آشنایی با صرافی غیر متمرکز دودو (DODO)

  پنجشنبه، 18 آذر 1400   زمان مطالعه 11 دقیقه
آشنایی با صرافی غیر متمرکز دودو (DODO)
صرافی غیرمتمرکز DODO یک پروتکل مالی غیرمتمرکز (DeFi) است. این صرافی به‌ عنوان یک تأمین‌کننده نقدینگی بر بستر اتریوم و شبکه هوشمند بایننس (BSC) ساخته شده است.در ادامه این مطلب بیشتر با این صرافی آشنا میشوید . با ما همراه باشید.

تابستان سال ۱۳۹۹ نقطه عطفی برای حوزه دیفای بود. در این برهه، پروتکل های بسیاری پا به عرصه گذاشتند که تصویر امور مالی را برای همیشه در جهان تغییر دادند. به تدریج تمامی کارکردهای دنیای مالی سنتی در دنیای بلاکچین و به شکل غیرمتمرکز ایجاد شدند؛ علاوه بر آن، امکانات تازه ای که تکنولوژی بلاکچین فراهم می کند، سبب بروز خلاقیت های تازه ای در این عرصه شد. صرافی غیرمتمرکز دودو (DODO) یکی از پلتفرم هایی است که در آن برهه شروع به فعالیت کرد و هم اکنون به یکی از نوآورترین های این حوزه بدل شده است. اما صرافی غیرمتمرکز دودو چیست؟ در ادامه مطلب به این پرسش پاسخ خواهیم گفت. همچنین نحوه کار با این پلتفرم را مرور خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

صرافی DODO چیست؟

دودو (DODO) یک پروتکل DeFi و تأمین کننده نقدینگی درون زنجیره ای با لغزش (slippage) است که بر بستر شبکه اتریوم و شبکه هوشمند بایننس (BSC) ساخته شده. صرافی دودو با یک الگوریتم جدید به نام PMM و نقدشوندگی تک دارایی، شرایط ترید یکپارچه همراه با فرصت های سودآور تأمین نقدینگی را برای کاربران مهیا کرده است.

صرافی دودو دارای مخازن نقدینگی است که احتمال ضرر ناپایدار و اسلیپیج (slippage) را برای معامله گران به حداقل می رساند. این پروتکل همچنین شامل پروژه های ارز دیجیتال جدید با ICO رایگان از طریق Initial DODO Offering (IDO) خود که درسایت این صرافی به نام Crowdpooling شناخته می شود است.این صرافی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به کاربران خود، از DODO SmartTrade و الگوریتم PMM برای کاهش هزینه ها، استفاده می کند.

صرافی DODO

تاریخچه صرافی دودو

پلتفرم DODO در آگوست ۲۰۲۰ (مرداد ۱۳۹۹) توسط تیم توسعه دهنده ای ناشناس آغاز به فعالیت کرد. در آغاز فعالیت، این پلتفرم موفق به جذب ۶۰۰ هزار دلار سرمایه از شرکت سرمایه گذاری Framework Ventures شد. تنها یک ماه بعد، در تامین مالی دیگری، سه شرکت پنترا کپیتال (Pantera Capital)، بایننس لبز (Binance Labs) و Three Arrow Capital مجموعا ۵ میلیون دلار به این پلتفرم سرمایه تزریق کردند. علاوه بر شرکای ذکر شده، شرکت های سرمایه گذاری مشهوری همچون کوین بیس، گلکسی دیجیتال، هولدینگ CMS و آلامدا (Alameda Research) در این پلتفرم ذی نفع هستند.

تیم صرافی غیر متمرکز دودو (DODO)

صرافی DODO توسط سه نفر از متخصصان باتجربه بلاک چین ایجاد شده است که هر کدام دانش عمیقی از جنبه های مختلف فناوری بلاک چین و عملکرد تبادل دارند.مینگدا لی مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران صرافی دودو است. او معمار مدل PMM مورد استفاده توسط DODO بود. او قبلاً یک توسعه دهنده اصلی در DDEX، یک پلتفرم معاملات حاشیه، بود و دکترا از دانشگاه پکن انصراف داد.چی وانگ مدیر ارشد اجرایی صرافی دودو است. او یک توسعه دهنده نرم افزار است و شبکه DOS، یک سرویس اوراکل لایه دو مستقر در چین را تاسیس کرد. وانگ برای شرکت هایی مانند Oracle و Pure Storage به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار قبل از سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال کار می کرد.

ویژگی های صرافی غیرمتمرکز DODO چیست؟

مجموعه محصولات DODO V2 شامل خدمات ترید و تجمیع SmartTrade ،Crowdpooling/IDO، استخرها و استخراج است که شامل استخراج نقدینگی، ماینینگ ترید و استخراج ترکیبی است. این پلتفرم از طیف وسیعی از کیف پول ها شامل MetaMask ،Coinbase ،WalletConnect و Portis پشتیبانی می کند.علاوه بر این موارد، صرافی دودو از امکانات منحصر به فردی شامل DODO Vending Machine ،DODO NFT Vault و DODO Private Pools پشتیبانی می کند.

بازارساز فعال (Proactive Market Maker)

الگوریتم Proactive Market Maker (PMM) به طور کامل توسط تیم DODO توسعه داده شده است که بر طراحی بازارسازهای خودکار (AMMs) برای بهبود بهره وری سرمایه، کاهش ضررهای ناپایدار و به حداقل رساندن اسلیپیج برای معامله گران، تمرکز کرده است. به طور خلاصه می توان گفت که PMM یک نسخه تعمیم یافته بسیار دقیق از اوردر بوک درون زنجیره ای است. مکانیسم قیمت گذاری PMM از اوراکل ها برای جمع آوری بسیار دقیق قیمت های دارایی ها استفاده می کند. این در حالی است که DEXهای مبتنی بر AMM از یک منحنی ثابت ساده برای تعیین قیمت فعلی بر اساس میزان فعلی هر دارایی استفاده می کنند.

PMM از پارامترهایی مانند نسبت دارایی ها و شیب منحنی برای پیش بینی شرایط بازار استفاده می کند که نتیجه آن استخرهای DODO است که برای انواع کاربردها سازگار و انعطاف پذیر است. این رویکرد پروتکل را قادر می سازد که نقدینگی کافی نزدیک به قیمت بازار را برای تثبیت سبد تأمین دهندگان نقدینگی (LP)، کاهش قیمت و ضررهای ناپایدار با معامله آربیتراژ به عنوان پاداش تأمین کند.

ترید هوشمند در صرافی DODO

SmartTrade یک سرویس تجمیع نقدینگی غیرمتمرکز است که به منابع نقدینگی مختلف مراجعه و آنها را با یکدیگر مقایسه می کند تا نرخ مبادله بهینه بین هر دو توکن را مشخص نماید. با استفاده از این قابلیت هوشمند، بهترین اُردر را از منابع نقدینگی تجمیعی پیدا می کند تا بهترین قیمت را به تریدرها پیشنهاد دهد.از طریق این الگوریتم مسیریابی، DODO امکان ترید بین دو توکن دلخواه در Ethereum و Binance Smart Chain (BSC) را فراهم می کند.

در صرافی دودو برای توکن های مشابه، چندین مجموعه نقدینگی با منحنی ها و پارامترهای مختلف قیمت وجود دارد که توسط کاربران پیکربندی و طراحی شده اند تا نیازهای بازارساز خود را برآورده کنند. SmartTrade این استخرها را به هم متصل و بهترین قیمت را در بین آنها پیدا می کند. لازم به ذکر است که صرافی DODO همچنین سایر پروتکل های DeFi را برای جمع آوری نقدینگی که شامل 0x و 1inch است، ادغام می کند.

صرافی DODO

استخرهای DODO

استخرهای نقدینگی در وهله اول، ترید غیرمتمرکز دارایی ها را ممکن می سازند. استخرهای DODO شرایطی را برای تأمین دهندگان نقدینگی مهیا کرده که استراتژی های خود را برای ایجاد بازارساز درون زنجیره ای خود به شیوه ای کاملاً بدون مجوز و غیرکاستدی پیاده سازی کنند.مهم ترین مزیتی که در خصوص استخرهای صرافی دودو می توان به آن اشاره کرد این است که تأمین کنندگان نقدینگی مجبور نیستند که جفت توکن به استخرها انتقال دهند و می توانند هر مقدار توکن پایه یا معادل آن را واریز کنند.در حالت کلی، استخرهای نقدینگی صرافی DODO را می توان در سه دسته قرار داد:

استخرهای عمومی DODO

استخرهای عمومی که نام دیگرشان DODO Vending Machine (DVM) در پروتکل است، به هر کسی که کیف پول دارد اجازه می دهد با استفاده از فناوری PMM DODO یک بازار نقدینگی ایجاد کند تا منحنی پیوند برای توکن های تأمین شده ایجاد شود. سازندگان استخر فقط باید توکن ها را تأمین و منحنی قیمت مورد نظر را تعیین کنند تا DODO Vending Machine بازار نقدینگی را برای دارایی ایجاد کند.همان طور که از نامش پیدا است، هر کسی می تواند نقدینگی این استخرها را تأمین کند و کارمزد معاملات را که به نسبت درصد سهام آنها جمع شده، تقسیم کند. لازم به ذکر است که در استخرهای عمومی دودو، پارامترهای استخر پس از ایجاد قابل تغییر نیستند.

استخرهای خصوصی DODO

این استخرها که DPP نیز نامیده می شوند، برای بازارسازان حرفه ای با مشخصه های خاصی هستند که DODO Vending Machine برایشان کافی نیست! در این مدل، سازندگان استخرها، می توانند استخرهایی را ایجاد کنند که فقط به یک توکن نیاز دارند. همان طور که از اسم این مدل مشخص است، تأمین نقدینگی فقط به عهده سازنده استخر است و برخلاف استخرهای عمومی، سازنده استخر می تواند در هر لحظه منحنی قیمت گذاری را تغییر دهد.

استخرهای Pegged دودو

به گفته DODO، این استخرها برای دارایی های ترکیبی مناسب هستند. مانند استخرهای عمومی، هر کسی می تواند نقدینگی را تأمین کند و بعد از تعیین تعداد توکن ها، نرخ هزینه معاملات، قیمت اولیه و ضریب لغزش، نمی تواند آنها را تغییر دهد.

Crowdpooling صرافی دودو

صرافی DODO با استفاده از Crowdpooling این امکان را فراهم می آورد که دارایی های جدید را با کمترین هزینه صادر کند و سرمایه ای با نقدینگی بسیار بالا ایجاد نماید. در واقع در صرافی دودو هر کسی می تواند توکن مخصوص به خود را بدون هیچ گونه کدنویسی ایجاد و از طریق Crowdpooling آن را توزیع کند.

بر اساس مستندات این صرافی، Crowdpooling عبارت است از:

فرصتی برابر برای توزیع توکن ها و شروع بازارهای نقدینگی است. Crowdpooling با الهام از مکانیزم مزایده خرید (call auction) در بازارهای اوراق بهادار، تضمین می کند که هیچ گونه مداخله رباتی و از پیش تعیین شده وجود ندارد.در حال حاضر، DODO V2 تنها از دو مدل Crowdpooling به نام های Fixed-Price CP و Variable-Price CP پشتیبانی می کند.

کارمزدهای صرافی دودو چقدر است؟

کارمزدهای این صرافی، بر خلاف بسیاری از دیگر صرافی های غیرمتمرکز مقدار ثابتی ندارد. کارمزد تبادل بسته به تنظیمات استخری است که نقدینگی تبادل را تامین می کند.

صرافی DODO از چه شبکه هایی پشتیبانی می کند؟

پلتفرم غیرمتمرکز DODO در شبکه های اتریوم، زنجیره هوشمند بایننس (BSC)، هکو (HECO)، پالیگان (Polygon) و اوکی اکس چین (OKChain) فعال است. همچنین می توان به این صرافی بر روی بستر آربیتروم (Arbitrum) دسترسی داشت.

کدام رمزارزها در صرافی دودو قابل معامله هستند؟

بیش از ۴۰۰۰ جفت ارز در این پلتفرم قابل معامله است که عموم آن ها (۳۵۶۰ عدد) تحت شبکه هوشمند بایننس موجود اند. همچنین دودو دارای ۶۰۰۲ استخر نقدینگی است که باز هم سهم ارزهای دیجیتال موجود در شبکه BSC در آن قابل توجه است. به ازای هر ۶ استخر این پلتفرم، ۵ عدد مربوط به جفت ارزهای شبکه بایننس است.

استخراج در صرافی DODO

کاربران پلتفرم DODO می توانند با مشارکت در استخراج نقدینگی، استخر ترید و استخراج Combiner Harvest، که به ترتیب به تأمین کنندگان نقدینگی، معامله گران و ایجادکنندگان استخر اختصاص دارد، توکن DODO دریافت کنند.در واقع تریدرها هنگامی که از خدمات ترید ارز دیجیتال صرافی استفاده می کنند، می توانند توکن DODO را استخراج کنند و این توکن را به رایگان دریافت کنند. تأمین کنندگان نقدینگی استخرها، توکن های DODO LP را دریافت می کنند و از طریق نقد کردن توکن های LP پاداش خود را می گیرند.علاوه بر استخراج، ترید و نقدینگی سنتی، سازندگان استخر و تأمین کنندگان نقدینگی نیز می توانند در استخراج Combiner Harvest مشارکت داشته باشند. اسناد منتشرشده توسط این صرافی، این قابلیت را چنین توصیف می کنند:

برنامه ای که هدف آن قرار دادن کاربران در معرض پروژه های آینده داری است که به همکاری با DODO تمایل دارند. بر اساس قوانین این سیستم، پروژه های تأییدشده می توانند مخازن نقدینگی در DODO ایجاد کنند و به کسانی که نقدینگی این استخرها را تأمین می کنند، توکن DODO تعلق می گیرد.

توکن DODO

عرضه کلی توکن های DODO یک میلیارد خواهد بود و 60 درصد آن به دنبال خدمات بین مشوق های جامعه که “DODO Carnival” نامیده می شوند، تقسیم می شود. Gray Parrot اولین عرضۀ در حال اجرا است که تمامی نقدینگی و ایردارپ ها را به عهده دارد. 15 درصد بعدی توکن ها به مدت یک سال قفل می شود و طی دو سال آینده به صورت خطی در اختیار نیروهای احتمالی جدید، کارکنان اصلی و مشاوران قرار می گیرد.علاوه بر این، 8 درصد به عملیات و بازاریابی، 16 درصد به مشتریان و 1 درصد باقی مانده برای تأمین نقدینگی اولیه استفاده می شود. در زمان نگارش این مطلب حجم توکن های در گردش دودو، 12 میلیون است.

آیا صرافی دودو برای ایرانیان مناسب است؟

ذات غیرمتمرکز این پلتفرم در کنار ویژگی های بلاکچین، آن را به دور از معادلات جهان سیاست نگه می دارد. بنابراین ایرانیان می توانند بدون اینکه تحت تاثیر تحریم های خزانه داری آمریکا قرار گیرند، از امکانات این صرافی استفاده نمایند. همچنین این صرافی با پشتیبانی از چندین شبکه مختلف، کار را برای دسترسی به طیف وسیعی از توکن ها راحت کرده است. علی رغم ریسک های ذاتی پلتفرم های دیفای، این صرافی با گرفتن تاییدیه سه شرکت معتبر حسابرسی (Audit)، نهایت تلاش خود برای برقراری امنیت قراردادهای هوشمند پلتفرم را انجام داده است.

نتیجه گیری

شکی نیست که صرافی DODO تجربه تجارت در صرافی های غیرمتمرکز را بهبود بخشیده است. همچنین ریسک های پیش روی تامین کنندگان نقدینگی را کاهش داده است. استفاده از فناوری Proactive Market Maker قیمت گذاری دارایی های باثبات تر و نقدینگی کارآمدتر را حتی برای توکن های کم معامله تضمین کرده است.خدمات ارائه شده منحصر به فرد و در حال رشد است. افزودن جمع بندی، تخصیص IDO، استخراج معامله گران، خزانه های NFT، ماشین فروش DODO و استخرهای نقدینگی خصوصی، همگی به ایجاد یک پلتفرم قوی تر با افزایش حجم معاملات کمک کرده اند. این به نوبه خود ثبات را برای پلتفرم حفظ می کند و آن را برای معامله گران و ارائه دهندگان نقدینگی جذاب تر می کند.

علاوه بر این، رابط تجاری سریع و بدون درهم ریختگی است. هر کسی که تجربه معاملاتی دارد باید بتواند به سرعت درک کند که چگونه در صرافی دودو معامله، سهام یا تامین نقدینگی کند.به طور خلاصه، به نظر می رسد صرافی دودو (DODO) با ایجاد پلتفرمی که از فناوری Proactive Market Maker برای ایجاد نقدینگی بلادرنگ کارآمد برای هر توکنی استفاده می کند، مشکل زیان دائمی برای ارائه دهندگان نقدینگی و مسئله لغزش معامله گران را حل کرده است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ناگفته هایی از ساده زیستی سیدابراهیم رئیسی؛ رئیس‌‌جمهوری که سال‌ها اجاره‌نشین بود! (198 نظر) رونالدو کچل کرد ؛ چهره ابرستاره فوتبال جذاب‌تر شد (130 نظر) نگاهی به خانه ساده و بدون تجملات شهید آیت الله آل هاشم+عکس/ساده زیستی و مظلومیت پدر معنوی آذربایجان... (77 نظر) زیباترین اسم های فرزندان بازیگران ایرانی همراه با معنا/ از محسن تنابنده تا شهاب حسینی و ... (47 نظر) نگاهی به حیاط باصفا و دلباز ویلای زیبای بیرانوند و اکرم بانو با نگهبان مجهز +عکس/ دارندگی و برازندگی یعنی این! (30 نظر) دیدار خصوصی خانواده ابراهیم رئیسی، امیرعبداللهیان، آل هاشم و دیگر شهدای خدمت با رهبر انقلاب+عکس/ چهره غمگین پسران وزیر امورخارجه و امام جمعه شهید (11 نظر) واکنش بسیار جالب نوازنده خیابانی به حضور عادل فردوسی پور در میان مردم عادی/آهنگو کوبید از نو ساخت+ فیلم (11 نظر) دانلود آهنگ جدید "خداحافظ" عرفان طهماسبی/ در سکوت شب خانه زد فریاد اما تو نشنیدی...+فیلم (10 نظر) چهره های غمگین دختر سیدابراهیم رئیسی و پسر حسین امیرعبداللهیان در مراسم بزرگداشت پدرشان در دانشگاه+عکس (9 نظر) نگاهی به عروسک بامزه و گوگولی پسر مینا مختاری و بهرام رادان/ الهی چه لُپی داره آقا پسر+ عکس (7 نظر) یک روایت تاریخی : 70 سال پیش، ملاقات خصوصی آقا تختی و شاه مخلوع در رامسر (7 نظر) صدای بهشتی پسر معلول با آهنگ کردی محلی +ویدئو/چه خوب میخونه... (7 نظر) مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از اجرای بی نظیر هندونه فروش دوره گرد/ دیشب با دلم خلوتی داشتم... چه خوش احوالی داشتم+فیلم (6 نظر) میز رنگارنگ و شیک همسر بهرام رادان با چیدمان خاص و زیبا/ چقدر با سلیقه و قشنگ+عکس (6 نظر) خلاقیت باحال بهرنگ علوی برای تبریک گفتن تولد بهرام افشاری/ اگه فرانسه به ایفل می‌نازه و ...+عکس (6 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تصاویری از حضور فرمانده کل سپاه در منزل پدری سرتیم حفاظت رئیس جمهور شهید+ویدئو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 10 خرداد 1403 نگاهی به ویلای اعیانی با معماریِ رومی جواد نکونام در شمال+عکس/ چه حیاط باصفایی هم داره روایت همراه با حیرت ایمان صفا از جبران سریع دادن هزینه سفر مکه پدر و مادرش توسط آقای بازیگر+ویدیو همه چیز درباره گرفتن نفخ حبوبات با خیار میز ناهار خوشمزه سپیده خداوردی بازیگر “آوای باران” برای پسرش سانیار / مادر و پسر چه ست زیبایی زدن... آماده شدن برای یک پیاده روی مادر و پسری به سبک مینا مختاری همسر بهرام رادان+عکس/ و مامانی که قرار نیست چهره پسرشو نشون بده شوخی جالب سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شهید ایران با محافظی که لباس محلی پوشیده بود/ بهت میاد+ویدیو خانه ابدی مادر شهید آل هاشم، امام جمعه محبوب تبریز و چهره غمزده ایشان/ وای از آن دل که در آن غم مادر باشد+عکس تولد شاعرانه و رمانتیک فرزاد حسنی با چیدمان شمع و گل+عکس/ و مدل مویی که اصلا به آقای مجری نمیاد! تولد 68 سالگی ناهید مسلمی کنار دخترش شیدا خلیق تازه عروس سینمای ایران +عکس / چه کیک شکلاتی خوشمزه ای کوکو سبزی خوشمزه مینا مختاری با گردو و زرشک برای همسرش بهرام رادان/ کدبانو و باسلیقه+ویدیو درخواست جالب یک پسر جوان ایرانی برای بردن انگشتر رهبر انقلاب به مراسم خواستگاری‌اش+ویدیو میز عصرانه متفاوت و عجیب مژده لواسانی در اصفهان با این ترکیب شور و شیرین+عکس/ آخه گوشفیل با دوغ!! اولین روز تولد سام پسر کوچولوی بهنام صفوی، خواننده محبوب ایرانی/ حیف جوونیش+عکس لحظه خنده دار و بامزه رضا گلزار وسط اجرای مسابقه/ من عطسه هم نمیتونم بکنم؟+ویدیو نسخه خونین مرد رمال برای زندگی نوعروس سلیقه تحسین برانگیز همسر و دختران سید ابراهیم رئیسی در چیدن میزعزای رئیس جمهور شهید با عکسی مشهور از ایشان در سازمان ملل + عکس فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 10 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنج شنبه 10 خرداد 1403 + فیلم فال روزانه امروز پنجشنبه 10 خرداد ماه 1403 رحل قرآن و ترمه اصیل اصفهان روی میز عزای سیاه شهید امیر عبداللهیان در جوار مزارشان+عکس و ویدئو فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 10 خرداد 1403 لاغری شوکه کننده رابعه اسکویی با عمل بای پس معده/ الان میگن چرا دماغتو کوچیک نمیکنی!+فیلم اولین تصاویر از محل خودکشی پدر پس از قتل اعضای خانواده‌اش در تبریز+ویدیو اولتیماتوم وزارت بهداشت: پزشکان عمومی تیغ زیبایی را غلاف کنند! عاشقانه‌ جذاب شهاب حسینی برای هانده ارچل، بازیگر خوش چهره سریال مست عشق +ویدئو/ عاشقانه هاشون ارزش صد بار دیدن رو داره... مراعات همسر به سبک رئیس جمهور شهید؛ از عدم مخالفت با تغییر رشته جمیله علم الهدی از مامایی به علوم انسانی تا کنار آمدن با روزهایی که غذایی در خانه پخته نمیشد+ویدیو پیام جگرسوز دختر شهید مصطفوی، خلبان بالگرد رئیس‌جمهور برای پدرش💔+ویدئو ماجرای تلخ پدری که کودک سربریده اش را در آغوش گرفته بود... تصویری سیاه و سفید که سپیده بزمی پور با انتشار آن برای اولین بار خبر بارداریش رو داد+عکس/ چقد کوچولوئه خدااا😍 دانلود آهنگ جدید "تو کجایی عشق زیبا" گرشا رضایی+فیلم/ جاده و بارون و دریا تو کجایی عشق زیبا ... فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 10 خرداد 1403 تصاویری دیدنی از گشت‌وگذار خرس قهوه‌ای در ارتفاعات البرز بهترین کشورهای انگلیسی‌زبان برای مهاجرت را بشناسید1 تقلید صدای شخصیت مهدی فخیم زاده ،محمدرضا فروتن و فریبرز عرب نیا به سبک اعجوبه طنز پرداز کشور+فیلم نمایندگی H&M در قشم؛ بهترین فروشگاه برای خرید لباس با تور قشم زیرخاکی‌ترین گزارش زندگی عادل فردوسی‌پور/ آقای مجری در سال 73 و در 20 سالگی اسباب بازی لاکچری آقا پسر گوگولی و بامزه علی قلیزاده ستاره تیم ملی/ الهی چه ژستی هم گرفته +عکس ماجرای شفا گرفتن سالار عقیلی از امام رضا (ع) +ویدیو
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 10 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنج شنبه 10 خرداد 1403 + فیلم
فال روزانه امروز پنجشنبه 10 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 10 خرداد 1403
اولتیماتوم وزارت بهداشت: پزشکان عمومی تیغ زیبایی را غلاف کنند!
همه چیز درباره گرفتن نفخ حبوبات با خیار
دانلود آهنگ جدید "تو کجایی عشق زیبا" گرشا رضایی+فیلم/ جاده و بارون و دریا تو کجایی عشق زیبا ...
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 10 خرداد 1403
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 10 خرداد 1403
ماجرای تلخ پدری که کودک سربریده اش را در آغوش گرفته بود...
حضور دونفره حامد بهداد و لیلا حاتمی در کشور رومانی+عکس
محمود احمدی نژاد قول کاندیداتوری داد؟ /یک قطره از اقیانوسم /قطعا کوتاهی نمی کنم /کسی بر دیگری برتری ندارد و نباید داشته باشد
جواد خیابانی خودروی شخصی خود را لو داد/ ماشین مجری جنجالی چیست؟
حامیم محتاج دعای مردم شد! تصادف نگران کننده حامیم خواننده محبوب ایرانی
نسخه خونین مرد رمال برای زندگی نوعروس
منتخب روز   
سلیقه تحسین برانگیز همسر و دختران سید ابراهیم رئیسی در چیدن میزعزای رئیس جمهور شهید با عکسی مشهور از ایشان در سازمان ملل + عکس مراعات همسر به سبک رئیس جمهور شهید؛ از عدم مخالفت با تغییر رشته جمیله علم الهدی از مامایی به علوم انسانی تا کنار آمدن با روزهایی که غذایی در خانه پخته نمیشد+ویدیو سینه زنی شهید آیت الله آل هاشم در مراسم شاخسی (عزاداری شاه حسین گویان)+ویدئو/ لحظات تکان‌دهنده وداع پدر شهید مالک رحمتی با پسرش ... +ویدئو شهید آل هاشم، امام‌ شنبه تا جمعه!+ویدئو/پدر معنوی آذربایجان... حیات وحش بدون سانسور/ ترس، دلهره + فیلم تصاویر باورنکردنی از دوقلوهایی با سه پا و چهار دست مداحی شهید مالک رحمتی در مراسم پیاده روی اربعین در کربلا+ویدیو نگاهی به خانه ساده و بدون تجملات شهید آیت الله آل هاشم+عکس/ساده زیستی و مظلومیت پدر معنوی آذربایجان... دروغ مصلحتی حاج آقا دانشمند به همسرش که 30 سال سر به مهر ماند و اکنون فاش شده است/ خانومم ناراحت شد و گریه کرد+ فیلم تولد 5 قلوهای یک مادر 30 ساله در تبریز+عکس حضور شهید مالک رحمتی در مراسم شاخسی (عزاداری شاه حسین گویان)+ویدئو