دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

آشنایی با جذابیت های چینکو تره در ایتالیا! 

پنجشنبه، 31 فروردین 1402
چینکو تره (به معنی "پنج سرزمین") یک منطقه ساحلی در لیگوریا، در شمال غربی ایتالیا است. این شهر در غرب استان لا اسپتزیا قرار دارد و شامل پنج روستا است: مونته روسو آل ماره، ورنزا، کورنیلیا، مانارولا و ریوماجیوره. خط ساحلی، پنج روستا، و دامنه‌های تپه‌های اطراف، همگی بخشی از پارک ملی چینکو تره و در لیست میراث جهانی یونسکو هستند.

چینکو تره (تلفظ ایتالیایی: [ˈtʃiŋkwe ˈtɛrre] ; لیگوری: Çinque Tære به معنی "پنج سرزمین") یک منطقه ساحلی در لیگوریا، در شمال غربی ایتالیا است. این شهر در غرب استان لا اسپتزیا قرار دارد و شامل پنج روستا است: مونته روسو آل ماره، ورنزا، کورنیلیا، مانارولا و ریوماجیوره می‌شود. خط ساحلی، پنج روستا، و دامنه‌های تپه‌های اطراف، همگی بخشی از پارک ملی سینکو تره، و یک میراث جهانی یونسکو هستند.منطقه چینکو تره یک مقصد گردشگری محبوب است. در طول قرن‌ها، مردم کرت‌بندیهایی را روی مناظر ناهموار و شیب‌دار درست تا صخره‌هایی که مشرف به دریای لیگوریا هستند ساخته‌اند. مسیرها، قطارها و قایق‌ها روستاها را به هم متصل می‌کنند، زیرا ماشین‌ها فقط از بیرون با سختی زیاد از طریق جاده‌های کوهستانی باریک و ناامن می‌توانند به روستاها برسند.

منطقه ریویرا ایتالیا منطقه ای با خط ساحلی زمخت یا روستاها و شهرهای رمانتیک نیست اما پنج روستای ماهیگیری سینکو تره ایتالیا مطمئنا بهترین منطقه برای سفر و تفریح ای متفاوت تر برایتان رقم خواهد زد. در گذشته های دور این پنج روستا به عنوان یک روستا تلقی می شدند و زمان زیادی از جدا شدن آن ها از یکدیگر نمی گذرد. با این حال، هنوز راه های جاده ای باریک، معماری به خوبی مخافظت شده آن ها، خط ساحلی خیره کننده و کوه های ممتد پشت این روستاها بینشان مشترک است و باعث انتخاب این منطقه توسط گردشگران برای سفر می شوند.

برای رسیدن به هر یک از این روستاها پیشنهاد می کنیم کسانی که بیماری قلبی دارند یا از جاده های باریک و تنگ می ترسند وارد این منطقه نشوند. اینجا برای افرادی محتاط و البته با رانندگی خوب بهترین مقصد گردشگری در ایتالیاست. با این وجود اگر ماشین ندارید و از جاده های باریک می ترسید بدانید که هیچ محدودیتی برایتان وجود ندارد. چرا که می توانید با قطار نیز خود را به سینکو تره ایتالیا برسانید.

اصلا خیال عجله کردن و با سرعت بازدید کردن را از ذهنتان دور کنید. در این روستاها زمان به کندی پیش می رود یا گاهی حس می کنید که زمان متوقف شده است. در حقیقت سینکو تره ایتالیا به خاطر همین موضوع به مقصدی با تفریحات بی پایان شناخته می شود. در نتیجه غیر ممکن است که با یک روز سفر بتوانید به ماهیت این روستاها پی ببرید یا از جاذبه های سینکو تره ایتالیا لذت ببرید. با این حال حتی اگر زمان شما در تور ایتالیا و بازدید از این کشور اندک است به شما پیشنهاد می دهیم که بعد از بازدید از بناهای باستانی و تاریخی رم باستان سری هم به این منطقه بزنید. برای چند ساعت در میان خانه های رنگی و روبروی ساحل آبی بنشینید و قهوه ای ایتالیایی سفارش دهید. آرامش را دریابید و پس از سر زدن به تفریحات این منطقه دوباره به میلان بازگردید.

در مجموع زمانی بین سه تا چهار روز به شما اجازه می دهد که هر پنج روستا را ببینید. در میان پیچ مو خم های کوچه ها و خیابان ها حرکت کنید و حتی به کوهپیمایی در بالای روستا بروید. اگر فکر می کنید که چنین زمانی برای بازدید ندارید، حداقل یک شب اقامت به شما اجازه می دهد تا با فضای شبانه و حال و هوای کافه های نزدیک ساحل آشنا شوید.

آشنایی با دیدنی های چینکو تره

این منطقه شامل پنج روستای دیدنی می باشد. مونته روسو آل ماره، مانالارو، ورنزا و ریوماجیوه از مهم ترین روستاهای واقع در این منطقه هستند که علاوه بر چشم اندازهای دیدنی خود دارای جذابیت های تاریخی دیگری نیز هستند.

سینکو تره یا چینکو تره یکی از مناطق بکر و دیدنی در کشور ایتالیا به شمار می آید. معنوی لغوی سینکو تره یعنی پنج سرزمین که تشکیل شده از روستاهای این منطقه هستند. این منطقه تشکیل شده از روستاهای گوناگونی است که هر یک از جذابیت های زیادی برخوردار می باشند. این روستا قدمت تاریخی زیادی دارند و مجموعا از جاذبه های مهم این منطقه هستند. قدمت چند صد ساله این روستاها موجب شده تا به یکی از جاذبه های باستانی و مهم در ایتالیا تبدیل شوند. هر یک از این روستاها دارای چشم اندازهای بکر و ویژه ای برای خود می باشند. همانطور که پیش از این اشاره شد این روستاهای دیدنی شامل پنج روستای مانارولا، مونته روسو، ریوماتزوره، کورنیلیا و ورناتزا است. خط ساحلی در این روستا دارای مجموعه ای از جاذبه ها می باشد. این روستاها از دیدنی های مهم چینکو تره هستند.

خط ساحلی مجموعه ای از پنج روستا را در خود جای داده است. این روستاها که به وسیله تپه های پیرامونی احاطه شده اند، دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی هستند. به طور کلی این روستاها با طبیعت اطراف آن از پارک ملی سینکو تره به شمار می آیند. این مجموعه در فهرست میراث یونسکو نیز به ثبت رسیده است. در این منطقه می توانید از جاذبه های بسیار زیبایی دیدن نمایید.

در طول قرن ها این منطقه از جاذبه های مهم ایتالیا به شمار می آمده است. از دیگر چشم اندازهایی که در این منطقه واقع شده اند می توان به ساختمان های اطراف آن با نمای دیدنی که دارند، اشاره نمود. ساختمان هایی که دارای رنگ های روشن هستند و با رنگ های مختلفی ساخته شده اند. سواحل صخره ای نیز می تواند یکی دیگر از چشم اندازهای ناب در این منطقه محسوب شود.

خلاصه

چینکو تره یکی از مناطق ساحلی پر جاذبه در لیگوریا است. این منطقه دیدنی در شمال غربی ایتالیا واقع شده و از جذابیت های بسیار زیادی برای گردشگران برخوردار می باشد. این شهر زیبا در غرب استان لااسپتزیا قرار گرفته و دارای پنج روستای مختلف است. یکی از مهم ترین چشم اندازهای این منطقه را این روستاهای دیدنی تشکیل داده اند. این خط ساحلی دارای چشم اندازهای بسیار بکر است. جالب است بدانید این منطقه به دلیل برخورداری از پارک های ملی خود یکی از مهم ترین میراث جهانی به شمار می آید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(ویدئو) بازی صبحگاهی گربه زیبای محمدرضا گلزار / وقتی گلزار سر به سر گربه اش میذاره
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
ترجمه تخصصی کتاب
نگاهی به عزاداری دو نفره نیوشا ضیغمی و دخترش لنا در مراسم شام غریبان امام حسین (ع)+ویدیو/ قبول باشه
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
اعتراف طناز طباطبایی/ عاشق فوتبالیست معروف بودم و به خاطرش فوتبال می دیدم
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره
ویراستاری تخصصی مقاله