دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سرگرمی / ضرب المثل /

آشنایی با ضرب المثل حالا نوبت رقصیدن من است 

دوشنبه، 11 مهر 1401
در این بخش از ساعدنیوز قصد داریم شما را با ضرب المثل حالا نوبت رقصیدن من است آشنا کنیم.با ساعدنیوز همراه باشید.

ضرب المثل حالا نوبت رقصیدن من است

ضرب المثل ها کنایه هایی هستند که به عنوان جمله بیان می شوند به عنوان مثال برای کنایه زدن به فردی که کاری را نمی تواند انجام دهد می گویند موش تو سوراخ نمی رفت به دمش جارو می بست ضرب المثل حالا نوبت رقصیدن من است هم در مورد کسانی به کار می رود که کارهای بی موقع انجام می دهند و نمی دانند چه موقع و کجا باید کار مورد نظر را انجام دهند. برای آشنایی بیشتر با ضرب المثل حالا نوبت رقصیدن من است با ساعدنیوز همراه باشید.

داستان ضرب المثل حالا نوبت رقصیدن من است

آورده اند که …

خری و شتری دور از آبادی به آزادی می زیستند . نیمه شبی در حال چریدن خوشحال و سرحال به محل سکونت آدمیان نزدیک شدند . شتر گفت : رفیق ساعتی دم فروبند تا از آدمیان دور شویم ، مبادا گرفتار آییم . خر گفت : این نتواند بود . چه درست همین ساعت نوبت آواز خواندن من است و در ترک عادت رنج جان و بیم هلاک تن ، و بی محابا صدای خود را بلند کرد . کاروانیان در اثر شنیدن ب یامدند و هر دو را در میان چهار پایان خویش آورده و بر آنها بار نهادند .

فردای آن روز آبی عمیق پیش آمد که عبور خر از آن مسیر ممکن نبود . خر را بر اشتر نشاینده ، اشتر را به آب راندند . چون اشتر به میان آب عمیق و گود رسید ، دستی بر افشاند و پایی کوفت . خر گفت : که رفیق ، این مکن ! و گرنه من در آب افتم و غرق شوم ! شتر گفت : چنانکه دیشب نوبت آواز نا بهنگام خر بود ، امروز هنگام رقص نا ساز اشتر است و با جنبش دیگر خر را از پشت بینداخت و غرقه ساخت .

کاربرد ضرب المثل حالا نوبت رقصیدن من است

ضرب المثل حالا نوبت رقصیدن من هست را برای افرادی که کارهای بی موقع و نابه جا انجام میدهند استفاده می کنند.

ضرب المثل هم مفهوم با ضرب المثل حالا نوبت رقصیدن من است

ضرب المثل کار از کار گذشتن تا حد زیادی با ضرب المثل حالا نوبت رقصیدن من هم مفهوم است. این ضرب المثل بیشتر در هنگام پشیمانی از انجام کار نادرست یا انجام ندادن کار درست و به موقع به کار می رود.این ضرب المثل به معنی از دست دادن فرصت های خوب است. بعضی از کارها را اگر در وقت خودش انجام ندهیم، وقتش که بگذرد هر چه کنیم فایده ای ندارد؛ مثل از دست دادن یک دوست خوب. وقتی او را داشتیم به او محبت نکردیم اما حالا که از دستش داده ایم و او بر نمی گردد، تلاش هایمان فایده ای نخواهد داشت. دیگر کار از کار گذشته است. یعنی دیگر برای انجام کار مورد نظر و گرفتن نتیجه مطلوب، حسابی دیر شده است! مثل وقتی که از نیروی جوانی مان استفاده نکنیم و در پیری حسرت بخوریم.

عاقبت اندیشی در تعالیم اسلام جایگاه والایی دارد. قرآن مجید به انسان ها توصیه می کند که عاقبت اندیش باشند و به گونه ای عمل کنند که در دنیا و آخرت سعادتمند گردند. هر انسانی لازم است در آغاز هر کاری نتیجه آن را بسنجد و میزان تأثیر آن را در سرنوشت خویش باز شناسد و اگر فایده ای به حالش ندارد، انجام ندهد و هرگز بدون تأمل و دقت دست به کاری نزند. یکی از رازهای بزرگ موفقیت عاقبت اندیشی است. دوراندیشی توجّه داشتن به فرجام کارها و مشورت کردن با خردمندان است. دور اندیشی در به کار انداختن اندیشه است. دوراندیشی تحمل ناملایمات و فرو خوردن غصه هاست تا زمانی که فرصت چاره اندیشی فراهم شود.

همراهان عزیز ساعدنیوز،امیدواریم از مطالعه ی این ضرب المثل لذت برده باشید.لطفا نظرات خود را در اینباره با ما به اشتراک بگذارید.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
مراحل سابمیت مقاله
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
مراحل اکسپت مقاله