

9. کم حرفی مردان را نادیده نگیرید

مردان معمولا نسبت به زنان کم حرف تر هستند. آنها ممکن است که در جمع های مردانه خیلی پر حرف باشند اما در ارتباط با زنان کم حرفی را ترجیح می دهند. این ویژگی آنها را فراموش نکنید و بسته به شخصیت طرف مقابلتان با او صحبت کنید. اگر می بینید که او دوست دارد سریعتر گفتگو و معاشرت با شما را به اتمام برساند، پس به ادامه ی صحبت اسرار نکنید و خلاصه ی چیزی که میخواستید به او بگویید را برایش مطرح کنید. اگر چنین کاری انجام دهید کم کم اعتماد شخص مقابلتان را به خود جلب خواهید کرد و شما می توانید وارد دایره ارتباطی او با زنان بشوید و یکی از زنانی شوید که او دوست دارد با آنها صحبت کند.

10. به مردان اعتماد کنید

در برخورد با مرد ها طوری رفتار نکنید که گویی آنها دروغ می گویند. با آنها طوری صحبت کنید و طوری معاشرت داشته باشید که کاملا به این باور برسند که شما حرف های آنها را باور کرده اید و به آنها اعتماد دارید. البته لازم به ذکر است که همیشه هم نباید اینگونه باشد و شما باید شخصیت طرف مقابلتان را بشناسید و سپس با توجه به ویژگی های شخصیتی او، اقدام به انجام چنین کاری نمایید.

اعتماد کردن کار راحتی نیست اما القا کردن حس اعتماد، می تواند کار راحتی باشد! پس برای ایجاد یک رابطه درست، سعی کنید حس اعتماد را به مردان انتقال دهید تا آنها با روی بازتری با شما برخورد کنند.

اعتماد به مرد

پنج کار زنها که باعث فرار مردها میشود

زن ها بدون اینکه متوجه باشند گاهی کارهایی را انجام می دهند که باعث فراری دادن مرد ها میشوند. این پنج مورد از موارد مهم برای این امر به شمار می رود.

  • اعتماد به نفس پایین

زنهایی که اعتماد به نفس پایین دارند مرد ها را فراری می دهند. مرد ها جذب زنهایی که مشکلات زیادی دارند نمی شوند. مرد ها علاقه دارند در اطراف زنهایی باشند که کمترین دردسر را درست می کنند. مردها دوست ندارند در کنار کسی باشند که مدام در حال گریه کردن است. همچنین متنفرند در کنار زنانی باشند که مدام دیگران را برای اشتباهات سرزنش می کنند به جای آنکه در صدد رفع آن مشکل بر می آیند.

  • کنترل کردن

مردها زنهایی را که می خواهند مرد را کنترل کنند دوست ندارند. زنهایی که آنها را یاد غر غر کردن های مادرشان می اندازد. زنهای کنترل کننده تاثیری بر روی مردان ندارند. مردهایی که کنترل می شوند پشت سر زنانشان دروغ می گویند و دزدکی همه کاری انجام می دهند. این امکان را به او می دهید تا زمان کمتری را با شما بگذراند. زن های کنترل کننده مسئله عدم امنیت و اخبار های نا درستی را برای مردان ایجاد می کنند. مرد ها هرگز با زنانی که آنها را کنترل می کنند نمی مانند اهمیتی ندارد که شما چقدر خوب و خوشگل هستید. زنها نباید مرد ها را به مانند بچه ها بزرگ کنند.

  • آویزان بودن

هیچکس دوست ندارد در اطراف زنی باشد که مثل چسب به او چسبیده است، هیچکس دوست ندارد با کسی قرار بگذارد که او را یاد بچه ها می اندازد. مردها دوست ندارند اطراف زنی باشند که نیاز به توجه دارد. چسبیدن به مردها کاملا آنها را دفع می کند. مردها دوست دارند که هر چند گاهی با دوستانشان بیرون بروند بدون اینکه زنی مزاحم آنها باشد.

  • بیکار بودن

مرد ها دوست ندارند اطراف زنان بیکار بچرخند. مردها زنانی که پولشان را به باد می دهند دوست ندارند. مردها زنانی را می خواهند که بتوانند از پس خودشان بر بیایند. که پیشینه شغلی خوبی داشته باشند. زنی که از این شغل به آن شغل می پرد جذابیتی برای هیچ مردی ندارد. زنی که نمی تواند شغل خود را نگه دارد چگونه می تواند مرد خود را نگه دارد. از مرد ها هیچ وقت پول نخواهید و راجع به مشکلات مالیتان با انها صحبت نکنید چون این مسئله او نیست پس به آن اهمیتی نمی دهد.

  • فرار کردن به خانه مادرتان

مردها از زنهایی که در شرایط سخت به مادرشان رجوع می کنند تا مشکلشان را برایشان حل کند، فرار می کنند

چرا مردان از بعضی زن ها دوری می کنند؟

همان طور که خانم ها اصولا از مردهایی که مدام از زنان دیگر صحبت می کنند یا زنان زیادی با آنها تماس برقرار می کنند، خوششان نمی آید، مسایلی هم هست که مردها دوست ندارند و به خاطر آنها حاضرند قید دوستی با شما را بزنند. به طور مثال، پرسیدن سوالات شخصی یا اعتراض کردن به رستورانی که او انتخاب کرده است!

اشتباه نخست: نشان ندادن تشکر خود هنگام پرداخت هزینه توسط او

تقریبا کسی را پیدا نمی کنید که پس از اینکه کسی هزینه شام یا بلیط سینمای او را حساب کرد، تشکر نکند. اما وقتی فرد دچار اضطراب است، شاید در اثر هیجان زیاد دست و پایش را گم و فراموش کند تا این فعل ساده را انجام دهد. به طور مثال، مردی در این رابطه می گوید: «من وقتی با خانمی قرار می گذارم، انتظار ندارم او صورت حساب را پرداخت کند، اما انتظار دارم هنگام خداحافظی حداقل یک تشکر ساده بکند. یا حتی فردای آن روز از طریق پیامک یا ایمیل تشکر کند.» یا در مورد رستورانی که یک مرد انتخاب می کند بدگویی نکنید و اصراری برای رفتن به جایی دیگر را نداشته باشید. این کار باعث رنجش او می شود و ممکن است دیگر هرگز دوستی اش را با شما ادامه ندهد.

اشتباه دوم: شروع یک مکالمه بحث برانگیز

مردی می گوید: «یک بار با خانمی قرار گذاشتم که معلم بود و به همین دلیل تصور می کرد بسیار بهتر از دیگران می فهمد و همیشه کارهایش درست است. با همین طرز فکر، سعی داشت در همان جلسه اول به من درس اخلاق و مشاوره در زمینه کارم بدهد. سپس شروع کرد به تعریف از شغل خود و گفتن این که معلمی بسیار بهتر از دیگر از مشاغل است و …» این مرد ادامه می دهد: «من پس از این سخنرانی خسته کننده متوجه شدم این زن فردی است که هر چه قدر هم به او خوبی بکنید به چشمش نخواهد آمد و بسیار خودخواه است و فقط خودش را می بیند. بنابراین، علاقه ای به ادامه دوستی با او نداشتم.» بنابراین، بهتر است همیشه موضوع های آرام و دوطرفه برای صحبت های خود انتخاب و از بحث و منفی بافی دوری کنید. این می تواند برگ برنده شما در آداب معاشرت با آقایان باشد.

اشتباه سوم: صحبت در مورد نامزد/ دوست سابق خود

به هیچ عنوان کار درست و عاقلانه ای نیست که در مورد نامزد یا دوست سابق خود با مردی صحبت کنید که برای نخستین بار او را ملاقات می کنید و قرار است دوستی طولانی مدتی با هم داشته باشید. این کار ممکن است باعث ناراحتی و انزجار طرف مقابل بشود و دیگر هرگز با شما تماس نگیرد زیرا تصور می کند اگر یک روز از او جدا شوید، در مقابل مرد دیگری خواهید نشست و او را مسخره خواهید کرد. اگر حرفی برای گفتن ندارید، بهتر است اصلا حرفی نزنید.

اشتباه چهارم: فعال بودن زنگ موبایل یا مدام چک کردن آن

اگر فکر می کنید که تلفن همراه شما قرار است مدام زنگ بخورد یا پیامک برسد و شما مجبور به پاسخ هستید، بهتر است آن را در خانه بگذارید. مردها اصولا از زن هایی که مدام تلفنی با دوستان خود صحبت می کنند و برای روزهای آینده برنامه ریزی می کنند، خوششان نمی آید. توجه داشته باشید که این یکی از خطوط قرمز آداب معاشرت با آقایان است. اگر تلفن کاری مهمی دارید که در طول قرار باید پاسخ بدهید، بهتر است از قبل آن را به طرف مقابل بگویید و پیشاپیش از هر گونه وقفه ای عذرخواهی کنید.

اشتباه پنجم: بیشتر از حد لازم ماندن

در قرارهای دوستانه که هر دو طرف از آن لذت می برند، ساعت ها همچون چند دقیقه کوتاه می گذرند. اما باید حواستان به ساعت باشد. اگر مردی مدام به ساعت خود نگاه کرد، خمیازه کشید یا در مورد مشغله ای که فردا صبح دارد صحبت کرد، زمان رفتن فرا رسیده است و باید مودبانه خداحافظی کنید و بروید تا یک قرار دوستانه زیبا به یک کابوس ناراحت کننده تبدیل نشود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان