دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / قیمت دلار و نرخ ارز /

آشنایی با گریونا، واحد پول اوکراین 

شنبه، 18 تیر 1401
واحد پول اوکراین گریونی یا گریونا (Hryvnia) با کد ایزوی UAH می‌باشد. واحد کوچکتر از گریونا کاپک است که هر 100 کاپک برابر با یک گریونا می‌باشد.

اوکراین از کشورهای اروپای شرقی می باشد. حدود 4500 سال قبل از میلاد مسیح در این کشور سکونت وجود داشته است. طبق آمار حدود 78 درصد از جمعیت این کشور را نژاد اوکراینی و بقیه را نژادهای بلاروسی، روسی، مولداوی، بلغارها، مجارستانی، لهستانی، یونانی ها، تاتارها و … تشکیل می دهند. اکراین از لحاظ تعداد گردشگران جایگاه هشتم را در میان کشورها دارد. نوع حکومت اوکراین جمهوری می باشد که از 24 استان متشکل شده است و دارای یک بخش خودمختار (کریمه) نیز می باشد.اوکراین از کشورهای اروپای غربی محسوب می شود. این کشور از نواحی شرقی با روسیه، از شمال با بلاروس و از نواحی غربی با لهستان، اسلوواکی و مجارستان، از سمت جنوب غربی با رومانی و مولداری دارای مرز مشترک می باشد و همچنین در جنوب آن دریای سیاه و دریای آزوف قرار دارد.

واحد پول اوکراین چیست؟

واحد پول اوکراین گریونی یا گریونا (هریونا) Hryvnia با کد ایزوی UAH می باشد که از ۲ سپتامبر ۱۹۹۶ جایگزین کاربوانت شده است. همچنین برای پول خرد واحد کاپک استفاده می شود که هر 100 کاپک برابر با یک گریونا می باشد. در اغلب فروشگاههای عمومی و خصوصی، هتل ها، فرودگاهها و صرافيهای رسمی امکان تبديل ارز وجود دارد كه به نرخ آزاد عمل می كنند.هر گروینی برابر با 100 کاپک می باشد و گردشگران می توانند به راحتی پول مورد نظر خود را در صرافی ها، بانک ها و هتل های این کشور به راحتی تبدیل کرده و به خرید و گشت و گذار در این کشور بپردازند. همچنین استفاده از کارت های اعتباری نیز می تواند در این کشور بسیار موثر باشد که امروزه استفاده از مستر کارت ها در تمام کشورهای دنیا رایج و مرسوم شده است.

اسکناس های رایج اوکراین

آشنایی با تک تک اسکناس های واحد پول اوکراین برای گردشگران از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است به طوری که از مهمترین و پرکاربردترین اسکناس های کشور اوکراین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • 1 گریونی اوکراین
  • 2 گریونی اوکراین
  • 5 گریونی اوکراین
  • 10 گریونی اوکراین
  • 20 گریونی اوکراین
  • 100 گریونی اوکراین
  • 200 گریونی اوکراین
  • 500 گریونی اوکراین

شما می توانید برای آسانی در حمل پول کشور اوکراین، از مورد نظر خود را به مبالغ بیشتر گریونی تبدیل کنید و با خرد کردن آنها بتوانید از پس هزینه های گشت و گذار و زندگی در این کشور بر بیایید.

اقتصاد اوکراین

در زمان شوروی، اقتصاد اوکراین دومین اقتصاد بزرگ اتحاد جماهیر شوروی بود و یک بخش صنعتی و کشاورزی مهم به حساب می آمد. پس از فروپاشی شوروی، نظام اقتصاد با برنامه این کشور به سمت یک اقتصاد بازاری تغییر کرد که روند این انتقال برای اکثریت جامعه که دچار فقر بودند، بسیار دشوار بود. پس از فروپاشی شوروی اقتصاد اوکراین به شدت محدود شده و زندگی روزانه برای یک فرد معمولی که در اوکراین زندگی می کرد بسیار دشوار بود. تعداد قابل توجهی از روستاییان بوسیلهٔ غذایی که خودشان می کاشتند زندگی می کردند، برخی نیز دو یا چند شغل داشتند و از طریق مبادله کالا با کالا، مایحتاج اولیه شان را تهیه می کردند. هم اکنون اقتصاد اوکراین یک بازار آزاد نوظهور است. برای اولین بار تولید ناخالص داخلی اوکراین در سال ۲۰۰۰ میلادی بود که رشد اقتصادی را به خود دید.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن