آشنایی با ارز دیجیتال ترتل کوین

  چهارشنبه، 01 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
آشنایی با ارز دیجیتال ترتل کوین
ارز دیجیتال ترتل کوین (Turtlecoin) یکی از آلت کوین‌هایی است که در یک سال گذشته رشد زیادی داشته است. ویژگی‌هایی مثل سرعت تراکنش بالا، حریم خصوصی، استخراج آسان و کیف پول‌های کاربرپسند و گرافیکی باعث محبوبیت این ارز دیجیتال شده است. اگر ‌می‌خواهید با ارز دیجیتال Turtlecoin و توکن TRTL بیشتر آشنا شوید، حتماً ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

ترتل در انگلیسی به معنی لاک پشت است. اما این ارز برخلاف نامش سرعت تراکنش های بالایی دارد. Turtlecoin در سال 2017 به دست دو توسعه دهنده ایجاد و شروع به کار کرد. این دو توسعه دهنده در یک بار مشغول صحبت درباره ارزهای جعلی و شت کوین های زیادی بودند که وارد بازار ارزهای دیجیتال شده. آن دو Bebop و Rocksteady نام داشتند و می خواستند پروژه ای را شروع كنند كه روی فناوری و توسعه جامعه متمركز باشد. پروژه ای که به بودجه زیاد، پیش استخراج، ICO یا بازاریابی نیاز نداشته باشد.

این پروژه به طور رسمی در 7 دسامبر 2017 آغاز شد. توسعه دهندگانی که از مراحل اولیه با این پروژه درگیر شدند، این کار را فقط به عنوان یک سرگرمی انجام می دادند و حقوقی دریافت نمی کردند. همچنین این ارز دیجیتال بدون وایت پیپر (Whitepaper) وارد بازار شد.

تصویر
ارز دیجیتال ترتل کوین

ویژگی های ترتل کوین

برخی از ویژگی های اصلی سکه ترتل کوین شامل: معاملات سریع ، حریم خصوصی مبتنی بر شبکه زنجیره ای بلاک چین ، توسعه دهندگان کاربر محور ، استخراج آسان ، استفاده آسان و علاوه بر این برخورداری از یک اجتماع مردمی بزرگ می شود.

معاملات سریع:

زمان تولید بلوک ترتل کوین فقط ۳۰ ثانیه است یعنی هر ۳۰ ثانیه یک بلاک جدید در شبکه بلاک چین ترتل کوین ایجاد می شود. زمان کوتاه ایجاد بلوک ، تأیید تراکنش های بلوک را سریعتر می کند و از این رو در بستر شبکه بلاک چین ترتل کوین معاملات مالی بسیار سریعتر از بسیاری از سکه های مشهور پردازش می شود.

حریم خصوصی:

از آنجا که این سکه بر اساس فناوری CryptoNote ساخته شده است ، دارای ویژگی های حریم خصوصی سکه های Monero ، Aeon و سایر سکه های CryptoNote است. بنابراین اساساً همه معاملات انجام شده از طریق شبکه ترتل کوین به طور پیش فرض خصوصی هستند. هیچ کس به جز مالک دارایی دیجیتال نمی تواند به منبع ذخیره سکه ترتل کوین دسترسی داشته باشد.

جدا از این دو ویژگی اصلی ، توسعه دهندگان ترتل کوین کیف پول کاربر پسند ارائه می دهند، و این سکه مانند دلار آمریکا تنها دارای دو رقم اعشار است.

عدم بهره برداری از انتشار اولیه سکه رمزارز (ICO)

همانطور که گفتیم در شبکه بلاک چین ترتل کوین ICO و هیچ تیم بازاریابی وجود ندارد. طیف گسترده ای از اجتماع مردمی نه تنها به ارتقای پروژه کمک می کنند بلکه در گسترش نهادینه سازی این سکه نیز نقش حائز اهمیتی ایفا می کنند. در حالی که پروژه های زیادی وجود دارد که میلیون ها نفر را از طریق انتشار اولیه (ICO) برای توسعه پروژه جمع می کنند، ترتل کوین این کار را از طریق اجتماع مردمی انجام می دهد.

تصویر
ارز دیجیتال ترتل کوین

نحوه خرید ارز دیجیتال ترتل کوین

این ارز دیجیتال را می توانید در صرافی هایی مثل KuCoin، CoinEx و Hotbit خریداری کنید.

ماینینگ آسان ارز دیجیتال ترتل کوین

یکی از بزرگترین مشوق های ورود کاربران جدید به ترتل کوین، ماینینگ این ارز دیجیتال است. بلاک تایم کوتاه و پاداش بلاک منطقی، به این معنی است که ضرب سکه در ترتل کوین آسان است. اگر می خواهید آمار مرتبط با پاداش و سختی استخراج این ارز را به دست بیاورید، می توانید از کاوشگر بلاک رسمی ترتل کوین استفاده کنید.

یکی دیگر از دلایل جذابیت این سکه، موضع مخالف توسعه دهندگان آن با ASIC است. اگرچه ASIC ها می توانند قدرت هش را در شبکه ی ترتل کوین افزایش دهند، اما این امر به عدم تمرکز شبکه آسیب می رساند و یافتن بلاک ها را برای ماینرهایی که از پردازنده های متوسط استفاده می کنند، سخت می کند. برای مقابله با این موضوع، توسعه دهندگان ترتل کوین اخیراً فعالیت هایی برای محدود کردن ماینینگ با ASIC انجام داده اند. این در واقع همان کاری است که مونرو نیز در پاسخ به همین تهدید، انجام داده است.
ماینینگ ترتل کوین نسبتاً آسان است. این روزها با توجه به رقابت شدیدی که در ماینینگ برخی از بلاک چین های مبتنی بر الگوریتم اثبات کار (PoW) به وجود آمده است، این سادگی کاملاً نادر است. شما می توانید ترتل کوین را با پردازنده کامپیوتر شخصی خود استخراج کنید.

استخرهای ماینینگ ترتل کوین

اگر قصد پیوستن به استخرهای ماینینگ ترتل کوین را دارید، تعدادی گزینه برای شما وجود دارد که می توانید با استفاده از کاوشگر بلاک چین ترتل کوین اطلاعاتی در موردشان به دست بیاورید.

اگر یک استخر ماینینگ هش ریت زیادی داشته باشد، ممکن است شبکه بیش از حد متمرکز شود. پس دقت کنید که برای جلوگیری از این امر، سعی کنید به برخی از استخرهای کم طرفدار تر بپیوندید. بدین صورت علاوه بر افزایش عدم تمرکز، از نظر اقتصادی نیز سود بیشتری خواهید برد، زیرا ماینر کمتری برای تقسیم پاداش بلاک وجود دارد.

کیف پول کاربرپسند

توسعه دهندگان ترتل کوین با هدف استفاده ی آسان این ارز، یک رابط کاربری گرافیکی ساده را برای این ارز طراحی کرده اند. در پلتفرم های ویندوز و مک و لینوکس می توانید از کیف پول های گولانگ (Golang)، وین فورمز (Winforms)، پایتون (Python)، الکترون (Electron) برای ذخیره ی ترتل کوین استفاده کنید.

قراردادهای هوشمند کارای (Karai)

ترتل کوین قراردادهای هوشمند کارای را توسعه داده است. قراردادهای هوشمند کارای اجازه می دهد تا شبکه ی ترتل کوین به عنوان بستری برای توسعه ی برنامه های توزیع شده یا دپ ها استفاده شود. بدین صورت ترتل کوین می تواند با بسیاری از بلاک چین های مبتنی بر قرارداد هوشمند نظیر اتریوم، نئو و موارد مشابه رقابت کند. اگرچه با توجه به خصوصی بودن بلاک چین ترتل کوین، این قراردادهای هوشمند نیز خصوصی خواهند بود.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (226 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (92 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (63 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (59 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (35 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (33 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (29 نظر) ژست‌های سیدمحمد خاتمی با بازیگران در سینما؛ از تعظیم در برابر مهتاب کرامتی تا پُفیلا خوردن در حال تماشای فیلم+عکس/ همراهی همسر سیدحسن خمینی و سام درخشانی با رئیس‌جمهور سابق (27 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر) نگاهی به بازیگران و سلبریتی‌هایی که حیوان خانگی دارند+عکس/ از گربه محمدرضا گلزار و نفیسه روشن تا سگ پاکوتاه بهرام رادان و بهاره افشاری (22 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (22 نظر) خلاقیت خنده دار بَقال اهوازی برای فرار از گرما حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (24 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه یکشنبه 7 مرداد 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 7 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 7 مرداد 1403
فال انبیاء روزانه یکشنبه 7 مرداد 1403
چه کنیم حمام و سرویس بهداشتی همیشه خوشبو باشد؟
کرم کاپوچینو پنیری، یک دسر فوق‌العاده و جذاب
آلیشا لیمن اینفلوئنسر معروف و محبوب سوئیسی در یوونتوس هم تیمی نامزدش شد +تصاویر
پرسپولیس مرگ هوادارش را به فسخ قرارداد بیرانوند نسبت داد! / شکایت عجیب درویش از دورازه‌بان یاغی
دیدار جانشین فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح کشور با خانواده امیرسرلشکر شهید کریم بیاتی اشکفتکی
آیین تکریم از پیشکسوتان رسانه ملّى برگزار شد
تصادف وحشتناک و له شدن خودروی سواری پژو 206 در مرند
کونگ فو آزاد آذربایجان شرقی جایگاه نخست استان را کسب کرد
انتصاب نماینده انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
هیات کونگ فو و هنرهای رزمی شهرستان مرند رتبه نخست استانی را کسب کرد
دختر 14 ساله تبریزی با خودرو وارد پارکینگ یک خانه شد! + فیلم
منتخب روز   
سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم