آشنایی با مفهوم شیلینگ (Shilling) در دنیای ارزهای دیجیتال

  سه شنبه، 05 مرداد 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
آشنایی با مفهوم شیلینگ (Shilling)  در دنیای ارزهای دیجیتال
شیلر یا Shilling به فردی گفته می‌شود که با استفاده از تبلیغ منفی یا مثبت یک رمزارز خاص، سبب نابودی یا رشد آن می‌شود. اغلب برای شیلرها توسط توسعه‌دهندگان پروژه‌های کریپتوکارنسی مزایای خاص و سودآوری در نظر گرفته می‌شود. در ادامه مطلب بیشتر با شیل یا شیلینگ آشنا میشوید . با ما همراه باشید.

در زمان های گذشته که مردم فروش محصولات و خدمات خود را آغاز کردند ، شیلینگ ( shilling )و جود داشته و از این روش برای گرم کردن بازارهای خود استفاده می کردند.معمولا زمانی که فرد یا افرادی از کالا و خدمات خاصی تعریف و تمجید بسیاری می کنند ، و وانمود می کنند که خودشان مشتری دائمی آن کالا هستند ، شیلینگ اتفاق می افتد.اما در واقعیت این افراد با فروشندگان کالا و خدماتی که معرفی می کنند ارتباط نزدیکی دارند و گویا صرفا جهت بازار گرمی و کسب سود اقدام به این تبلیغات می نمایند.شیلینگ در دنیای ارزهای دیجیتال و همچنین بیت کوین هم وجود دارد و افرادی سعی می کنند با بهره گیری از این روش ، به پامپ کوین ها اقدام نمایند.گاهی اوقات مردم در دنیای فناوری نوین مانند ارزهای دیجیتال ، نمی دانند که دنبال چه چیزی هستند و یا عوامل مهم برای موفقیت یک محصول را درک نمی کنند.احتمال دارد این گونه افراد به نظرات دیگران متوسل شوند و با مراجعه به وبلاگ ها ، دیدن فیلم های یوتیوب و … در این زمینه گرفتار shilling شوند.

این تعریف و تمجید ها توسط افراد کلاه بردار سبب جذب افرادی می شود که تخصص کافی ندارند ، و در همین زمینه گاهی وبلاگ نویس ها و یا شخصیت های شبکه های اجتماعی ، مبالغ هنگفتی را جهت تعریف و تمجید از یک کوین خاص و پامپ کردن آن دریافت می نمایند.ممکن است افرادی که به دنبال ارزهای دیجیتال خوبی جهت سرمایه گذاری هستند ، تحت تاثیر تعریف های این گونه افراد قرار بگیرند .

شیل یا شیلینگ (Shilling) چیست؟

شیل یا شیلینگ (Shilling)، به شخص یا عمل مشتاقانه ای برای تبلیغ یک ارز دیجیتال یا یک پروژه رمزنگاری شده گفته می شود که اساساً آن تبلیغات انجام شده در جهت کسب سود شخصی است. به عنوان یک اصطلاح رایج در فضای ارزهای دیجیتال، Shill یا Shiller مردم را به سرمایه گذاری در انواع ارزهای دیجیتال ترغیب و تشویق می کند. در نتیجه بر اساس قانون عرضه و تقاضا، با افزایش میزان تقاضا، قیمت کوین یا توکن نیز افزایش خواهد یافت. جالب است بدانید که منشأ اصلی کلمه Shill مختص دنیای ارزهای دیجیتال نیست و در بسیاری از کازینوهای سراسر دنیا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال وقتی شخصی به یک رمزارز خاص اتهامات دروغین و منفی وارد می کند؛ شاهد نوعی استفاده از Shilling هستیم. برای مثال ممکن است یک شیلر از این طریق بخواهد ارز دیجیتال رقیب را نابود کند تا ارزش رمزارز خودش را بالا ببرد.

شیلینگ

چه کسانی به Shilling می پردازند؟

اساساً شیلر در دنیای ارزهای دیجیتال یک کلاهبردار است. ممکن است شیلرها مقداری ارز دیجیتال بخرند و منتظر افزایش قیمت و کسب سود از این طریق باشند. علاوه بر این، بسیاری از پروژه های رمزارز، به شیلرهایی که ارز دیجیتال این پروژه ها را Shill می کنند، انعام می دهند.

نحوه تأثیر Shilling (شیلینگ) بر قیمت ارزهای دیجیتال

همان طور که پیش از این نیز اشاره شد، شیلینگ ها با تبلیغ یکی از انواع ارزهای دیجیتال، اشتیاق افراد را برای خرید آن رمزارز خاص افزایش می دهند؛ با افزایش تقاضای خرید، قیمت ها نیز بیشتر خواهد شد. اما اگر یک شیلر تبلیغات منفی در راستای تخریب یکی از رمزارزها داشته باشد، به همان اندازه ممکن است باعث نابودی و سقوط آن رمزارز خاص شود.می توان گفت Shilling رابطه مستقیمی با قیمت ارزهای دیجیتال دارد.

اگر با فضای ارزهای دیجیتال آشنایی داشته باشید، به احتمال زیاد نام جان مک آفی (John McAfee)، خالق نرم افزار ضدویروسی به همین نام (McAfee) را شنیده اید. John McAfee با استفاده از شهرتش برای تبلیغ پروژه های کریپتوکارنسی و عرضه اولیه توکن آنها (ICOs)، توانست در سال 2017 درآمد قابل توجهی به دست بیاورد. بر اساس آنچه که اعلام شده است، به ازای هر یک توئیت در پلتفرم توییتر، مبلغ 105 هزار دلار به جان مکافی پرداخت شده است. طبق گزارش های رسیده، برای انجام این تبلیغات؛ جان مک آفی درصد اعظمی از توکن های کل موجود را در اختیار داشته است.

توجه داشته باشید که این مثال بدان معنا نیست که تمام تأثیرگذاران فضای ارزهای دیجیتال شیل هستند؛ چراکه اینفلوئنسرهای این فضا نقش حیاتی در جاانداختن یک ایده خاص در ذهن جامعه هدف بازار ارزهای دیجیتال دارند. در حالی که گروهی از تأثیرگذاران سعی می کنند پروژه کریپتوکارنسی که در آنها مشارکت دارند را تبلیغ کنند، گروهی دیگر از آنها تنها به عنوان مدافع ارزهای دیجیتال فعالیت می کنند.

تعدادی از اینفلوئنسرهای بیت کوین که نقش مهمی به عنوان مدافعان ارزهای دیجیتال ایفا می کنند؛ عبارت اند از:

  • سیفدین (Saifedean): نویسنده کتاب The Bitcoin Standard
  • دوقلوهای وینکلووس (Winklevoss): بنیان گذاران صرافی رمزنگاری شده جمینی (Gemini)
  • مایکل سیلور (Michael Saylor): مدیرعامل MicroStrategy
  • ایلان ماسک (Elon Musk): مدیرعامل Tesla و اسپیس ایکس

هر زمانی که صحبت از اینفلوئنسرهای بیت کوین و به طور کلی فضای ارزهای دیجیتال می شود، نام ایلان ماسک را خواهیم دید. توییت های ایلان ماسک در خصوص بیت کوین (BitCoin) و دوج کوین (Dogecoin) سبب حرکت روبه جلوی بازارهای رمزارزی و افزایش نظرات و تعاملات صدها هزار نفر شده است.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (434 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (224 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (159 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (148 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (136 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (93 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (91 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (74 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW