آشنایی با ارز دیجیتال هدرا هش گراف

  چهارشنبه، 01 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 10 دقیقه
آشنایی با ارز دیجیتال هدرا هش گراف
پروتکل هدرا هش گراف یک پروتکل ایمن و سریع می باشد که توکن خود را با نام HBAR ارائه داده است . اگر می خواهید اطلاعاتی در ارتباط با این ارز دیجیتال به دست آورید ، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید .

هش گراف (Hashgraph) یک بلاکچین نیست یا بهتر بگوییم این فناوری بر بستر بلاکچین ساخته نشده است. بهتر است آن را به صورت نمودار تصور کنید، در نتیجه سرعت تأیید تراکنش ها با افزودن تراکنش های بیشتر به شبکه افزایش می یابد. در واقع فناوری اصلی که هش گراف بر اساس آن ساخته شده است، DAG نام دارد. DAG، مخفف دایرکت اسایکلیک گراف (Direct Acyclic Graph) یا نمودار غیر چرخشی مستقیم است.

این فناوری برای کمک به هدرا هش گراف برای دستیابی به بیش از ۱۰۰۰۰۰ تراکنش در ثانیه طراحی شده است. هش گراف یک رقیب واقعی برای ویزا و سایر سیستم های پرداخت در بازار انبوه است.

شبکه هدرا اکنون بیش از 1.5 میلیون تراکنش در روز را پردازش می کند. به وضوح از لحاظ تعداد تراکنش ها (tx) روزانه از شبکه اتریوم پیشی می گیرد. این در حالی است که توان پردازشی بیش از پنج برابر توان شبکه بیت کوین را دارد.

تاریخچه و بنیان گذاران ارز دیجیتال هدرا هش گراف Hedera Hashgraph

هدرا هش گراف دارای دو بنیان گذار به نام های Leemon Baird و Mance Harmon می باشد . دکتر لیمون به عنوان سرمایه گذار الگوریتم اجماع توزیع شده هش گراف است و در حال حاضر به عنوان دانشمند هدرا کار می کند .

قبل از تاسیس هدرا هش گراف ، دکتر لیمون بیش از یک دهه تجربه در زمینه های مختلف علوم کامپیوتر و امنیت جمع کرده و قبلا به عنوان دانشمند ارشد تحقیقات در مرکز آکادمی تحقیقات فضای مجازی کار می کرد . وی همچنین سمت بنیان گذار و CTO را در Swirlds Inc بستری برای ساخت DApp ها بر عهده دارد .

از طرف دیگر ، Mance Harmon مدیر عامل شرکت هدرا ، یک مدیر مجرب فناوری می باشد . هارمون حدود دو دهه تجربه در مدیریت نقش های اجرایی در شرکت های برجسته داراست . هارمون همانند دکتر لیمون به عنوان بنیان گذار و مدیر عامل در شرکت Swirlds Inc می باشد .علاوه بر دو نفری که نام بردیم ، تیم رهبری هدرا بیش از 10 نفر را تشکیل می دهد که بسیاری از انها مشاغل متفاوتی داشته اند .

تصویر
ارز دیجیتال هدرا هش گراف

نحوه عملکرد ارز دیجیتال هدرا هش گراف چگونه است؟

تیم Hashgraph معتقد است که بازار رمزارزها، برای تکامل، پیشرفت و استفاده روزمره در زندگی واقعی به تغییرات اساسی نیاز دارد. برای برآورده شدن این هدف، تیم هش گراف هدرا باید 5 مشکلی را که در ادامه به آنها اشاره می کنیم حل کند.

فناوری دفتر کل توزیع شده (Distributed Ledger) بازارهای موجود در صنایع مختلف را متحول می کند. با این وجود، قبل از پذیرفتن DTL در هر صنعت و منطقه، پنج چالش اساسی وجود دارد که باید برطرف شوند.

با توجه به آنچه که Baird و همکارانش در سال 2018 بیان کردند، این 5 چالش عبارت اند از:

  1. مقیاس پذیری: در حال حاضر، TPS (تعداد تراکنش در ثانیه) اکثر پروژه ها برای اجرای گسترده بلاکچین کافی نیستند.
  2. امنیت: اگر فناوری بلاکچین به طور گسترده مورد استقبال قرار گیرد، تریلیون ها دلار آمریکا سرمایه در بلاکچین و میلیاردها معامله در صف تأیید خواهیم داشت. اگر تصور کنیم که ارزش هر یک از معاملات در گذر زمان افزایش می یابد، به اقدامات امنیتی بیشتری برای حفظ این سرمایه نیاز است. در پروتکل هش گراف از الگوریتم اجماع aBFT استفاده می شود؛ روشی که معتقد است حداکثر امنیت را به ارمغان می آورد.
  3. مدیریت: دفتر کل باید توسط نمایندگان و متخصصان IT، تجارت، حقوق و سایر صنایع اداره شود؛ نه فقط فناوری.
  4. پایداری: سیستم باید با استفاده از یک رویکرد ترکیبی از سازوکارهای فنی و قانونی برای اجرای عملکردی پایدار، فعالیت کند.
  5. انطباق با مقررات: بلاکچین جدید باید سازگاری بیشتری داشته باشد و تمام الزامات قانونی از جمله KYC و AML را رعایت کند.

فناوری هش گراف، یک سیستم انتقال داده است که بر اساس پروتکل غیر متمرکز ساخته شده است. در بلاکچین، اطلاعات در بلوک ها ذخیره می شوند و هر بلوک (n) به بلوک قبلی (n-1) وابسته است. اما در هش گراف، ثبت هر تراکنش، مشابه با ثبت یک رویداد در شبکه است. بعد از ثبت درخواست انجام یک تراکنش در شبکه، برای آنکه کلیه اطلاعات تراکنش در اختیار تمام نودهای درون شبکه قرار گیرد، از پروتکلی به نام گاسیپ استفاده می شود. در واقع در این مدل، یک نود اطلاعات اولیه را دریافت می کند و به صورت تصادفی در اختیار نود دیگر قرار می دهد. نود جدید، اطلاعات دریافت شده را مجدداً مشابه با یک رویداد در شبکه ثبت می کند و باز هم به صورت تصادفی در اختیار نود دیگر قرار می دهد. بنابراین می توان گفت که تفاوت اصلی این مدل با بلاکچین استاندارد، در نحوه ثبت اطلاعات است. با توجه به اینکه در این پروتکل، نیازی به گواهی اثبات کار برای انجام تراکنش نیست؛ هزینه و سرعت انجام معاملات، نسبت به سیستم قبلی، تغییر چشمگیری دارد.

تصویر
ارز دیجیتال هدرا هش گراف

مهم ترین نکاتی که هنگام ایجاد الگوریتم اجماع Hashgraph درنظر گرفته شده اند، عبارت هستند از:

  1. پلتفرم باید سریع، ایمن و ارزان باشد و برای کار به حداقل تجهیزات استخراج نیاز داشته باشد.
  2. سیستم باید توسط چندین سازمان اداره شود و نظر هیچ یک از این سازمان ها نباید بر نظر دیگر سازمان ها تأثیر بگذارد.
  3. یک توکن بومی داخل پلتفرم وجود داشته باشد تا به عنوان یک ابزار داخلی مورد استفاده قرار گیرد؛ به عنوان مثال برای ایجاد اپلیکیشن غیر متمرکز (DApp) و … .

ساختار هدرا هش گراف چگونه است؟

در پایین ترین لایه این ساختار، اینترنت قرار دارد. هر کامپیوتر از طریق اینترنت به پلتفرم متصل است. در بخش میانی ساختار، یک لایه اجماعی Hashgraph وجود دارد که اطمینان می دهد همه چیز سریع، امن و منصفانه انجام می شود. نودها، اطلاعات تراکنش ها را از کاربران دریافت می کنند و از طریق الگوریتم اختصاصی در این لایه، با شبکه به اشتراک میگذارند. در قسمت بالایی، یک لایه سرویس وجود دارد که شامل توکن رمزارز، یک فایل ذخیره سازی برای DAG و قراردادهای هوشمند است که به زبان Solidity _همان زبانی که برای قراردادهای Ethereum استفاده می شود_ نوشته شده است.

به طور کلی، مزایای اصلی در ساختار ارز دیجیتال هدرا هش گراف سرعت، کارمزد کم و امکان استفاده از آن برای انجام معاملات کوچک و پروتکل اجماع است.

با استفاده از پروتکل اجماع، نودها به طور کارآمد و سریع تر داده ها را با نودهای دیگر شبکه تبادل می کنند. این نوع ساختار داده از نظر رمزگذاری ایمن است و شامل تاریخچه ارتباطات در یک جامعه است.

این پلتفرم تضمین می کند که هیچ کاربری نمی تواند جریان معاملات را در شبکه مسدود کند یا هیچ گروه کوچکی نمی تواند نظم اجماع این پروتکل را به هم بریزد.

تصویر
ارز دیجیتال هدرا هش گراف

کارمزد استفاده از هدرا هش گراف چقدر است؟

یکی از مهم ترین دغدغه های کاربران، نرخ کارمزدی است که برای انجام یک تراکنش از طریق این پلتفرم باید پرداخت کنند. همان طور که پیش از این گفته شد، با توجه به اینکه در این پروتکل نیازی به گواهی اثبات کار برای تأیید تراکنش ها نیست، هزینه و کارمزد مورد نیاز برای بررسی و تأیید تراکنش ها بسیار کمتر از بلاکچین استاندارد است. هزینه ای که به عنوان پاداش به نودهای درون شبکه پرداخت می شود، به صورت مشخص، تعیین نشده است. این هزینه، مستقیماً توسط کاربر به نودی که مسئولیت بررسی و تأیید تراکنش را به عهده داشته، پرداخت می شود.

توکن ارز دیجیتال هش گراف (HBAR)

ارز دیجیتال Hedera Hashgraph خود را به عنوان یک شبکه عمومی غیر متمرکز توصیف می کند که توسعه دهندگان می توانند از طریق مکانیسم جدید اجماع آن، به صورت سریع و برخط، برنامه های امن و غیر متمرکز ایجاد کنند.

توکن اختصاصی شبکه ارز دیجیتال هدرا هش گراف (Hedera Hashgraph) توکن HBAR است. قیمت توکن ارز دیجیتال هدرا هش گراف (Hedera Hashgraph) در زمان اولین عرضه آن در حدود 0.14 دلار بود. پس از عرضه، قیمت توکن HBAR با روند نزولی مواجه شد و این کاهش قیمت به شکلی بود که قیمت توکن اچ بار طی چند روز به کمتر از 0.03 دلار رسید. اما این پایان کار ارز دیجیتال Hedera Hashgraph نبود و پس از این سقوط، قیمت هدرا هش گراف متعادل شد و توانست ارزش خود را حفظ کند.

مزایای هدرا هش گراف چیست؟

قبلاً هم گفته شد که امنیت و کاهش هزینه انجام تراکنش ها، از جمله مزایای اصلی هش گراف هستند. با توجه به اینکه در این پلتفرم از الگوریتم aBFT برای برقراری امنیت در شبکه استفاده شده، نیازی به استفاده از مدل گواهی اثبات کار نیست. همین مسئله، باعث می شود در کنار افزایش امنیت، کارمزد تراکنش ها کاهش یابد.

معایب هدرا هش گراف چیست؟

  • وایت پیپر منتشرشده در مورد این فناوری، ابهامات زیادی دارد و هنوز برای بسیاری از کاربران، نحوه عملکرد، جزئیات و ویژگی های آن مبهم است. بنابراین اولین مشکل یا چالش این فناوری، رفع پیچیدگی های فناوری و توضیح موارد به ساده ترین شکل ممکن است.
  • مسئله دیگر، مدل مدیریتی هش گراف است. همان طور که پیش از این گفته شد، در یک مدل خاص از یک گروه 39 نفره مورد اعتماد از صنایع و مناطق مختلف، برای مدیریت شبکه استفاده می شود. در نتیجه این موضوع تا حدی قابلیت غیرمتمرکز بودن این فناوری را زیر سؤال می برد.
  • گرچه به نظر می رسد hashgraph برای رفع چالش های بلاکچین استاندارد، راه حل های منحصربه فردی دارد، اما توضیحات ارائه شده در خصوص رفع هر چالش، چندان هم قانع کننده نیست.

کیف پول های پشتیبان کننده ارز دیجیتال هدار هش گراف HBAR

پس از خریداری ارز دیجیتال هدرا هش گراف شما می توانید با استفاده از کیف پول های دیجیتالی رمز ارز HBAR را ذخیره نمایید . امنیت کیف پول ها نکته ای مهم است که در استفاده از کیف پول ها باید در نظر گرفته شود . در ادامه مطالب انواع مختلفی از کیف پول ها را به شما معرفی می نماییم که از ارز دیجیتال هدرا هش گراف پشتیبانی می کنند .

کیف پول آنلاین

کیف پول های آنلاین روی سرور اجرا می شوند و از هر دستگاهی در هر مکان قابل دسترسی هستند . کیف پول های آنلاین از جمله راحت ترین کیف پول ها برای استفاده می باشند ، اما این نکته را به یاد داشته باشید که کلید های خصوصی شما به صورت انلاین ذخیره می شوند و احتمال حملات و سرقت هکرها بیشتر است . معتبرترین کیف پول های آنلاین برای ذخیره سازی HBAR می توان به کیف پول نِم نانو Nano NEM ، کوین بیس Coinbase و کویناپالت Coinapult اشاره کرد .

کیف پول موبایلی

کیف پول های موبایلی در مقابل کیف پول های دسکتاپی قابلیت چندانی ندارند ، اما سهولت استفاده در این کیف پول ها به این دلیل است که شما همیشه کیف پول را همراه خود دارید و می توانید در هر جایی از آنها استفاده کنید . بهترین کیف پول هایی موبایلی برای ذخیره سازی ارز دیجیتال هدرا هش گراف عبارتند از کیف پول نم نانو Nano NEM ، کیف پول کوین بانک Coinbank و کیف پول Coinbase.

کیف پول های دسکتاپی

شما می توانید کیف پول هایی دسکتاپی را در رایانه خود بارگیری و نصب نمایید . ان ها فقط در رایانه ای که نصب کردید قابل دسترسی هستند . کیف پول های دسکتاپی از امن ترین کیف پول ها هستند مگر اینکه رایانه شما هک و یا مورد حمله ویروس ها قرار بگیرد . بهترین کیف پول های دستکتاپی HBAR ، BitPanda و Electrum-BCD می باشند .


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (227 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (92 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (64 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (59 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (35 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (33 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (29 نظر) ژست‌های سیدمحمد خاتمی با بازیگران در سینما؛ از تعظیم در برابر مهتاب کرامتی تا پُفیلا خوردن در حال تماشای فیلم+عکس/ همراهی همسر سیدحسن خمینی و سام درخشانی با رئیس‌جمهور سابق (28 نظر) خلاقیت خنده دار بَقال اهوازی برای فرار از گرما حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (24 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر) نگاهی به بازیگران و سلبریتی‌هایی که حیوان خانگی دارند+عکس/ از گربه محمدرضا گلزار و نفیسه روشن تا سگ پاکوتاه بهرام رادان و بهاره افشاری (22 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (22 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه یکشنبه 7 مرداد 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 7 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 7 مرداد 1403
فال انبیاء روزانه یکشنبه 7 مرداد 1403
چه کنیم حمام و سرویس بهداشتی همیشه خوشبو باشد؟
کرم کاپوچینو پنیری، یک دسر فوق‌العاده و جذاب
آلیشا لیمن اینفلوئنسر معروف و محبوب سوئیسی در یوونتوس هم تیمی نامزدش شد +تصاویر
پرسپولیس مرگ هوادارش را به فسخ قرارداد بیرانوند نسبت داد! / شکایت عجیب درویش از دورازه‌بان یاغی
دیدار جانشین فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح کشور با خانواده امیرسرلشکر شهید کریم بیاتی اشکفتکی
آیین تکریم از پیشکسوتان رسانه ملّى برگزار شد
تصادف وحشتناک و له شدن خودروی سواری پژو 206 در مرند
کونگ فو آزاد آذربایجان شرقی جایگاه نخست استان را کسب کرد
انتصاب نماینده انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
هیات کونگ فو و هنرهای رزمی شهرستان مرند رتبه نخست استانی را کسب کرد
دختر 14 ساله تبریزی با خودرو وارد پارکینگ یک خانه شد! + فیلم
منتخب روز   
سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم