آشنایی با ارز دیجیتای دای DAI

  دوشنبه، 22 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
آشنایی با ارز دیجیتای دای  DAI
Stablecoin یک cryptocurrency است که ارزش آن به دارایی های کمتری مثل ارزهای فیات ، وثیقه ها ، سایر ارزهای رمزنگاری شده ، سبد کالاهای موجود در شاخص قیمت مصرف کننده ، فلزات گرانبها یا روغن وابسته است. برخی از پروژه های stablecoin حتی سعی دارند با استفاده از الگوریتم ها مقدار پایدار را برطرف کنند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، دای dai یک رمزنگاری غیر متمرکز در برابر ارزش دلار آمریکا تثبیت شده است. از طریق سازندگان Dai Stablecoin System ایجاد شده است و از تجارت حاشیه ای برای پاسخ به تغییر شرایط بازار و حفظ ارزش آن در برابر ارزهای اصلی جهان استفاده می کند. بر خلاف سایر stablecoin های محبوب که ارزش آن به طور مستقیم توسط USD پشتیبان گرفته می شود ، از وثیقه های رمزنگاری پشتیبانی می شود که می توانند به صورت عمومی در blockchain Ethereum مشاهده شوند.

dai چیست؟

به طور خلاصه ، دای dai یک استابلوکین غیر متمرکز است که توسط (MakerDAO (MKR ایجاد شده است. یك دای برابر است با یك دلار آمریكا و همیشه تا زمانی كه نشانه از گردش خارج شود ، اینگونه خواهد ماند.
دای بدون داشتن اعتماد متمرکز به روشی هوشمندانه و جالب ، ارزش پایدار را حفظ می کند. این تغییر به دنبال تغییرات بازار است و بنابراین قیمت ثابتی را در برابر سایر ارزهای رمزپایه حفظ می کند. این فرآیند توسط پلت فرم Maker به همراه نشان های MKR ، قراردادهای هوشمند CDP و چندین مکانیسم تثبیت کننده دیگر تسهیل می شود. دیگر نیازی به یک مركز متمركز برای نظارت بر استابیلوكسهای فیات مانند (Tether (USDT نیست و هیچ بانكی سنتی آن را پشتیبانی نمی كند. این پروژه کاملاً بر روی blockchain Ethereum و قراردادهای هوشمند آن زندگی می کند ، و این باعث می شود که دائمی یک استبلاکوی بی اعتماد و غیر متمرکز باشد که نمی توان آن را خاموش و سانسور کرد.

به طور خلاصه این پروژه مزایای زیر را دارد:

  • همیشه یک دای یک دلار ارزش دارد.
  • هیچ دولت یا مقام متمرکز دیگری نمی تواند آن را تعطیل کند.
  • هیچ کس نمی تواند آن را کنترل کند.
  • مانند سایر ارزهای رمزنگاری ، می توان مستقیماً با عبور از تمام واسطه ها مبادله کرد.
  • می توان آن را آزادانه مانند هر نشانه ERC-20 دیگر داد و ستد کرد.
  • این ثبات بی اعتماد را به اکوسیستم رمزنگاری ناپایدار به ارمغان می آورد.
  • هرکسی از هر مکانی در جهان می تواند فقط با داشتن یک کیف پول اتریوم آن را دریافت و ارسال کند.

Stablecoin چیست؟

Stablecoin یک cryptocurrency است که ارزش آن به دارایی های کمتری مثل ارزهای فیات ، وثیقه ها ، سایر ارزهای رمزنگاری شده ، سبد کالاهای موجود در شاخص قیمت مصرف کننده ، فلزات گرانبها یا روغن وابسته است. برخی از پروژه های stablecoin حتی سعی دارند با استفاده از الگوریتم ها مقدار پایدار را برطرف کنند. ایده کلی stablecoin تولید دارایی رمزپایه ای است که ارزش آن مستعد نوسانات شدید نیست.

چگونه DAI ارزش خود را حفظ می کند؟

دای dai از نظریه بازی استفاده می کند و انگیزه های اقتصادی را به دقت حفظ می کند تا ارزش 1 دلار را به طور مداوم حفظ کند. هنگامی که دای تنها زیر 1 دلار سقوط می کند ، سیستم کاربران را برای افزایش قیمت تشویق می کند. هنگامی که یک دای بیش از 1 دلار ارزش دارد ، مشوق ها به روش دیگر کار می کنند. در هر یک از این موارد ، بازیگران منطقی به دلیل نوسان قیمت می توانند درآمد کسب کنند. هرچه دای بیشتر از میانگین انحراف داشته باشد ، انگیزه های بهتری برای واگذاری قیمت به 1 دلار وجود دارد.علاوه بر آن ، سکه های دای همیشه وثیقه می شوند. این بدان معنی است که به جای پشتوانه سکه های 1:1 با دارایی های زیرین آنها (اتریوم) این نسبت همیشه بیشتر از 1:1 است. به عنوان مثال ، اگر اتر 100 دلار ارزش داشته باشد و نسبت وثیقه 150٪ باشد ، می توانید 66 دای ایجاد کنید.

دای چگونه ایجاد می شود؟

دای به عنوان یک استابلکوین رمزنگاری شده ، با اتر وثیقه می شود. هر دارنده اتر می تواند Dai را با استفاده از MakerDAO DApp ایجاد کند.اول ، شما باید اتر خود را به وضعیت بدهی وثیقه (CDP) ارسال کنید. به نوبه خود ، بخشی از دای دریافت خواهید کرد. CDP یک قرارداد هوشمند است که بر روی زنجیره ای اجرا می شود و بر صدور و بازخرید داع حاکم است. پس از دریافت دای برای ETH ، تنها راه بازگشت اتر به شما بازپرداخت DAI وام گرفته شده است.

فرایند صدور گام به گام دای ساده چگونه است

1 – کاربر ETH را واریز می کند (بیایید بگوییم که 200 دلار ارزش دارد).
2 -وی با صد ضریب 100 دلار به ارزش 100 دلار با نسبت وثیقه 2: 1 صادر می کند.
3 – کاربر DAI را پس می گیرد و از خواسته خود استفاده می کند.
4 – وقتی کاربر می خواهد DAI را به ETH بازگرداند ، باید با همان 100 DAI + علاقه آن را دوباره خریداری کند. از ژانویه سال 2019 ، نرخ بهره سالانه دای 1٪ است.
5 – کاربر مبلغ پرداخت DA به علاوه علاقه مستهجن را پس می دهد. هزینه های بهره مستقیم برای نگهداری سیستم به دارندگان نشان های MKR مراجعه می شود.

فرآینده این کار به ضرر اتریوم است.

همانطور که مشاهده می کنید ، اساساً داعی وام گرفته شده علیه اتریوم است. با استفاده از MakerDAO کاربران ETH می توانند وام دای را نسبت به دارایی های اتر خود درخواست کنند. این روند با تبدیل منابع اتریوم کاربر به نشانه ERC-20 با نام WETH (بسته بندی شده Ethereum) آغاز می شود. پس از انجام این کار ، WETH به استخر اتریوم می رود ، که به عنوان وثیقه برای تمام نشانه های صادر شده دای استفاده می شود. این استخر (Pooled ETH) نامیده می شود. در مرحله بعد ، PETH برای ایجاد یک موقعیت بدهی وثیقه ای (CDP) قفل شده است ، و کاربران نشانه های دای را که می توانند از آنها استفاده کنند دریافت می کنند.

دای dai را می توان از کجا تهیه کرد؟

از ژانویه سال 2019 ، دای می تواند در صرافی های زیر معامله شود:
hitbtc ، bitfinex ،coinhub ، exmo ، bancor

کجا باید DAI را ذخیره کنیم؟

هر دو DAI و Makercoin نشانه های Ethereum ERC20 هستند و می توانند در کیف پولهای سازگار با ERC-20 مانندMyEtherWallet ، Atomic ، Exodus ، Jaxx ، Mist ، Metamask و سایر موارد دیگر ذخیره شوند. برای داشتن یک لایه امنیتی بیشتر ، می توانید از کیف پول سخت افزاری توسط لجر یا Trezor نیز استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (463 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (347 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (220 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (67 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (59 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (16 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (12 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (10 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
تیتر امروز   
پیام احساسی پرویز پرستویی خطاب به پزشکیان از زبان فاطمه همسرش/ مسعود جان...
تیم 8 نفره تروریستی حمله کننده به آراء مردم توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شدند
(ویدئو) گریه دیدنی رحمت سریال "پایتخت" برای منقرض شدن نسلش / خیلی با استعداده نگران نسلشم هست😂
یادی کنیم از عکس زیبای مرحوم ماه چهره خلیلی، جاریه سریال "مختارنامه"، با لباس عروس ساده ولی شیک، در کنار پارسا پیروزفر، بهنام سریال "در انتهای شب"
(عکس) شهری که متفاوت‌ ترین «پشت‌ بام‌ های» جهان را دارد!
(عکس) داماد مسعود پزشکیان کیست/ تحصیلات و شغل فعلی زهرا پزشکیان و همسرش
(تصاویر) لحظات زیبایی از قرآن گرفتن دختر پزشکیان، زهرا، برای راهی کردن پدر
(تصاویر) نگاهی به استایل های ایرانی پسند و شیک احسان علیخانی، مجری و برنامه ساز "جوکر 2"/ استایل های مامان پسند احسان علیخانی👌
سنگ تمام مژده لواسانیه برای رئیس جمهور ایران با انتشار عکس دیده نشده از مسعود پزشکیان و دختر جوانش/ نیم ست پاپیونی دخترشون چه شیکه
خطرناک ترین و در عین حال زیباترین ترند آرایش در مصر باستان/ ریسک بزرگی که زنان مصر بخاطر زیبایی افسانه ای خود، به جان می خریدند
(ویدئو) آواز تلخ و جانسوز مهدی یغمایی بر مزار برادرش
خنده دارترین سکانس فصل یک " جوکر 2" که هرگز فراموش نمیشه/ مطمئنا تاریخ این مشاعره نیما شعبان نژاد و رادش رو یادش میمونه تا ابد🤣
(عکس) بهاره رهنما به کدام نامزد رای داد؟/تصویری متفاوت و دیده نشده از بهاره رهنما پای صندوق رای در تالار وحدت
(عکس) تصویر خنده دار و دهه شصتی از تیپ دامادی بهرام افشاری با یک کت زرد و موهای فرفری
(عکس) کافه گردی پارسا پیروزفر، بهنام سریال "در انتهای شب"، و پریناز ایزدیار/ چه کافه دلباز و سرسبزی هم هست
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند