آشنایی با جذابیت های چینکو تره در ایتالیا!

  پنجشنبه، 31 فروردین 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
آشنایی با جذابیت های چینکو تره در ایتالیا!
چینکو تره (به معنی "پنج سرزمین") یک منطقه ساحلی در لیگوریا، در شمال غربی ایتالیا است. این شهر در غرب استان لا اسپتزیا قرار دارد و شامل پنج روستا است: مونته روسو آل ماره، ورنزا، کورنیلیا، مانارولا و ریوماجیوره. خط ساحلی، پنج روستا، و دامنه‌های تپه‌های اطراف، همگی بخشی از پارک ملی چینکو تره و در لیست میراث جهانی یونسکو هستند.

چینکو تره (تلفظ ایتالیایی: [ˈtʃiŋkwe ˈtɛrre] ; لیگوری: Çinque Tære به معنی "پنج سرزمین") یک منطقه ساحلی در لیگوریا، در شمال غربی ایتالیا است. این شهر در غرب استان لا اسپتزیا قرار دارد و شامل پنج روستا است: مونته روسو آل ماره، ورنزا، کورنیلیا، مانارولا و ریوماجیوره می‌شود. خط ساحلی، پنج روستا، و دامنه‌های تپه‌های اطراف، همگی بخشی از پارک ملی سینکو تره، و یک میراث جهانی یونسکو هستند.منطقه چینکو تره یک مقصد گردشگری محبوب است. در طول قرن‌ها، مردم کرت‌بندیهایی را روی مناظر ناهموار و شیب‌دار درست تا صخره‌هایی که مشرف به دریای لیگوریا هستند ساخته‌اند. مسیرها، قطارها و قایق‌ها روستاها را به هم متصل می‌کنند، زیرا ماشین‌ها فقط از بیرون با سختی زیاد از طریق جاده‌های کوهستانی باریک و ناامن می‌توانند به روستاها برسند.

منطقه ریویرا ایتالیا منطقه ای با خط ساحلی زمخت یا روستاها و شهرهای رمانتیک نیست اما پنج روستای ماهیگیری سینکو تره ایتالیا مطمئنا بهترین منطقه برای سفر و تفریح ای متفاوت تر برایتان رقم خواهد زد. در گذشته های دور این پنج روستا به عنوان یک روستا تلقی می شدند و زمان زیادی از جدا شدن آن ها از یکدیگر نمی گذرد. با این حال، هنوز راه های جاده ای باریک، معماری به خوبی مخافظت شده آن ها، خط ساحلی خیره کننده و کوه های ممتد پشت این روستاها بینشان مشترک است و باعث انتخاب این منطقه توسط گردشگران برای سفر می شوند.

برای رسیدن به هر یک از این روستاها پیشنهاد می کنیم کسانی که بیماری قلبی دارند یا از جاده های باریک و تنگ می ترسند وارد این منطقه نشوند. اینجا برای افرادی محتاط و البته با رانندگی خوب بهترین مقصد گردشگری در ایتالیاست. با این وجود اگر ماشین ندارید و از جاده های باریک می ترسید بدانید که هیچ محدودیتی برایتان وجود ندارد. چرا که می توانید با قطار نیز خود را به سینکو تره ایتالیا برسانید.

اصلا خیال عجله کردن و با سرعت بازدید کردن را از ذهنتان دور کنید. در این روستاها زمان به کندی پیش می رود یا گاهی حس می کنید که زمان متوقف شده است. در حقیقت سینکو تره ایتالیا به خاطر همین موضوع به مقصدی با تفریحات بی پایان شناخته می شود. در نتیجه غیر ممکن است که با یک روز سفر بتوانید به ماهیت این روستاها پی ببرید یا از جاذبه های سینکو تره ایتالیا لذت ببرید. با این حال حتی اگر زمان شما در تور ایتالیا و بازدید از این کشور اندک است به شما پیشنهاد می دهیم که بعد از بازدید از بناهای باستانی و تاریخی رم باستان سری هم به این منطقه بزنید. برای چند ساعت در میان خانه های رنگی و روبروی ساحل آبی بنشینید و قهوه ای ایتالیایی سفارش دهید. آرامش را دریابید و پس از سر زدن به تفریحات این منطقه دوباره به میلان بازگردید.

در مجموع زمانی بین سه تا چهار روز به شما اجازه می دهد که هر پنج روستا را ببینید. در میان پیچ مو خم های کوچه ها و خیابان ها حرکت کنید و حتی به کوهپیمایی در بالای روستا بروید. اگر فکر می کنید که چنین زمانی برای بازدید ندارید، حداقل یک شب اقامت به شما اجازه می دهد تا با فضای شبانه و حال و هوای کافه های نزدیک ساحل آشنا شوید.

 چینکو تره

آشنایی با دیدنی های چینکو تره

این منطقه شامل پنج روستای دیدنی می باشد. مونته روسو آل ماره، مانالارو، ورنزا و ریوماجیوه از مهم ترین روستاهای واقع در این منطقه هستند که علاوه بر چشم اندازهای دیدنی خود دارای جذابیت های تاریخی دیگری نیز هستند.

سینکو تره یا چینکو تره یکی از مناطق بکر و دیدنی در کشور ایتالیا به شمار می آید. معنوی لغوی سینکو تره یعنی پنج سرزمین که تشکیل شده از روستاهای این منطقه هستند. این منطقه تشکیل شده از روستاهای گوناگونی است که هر یک از جذابیت های زیادی برخوردار می باشند. این روستا قدمت تاریخی زیادی دارند و مجموعا از جاذبه های مهم این منطقه هستند. قدمت چند صد ساله این روستاها موجب شده تا به یکی از جاذبه های باستانی و مهم در ایتالیا تبدیل شوند. هر یک از این روستاها دارای چشم اندازهای بکر و ویژه ای برای خود می باشند. همانطور که پیش از این اشاره شد این روستاهای دیدنی شامل پنج روستای مانارولا، مونته روسو، ریوماتزوره، کورنیلیا و ورناتزا است. خط ساحلی در این روستا دارای مجموعه ای از جاذبه ها می باشد. این روستاها از دیدنی های مهم چینکو تره هستند.

خط ساحلی مجموعه ای از پنج روستا را در خود جای داده است. این روستاها که به وسیله تپه های پیرامونی احاطه شده اند، دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی هستند. به طور کلی این روستاها با طبیعت اطراف آن از پارک ملی سینکو تره به شمار می آیند. این مجموعه در فهرست میراث یونسکو نیز به ثبت رسیده است. در این منطقه می توانید از جاذبه های بسیار زیبایی دیدن نمایید.

در طول قرن ها این منطقه از جاذبه های مهم ایتالیا به شمار می آمده است. از دیگر چشم اندازهایی که در این منطقه واقع شده اند می توان به ساختمان های اطراف آن با نمای دیدنی که دارند، اشاره نمود. ساختمان هایی که دارای رنگ های روشن هستند و با رنگ های مختلفی ساخته شده اند. سواحل صخره ای نیز می تواند یکی دیگر از چشم اندازهای ناب در این منطقه محسوب شود.

 چینکو تره

خلاصه

چینکو تره یکی از مناطق ساحلی پر جاذبه در لیگوریا است. این منطقه دیدنی در شمال غربی ایتالیا واقع شده و از جذابیت های بسیار زیادی برای گردشگران برخوردار می باشد. این شهر زیبا در غرب استان لااسپتزیا قرار گرفته و دارای پنج روستای مختلف است. یکی از مهم ترین چشم اندازهای این منطقه را این روستاهای دیدنی تشکیل داده اند. این خط ساحلی دارای چشم اندازهای بسیار بکر است. جالب است بدانید این منطقه به دلیل برخورداری از پارک های ملی خود یکی از مهم ترین میراث جهانی به شمار می آید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (194 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان