آشنایی با ارز دیجیتال ترا ویرچوا (Terra virtua)

  سه شنبه، 24 فروردین 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
آشنایی با ارز دیجیتال ترا ویرچوا (Terra virtua)
به نظر می‌رسد که ارز دیجیتال Terra Virtua Kolect با مشارکت‌های گسترده خود آماده است تا فصل جدیدی را در دنیای کلکسیون‌های دیجیتال آغاز کند.

در یک سال گذشته حجم بازار NFT ها به طور سرسام آوری افزایش یافته گویی همچون DeFi زمان مناسبی برای سرمایه گذاری بر آنهاست. یکی از این پروژه ها Terra Virtua Kolect است که در حوزهNFT فعالیت می کند. این پروژه با ارز TVK شناخته می شود و در صرافی یونی سواپ بیت مکس و بیکساری با قیمت ۰.۳دلار در حالت ترید است.

هدف این پروژه ایجاد اکوسیستمی برای NFT هاست و ایجاد زمینه هایی برای بازی هایی که به صورت ۳D با عینک VR قابل انجام است. هدف دیگر این پروژه ایجاد بازاری برای نمایش، خرید و فروش و جمع آوری کالاهای دیجیتالی کمیاب است. همچنین از اولین وبسایت هایی است که موارد مورد نیاز برای سرگرمی را وارد دنیای دیجیتال خواهد کرد.

این پروژه سبب می شود تا هنرمندان همچون طراحان نقاشان و غیره اثرهای خود را که در دنیای مجازی به وجود آورده اند در آنجا به فروش برسانند( تصور کن اینستاگرام اجازه بده آثار هنرمندان در خود برنامه ساخته باشه و توکن NFT آنها به وجود بیاید و در همان برنامه هم به فروش برسد این کاری است که این پروژه در حال انجام است)

علاوه بر اینها با معرفی توکن بومی خود به نام TVK باعث شده تا هزینه های کاربران در هنگام خرید و فروش NFTها به طور چشمگیری کاهش پیدا کند(به جای استفاده از ارز های دیگری مثل استیبل کوین ها بیت کوین و یا اتریوم). در این سایت می توان از توکن آن در موارد مرتبط با دیفای استفاده کرد.

تصویر
ارز دیجیتال Terra virtua

کاربران با خلق آثار دیجیتالی خود می توانند که نمایشگاه های شخصی خود را در این وب سایت بصورت ۲بعدی یا ۳بعدی بوجود بیاورند مانند FANCAVE و TERRADOME (بزرگترین نمایشگاه سیستم عامل ها) این بخش از بخش های جذاب این پروژه است زیرا با استفاده از عینکهای VR و ورود به فضای سه بعدی (۳D) آن می توان وارد نمایشگاه های هنرمندان شد که آثار خود را به صورت ۳D به وجود آورده اند نمایشگاه مجسمه های ۳D نقاشی های ۳D راه رفتن در نمایشگاه های شخصی حتی دعوت دیگران به دیدن این نمایشگاه ها برای خریدن آثاری که خلق شدند و دریافت توکن NFT آن.(این مجسمه ها و نقاشی ها می توانند متحرک باشند)

ترا ویرچوا کالکت (TVK) چیست؟

ترا ویرچوا پلتفرمی برای اشتراک گذاری، مبادله و تعامل با کلکسیون های دیجیتالی نام های تجاری و سازندگان به روشی جدید، اجتماعی، جذاب و همه گیر است.

ترا ویرچوا یک جهان مجازی را در رایانه های شخصی، تلفن های همراه و همچنین هدست های واقعیت مجازی به کاربران ارائه می دهد. علاوه بر این، این پلتفرم از پشتیبانی توسعه دهندگان محتوای واقعیت مجازی برخوردار است و امنیت آن توسط بلاکچین اتریوم تأمین می شود.

تاریخچه پروژه ترا ویرچوا

پروژه ترا ویرچوا در سال ۲۰۱۷ میلادی راه اندازی شد. پس از تکمیل اثبات مفهومی و ایجاد تیمی از رهبران، پیش فروش خصوصی آن در سال ۲۰۱۸ آغاز شد. در آن سال، تیم ترا ویرچوا نسخه آلفای پورتال خود را نیز راه اندازی کرد.

سال ۲۰۱۹، سالی مهم برای ارز دیجیتال Terra Virtua Kolect به شمار می رود. در آن سال، این شركت با برخی از رهبران صنعت سرگرمی مشاركت داشت و کلکسیون هایی مانند پدرخوانده (The Godfather) و گمشده در فضا (Lost in the Space) را به فروش رساند.

پس از آن و در سال ۲۰۲۰، ترا ویرچوا نسخه ۱.۰ شبکه اصلی پلتفرم خود را راه اندازی و فروش توکن اختصاصی خود (توکن TVK) را آغاز کرد.

مهم ترین برنامه های ترا ویرچوا برای سال ۲۰۲۱ نیز، شامل راه اندازی نسخه ۳.۰ پلتفرم با قابلیت همکاری کامل اجتماعی و ارزی و همچنین ارائه یک برنامه اجتماعی پیشرفته برای موبایل است.

تصویر
ارز دیجیتال Terra virtua

ترا ویرچوا یک پلتفرم سرگرمی

جهان های مجازی بسیاری در وب سایت ها یا برنامه های تلفن همراه وجود دارند. با این حال، به سختی می توان جهانی را یافت که در هر دو نسخه وجود داشته باشد و بُعد واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را نیز در بر بگیرد. ارز دیجیتال ترا ویرچوا کالکت این امر را امکان پذیر کرده است.

ترا ویرچوا در حالی که یکی از اولین پلتفرم های هماهنگ سازی بلاکچین و واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است، از توکن های غیر قابل تعویض (NFT) نیز برای ایجاد و ذخیره دارایی های کلکسیونی دیجیتال استفاده می کند. به عبارت دیگر، ترا ویرچوا به نام های تجاری و شرکت ها امکان دسترسی به جهانی مجازی را می دهد که در آن می توانند با مشتریان واقعی خود تعامل داشته باشند. به همین دلیل است که ترا ویرچوا با بسیاری از غول های صنعت سرگرمی همکاری می کند.

ترا ویرچوا کالکت طیف گسترده ای از محتواها را در بر می گیرد!

اکوسیستم ترا ویرچوا محیط های مختلفی دارد که به کاربران اجازه می دهد علایق خود را دنبال کنند.

اولین محیط، Fancave است؛ فضایی شخصی که در آن می توانید کلکسیون های دیجیتالی خود را مشاهده و مدیریت کنید. شما می توانید محیط Fancave را با سلیقه خودتان شخصی سازی کنید. علاوه بر این، ترا ویرچوا قصد دارد در آینده از تعاملات اجتماعی نیز در این محیط پشتیبانی کند.

محیط بعدی، Terradome است؛ محیطی که برای نگهداری از وسایل نقلیه، ربات ها و موجودات تخیلی فیلم هایی مانند حاشیه اقیانوس آرام (Pacific Rim)، طغیان (Pacific Rim The Uprising) و گودزیلا در برابر کونگ (Godzilla vs. Kong) در اندازه واقعی، ساخته شده است.

کسب در آمد در ترا ویرچوا

در حالی که محتواهای این پلتفرم به دست تیم داخلی آن تولید می شود، اما تولید، فروش و مبادله هنر برای کاربران نیز امکان پذیر است. در گالری ترا ویرچوا (Terra Virtua Gallery) که سومین محیط این پلتفرم است، کاربران، هنرمندان و کلکسیونرها می توانند آثار هنری خود را برای فروش یا فقط نمایش، عرضه کنند.

در ژانویه سال ۲۰۲۱، این پلتفرم از یک گروه ۱۱ نفره از هنرمندان مستقل تشکیل شده بود و از آن زمان، ۲۰ هنرمند دیگر نیز به این خانواده اضافه شده است.

بر اساس داده های ارائه شده در وب سایت nonfungible.com، تا اوریل 2021 بیش از ۱۳۶۰ فروش در پلتفرم ترا ویرچوا انجام شده است.

از سوی دیگر، هر پلتفرمی برای رشد خود، باید درآمدزایی کند. ترا ویرچوا نیز برای این منظور، با استفاده از یک مدل تجاری جالب، جریان درآمد را به روی پلتفرم خود باز می کند: در این بازار تنها آیتم های کلکسیونی دارای مجوز قابل فروش هستند.

تصویر
ارز دیجیتال Terra virtua

ارز دیجیتال Terra virtua با چه شرکت هایی همکاری می کند؟

از جمله مهم ترین شرکای ارز دیجیتال Terra virtua برای ایجاد کلکسیون های دیجیتالی، شرکت تهیه فیلم لجندری پیکچرز (Legendary Entertainment) و استودیوی تهیه و توزیع فیلم پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) هستند.

ترا ویرچوا ارائه دهنده رسمی NFTهای پارامونت پیکچرز است. این پلتفرم، کلکسیون NFTهای فیلم های بسیار موفق مانند پدرخوانده و تاپ گان (Top Gun) را منتشر کرده است.

همچنین، ترا ویرچوا به عنوان شریک رسمی لجندری پیکچرز، به زودی آیتم های کلکسیونی فیلم بسیار پرطرفدار گودزیلا در برابر کونگ را منتشر خواهد کرد.

علاوه بر اینها، ترا ویرچوا قصد دارد در آینده با پلتفرم های زیر نیز همکاری داشته باشد:

  • پلتفرم پلی گان (Polygon) – که پیش تر با نام Matic شناخته می شد؛ برای تسریع در پذیرش NFTها.
  • پلتفرم دیفای پولکا مارکتز (Polkamarkets) برای باز سازی بازار خود.
  • شبکه آرکان (Arkane) برای اضافه کردن یک کیف پول بصری.
  • پلتفرم فانتاسما (Phantasma) برای توسعه NFTهای چندلایه، زمان دار، بر اساس تقاضا و تو در تو.
  • الروند (Elrond) برای انطباق شاردینگ حالت (State Sharding) با الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS).
  • مِم (MEME) برای پشتیبانی از استیک فارمینگ (stake farming) NFTهای نسخه محدود.
  • آی جی گلکسی (IGGalaxy) برای پشتیبانی از بازی های رقابتی اجتماعی.
  • یو تراست (Utrust) برای ارائه یک راه حل پرداخت چند نفره.
  • یوتوپیا جنسیس (Utopia Genesis) برای حقوق موسیقی توکنیزه شده.

توکن TVK (کالکت) چیست؟

توکن اختصاصی پلتفرم ارز دیجیتال ترا ویرچوا، کالکت (Kolect) نام دارد که با نام اختصاری TVK شناخته می شود. کالکت، یک توکن مبتنی بر استاندارد ERC-20 (بلاکچین اتریوم) است که دنیایی کامل از امتیازها، تجربیات و فرصت ها را برای کاربران به ارمغان می آورد.

از جمله کاربردهای توکن کالکت (TVK) می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استیکینگ و فارمینگ: دارندگان توکن TVK می توانند با استیکینگ، NFTهای منحصر به فردی را در بازار ترا ویرچوا به عنوان پاداش دریافت کنند.
  • دسترسی: دارندگان توکن TVK می توانند به رویدادها و محتواهای برتر، مانند مسابقات، ایردراپ های NFTهای انحصاری و غیره، از طریق Prestige Club دسترسی داشته باشند.
  • دائو (DAO) و مدیریت: دارندگان توکن ارز دیجیتال ترا ویرچوا می توانند در تصمیم گیری های مربوط به این جامعه مشارکت داشته باشند.
  • ایجاد توکن غیر قابل تعویض یا NFT: به منظور دسترسی به بازار و تبلیغ کلکسیون های سه بُعدی، سازندگان باید از توکن TVK استفاده کنند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (227 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (92 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (64 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (59 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (35 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (33 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (29 نظر) ژست‌های سیدمحمد خاتمی با بازیگران در سینما؛ از تعظیم در برابر مهتاب کرامتی تا پُفیلا خوردن در حال تماشای فیلم+عکس/ همراهی همسر سیدحسن خمینی و سام درخشانی با رئیس‌جمهور سابق (28 نظر) خلاقیت خنده دار بَقال اهوازی برای فرار از گرما حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (24 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر) نگاهی به بازیگران و سلبریتی‌هایی که حیوان خانگی دارند+عکس/ از گربه محمدرضا گلزار و نفیسه روشن تا سگ پاکوتاه بهرام رادان و بهاره افشاری (22 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (22 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه یکشنبه 7 مرداد 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 7 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 7 مرداد 1403
فال انبیاء روزانه یکشنبه 7 مرداد 1403
چه کنیم حمام و سرویس بهداشتی همیشه خوشبو باشد؟
کرم کاپوچینو پنیری، یک دسر فوق‌العاده و جذاب
آلیشا لیمن اینفلوئنسر معروف و محبوب سوئیسی در یوونتوس هم تیمی نامزدش شد +تصاویر
پرسپولیس مرگ هوادارش را به فسخ قرارداد بیرانوند نسبت داد! / شکایت عجیب درویش از دورازه‌بان یاغی
دیدار جانشین فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح کشور با خانواده امیرسرلشکر شهید کریم بیاتی اشکفتکی
آیین تکریم از پیشکسوتان رسانه ملّى برگزار شد
تصادف وحشتناک و له شدن خودروی سواری پژو 206 در مرند
کونگ فو آزاد آذربایجان شرقی جایگاه نخست استان را کسب کرد
انتصاب نماینده انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
هیات کونگ فو و هنرهای رزمی شهرستان مرند رتبه نخست استانی را کسب کرد
دختر 14 ساله تبریزی با خودرو وارد پارکینگ یک خانه شد! + فیلم
منتخب روز   
سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم